X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסידן הינו מינרל חיוני לבניית העצם בגיל הילדות ובגיל ההתבגרות וכן חיוני לצריכה קבועה ויומיומית גם לאחר גיל 20 במחקרים קליניים נמצא קשר הפוך בין צריכת סידן ומוצרי חלב לבין משקל גוף בנשים ובגברים כאחד
▪  ▪  ▪
מקור טוב וזמין לסידן [צילום: פלאש 90]

חג השבועות מסיים רצף תקופה של חגים שהחלה בפורים ונמשכה לעבר פסח, יום העצמאות ול"ג בעומר. אומנם זהו חג קצר יחסית, אך מנהגי האוכל לא פוסחים גם עליו, כמו גם על כל חג אחר.
מדוע בשבועות אוכלים מוצרי חלב?
יש הסוברים, כי בני ישראל קיבלו עליהם את חוקי הכשרות, אך לא היו ערוכים לכך מבחינה טקטית ולכן הכינו מאכלי חלב בלבד ויש הגורסים, כי מאכלי הבשר נקשרו לעגל הזהב, ולכן החג שאמור לסמל את קבלת התורה, ייחגג עם ארוחות הכוללות מוצרי חלב. ודעה אחרת טוענת, כי מנהג זה בא לבטא את המשפט "ארץ זבת חלב ודבש".
בואו אם כן ננסה למצוא את היתרונות באכילת מוצרי חלב, וגם אם מדובר בסעודה חלבית אחת במהלך החג, הרי שמוצרי החלב זמינים לנו גם בכל יום אחר.

היתרונות במוצרי חלב

מוצרי חלב חשובים כמקור לחלבון בעל ערך תזונתי גבוה
היחס בין סידן לזרחן במוצרי החלב הוא לטובת הסידן (לעומת חלבונים הבאים מהחי), עובדה העוזרת לשמור על צריכת סידן גבוהה בתפריט במטרה למנוע ולטפל במחלת האוסטיאופרוזיס. כמו-כן, מהחלב נוצרים בתהליך העיכול פפטידים שונים (חלבונים קצרים יותר), אשר חלקם מופקים היום כתרופות הודות לפעילות המוכחת שלהם כמעודדי ספיגת סידן.
מקור טוב וזמין לסידן
הסידן, כאמור, הינו מינרל חיוני לבניית העצם בגיל הילדות ובגיל ההתבגרות וכן חיוני לצריכה קבועה ויומיומית גם לאחר גיל 20. במטרה למנוע התדלדלות עצם = אוסטאופורוזיס ולעזור בטיפול במקרים של המחלה עצמה. חשיבות הסידן אצל ילדים ומתבגרים מתבטאת בכך שבקרב מתבגרים מתרחשים שברים הקשורים עם מסת עצם נמוכה. נמצא כי צפיפות עצם נמוכה אצל ילדים, קשורה לעלייה של פי 2 בסיכון לשברים.
סידן והרזיה
לאחרונה נמצא במחקרים קליניים קשר הפוך בין צריכת סידן ומוצרי חלב לבין משקל גוף בנשים ובגברים כאחד. ככל שהנבדקים צרכו פחות סידן ומוצרי חלב, הם היו יותר שמנים, בעלי מסת שומן גדולה יותר, הם סבלו יותר מיתר לחץ דם כמו גם מרמות גבוהות של אינסולין בדם ורמות של שומנים.
המנגנון פועל כנראה על-ידי כך שהסידן משפיע על תהליכים בתא השומן עצמו. כניסה של תאי סידן לתא השומן מווסת תהליכים של בנייה ופירוק שומן וכן ייצור חום.

הכותבת היא דיאטנית קלינית M.s.c, מנהלת מקצועית במחלקת הדיאטה ברשת סטודיו C
תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
היא רובצת בפתח, הרחק מעין רואה ואוזן שומעת, אבל לכל המעשים המבוצעים באמצעותה יש מכנה משותף וברור: לפגוע במוראל האישי והציבורי כאחד
ד"ר מ. פולישוק, א. ספקטור
תמיכה נכונה של הסביבה יכולה לעשות את ההבדל בין חולה זועם וכעוס החש שלא מבינים אותו לחולה רגוע יותר והמתנהל בצורה נוחה יותר לבריות וחשוב מכל חיובית יותר מבחינתו
ציפי לידר
לקראת שבועות: מה לומדים מהשיר "לא ארחף בחלל" על מתן תורה, על הרלוונטיות האישית והלאומית לימינו, על הגבול בין האסור והמותר, ועוד?
איתמר לוין
שני שלישים מהשאלות בבחינה האחרונה של לשכת עורכי הדין היו בנושאי פרוצדורה ונוהל; את מספר השאלות בדין המהותי, מה מותר ומה אסור, אפשר למנות על אצבעות שתי הידיים. בשביל זה לא צריך עורכי דין - אפשר להמציא תוכנה שתתן את התשובות. ומי שיעבור את הבחינה לא יהיה עורך דין אלא טכנאי דין
חניאל פרבר
התזת המים או זילוף המים בחג השבועות מקורו במנהג של יהודי צפון אפריקה שנהגו לשפוך מים על כל עובר ושב בדרך, שכן מי שנשפכו עליו מים בחג השבועות לא יאונה לו כל רע במשך השנה. בין השאר רווח המנהג שבסוף לימוד האזהרות שפכו מים על המסיים. היות שתורה נמשלה למים ומים הם מקור חיים בפרט במדבר, והתורה היא חיינו - אין יותר מכובד מלציין את האירוע במים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il