X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עזרא דגן, רמי ברוך ורוזינה קמבוס [צילום: גדי דגון]
"בית ספר לנשים" בתיאטרון הקאמרי
ז'אן באטיסט פוקלן, הנודע בשם מולייר, הוא גדול מחזאי הקומדיות מאז אריסטופנס, העניק לקומדיה מעמד שווה לטרגדיות של סופוקלס ואוריפידס ביוון. הקומדיות של מולייר כה נעלות, ובה בעת פונות לקהל הרחב הודות לפשטותן, עד כי אין אדם שלא מתלהב מהן. כך היא "בית ספר לנשים" (1622) שמעלה התיאטרון הקאמרי בשיתוף תיאטרון חיפה

אלא שבתיאטרון הקאמרי עוד התעצמה החוויה, הודות לבימויו הנפלא של אודי בן משה, שהשכיל לבחור בצוות שחקנים שכולם מבריקים, ולו גם בתפקיד הזעיר ביותר. כך הוא זרם גם עם תרגומו החדש של אלי ביזאווי, ילד הפלא שכבר מגיל צעיר טופח ע"י גרי בילו ז"ל כבימאי ומתרגם מעולה. נדמה כאילו הגיע לעולמנו כדי להמשיך את דרך תרגומיו הסוחפים של אהוד מנור ז"ל. קלילות המשפטים, תמציתיותם, והשמירה על קצב וחרוז - הם שמעניקים לתרגום את הסוס שמריץ את העגלה בדהרה קדימה.
מוליר לא בדיוק כתב את המחזה לאותו יעד שכתב איבסן את "בית בובות". מולייר כתב מהמיית לבו ומתוך ניסיון חייו רצופי המהמורות. הוא עצמו נישא בגיל 40 לבתה של מאהבתו, עמה הקים את התיאטרון שבהמשך הפך עם ביסוסו ל"קומדי פרנסז" הנודע. גם הוא, כמו ארנולף, גבור המחזה, שמלא קנאה לנערה הצעירה אותה שלח למנזר, כדי להנשא לבורה ותמימה. מולייר לא היה מעוניין באשה משכילה. לא ולא. את עשרת הדיברות שלו הוא מבהיר לנו ולכלתו המיועדת במחזה, ובהן כל הכללים הנהוגים כיום הן בבני ברק ובמאה שערים, והן אצל הטאליבן...
רמי ברוך כארנולף, נותן פה כמעט הצגת יחיד, חרף שאר הסובבים אותו. שפע של רגשות עצורים אותם הוא מתאפק נואשות שלא יסגירו אותו במילים, אך פניו עשירי ההבעה דוברים הכל. הוא לא רק קומיקאי עליון. הוא גם האדם הסובל מתשוקותיו, תאוותיו, ותכנוניו שלבסוף כושלים. הנערה היפה אותה הוא כבר חומד לשאת מיד, אנייס - (יעל טל הכה מחוננת, מרנינה ומקסימה) מאוהבת בעצם בעלם יפה תואר ומקסים, הוראס (יפתח אופיר שלא יישכח כ"מאסטר מיינד" של תכנון האונס בקיבוץ שמרת במחזה "משחקים בחצר האחורית"). שני אלה הם המציאות, לעומת הרצונות החשוכים של הגיבור. מציאות שמנצחת בסוף, אך יחד עמה, לא זוכה אנייס בשחרור האשה כפי שניתן לחשוב. כי הנשים עד היום כבולות לסטיגמות שלא השתחררו עדיין מכולן. וחלקן עדיין חיות בחשכת ימי הבינים בחברות מסוימות.
יעל טל מזכירה במשהו את ליאורה ריבלין בצעירותה, עם תוספת אישית של קסם בלתי נדלה.
רוזינה קמבוס ועזרא דגן, שני קומיקאים מופלאים, משחקים את הזוג שבביתם השכין הזקן האשמאי את הנערה עד לחתונה, תמורת שמירה מהודקת, שלא כ"כ צלחה. כשרוזינה על הבמה, גם אם אינה מדברת - כל גופה נע והבעותיה ושפת הגוף שלה מרתקות את הקהל כל שניה. כך גם עזרא דגן, קומיקאי מבטן ומלידה.
אלי גורנשטיין ככריסאלד, ידידו של ארנולף, בקולו הרועם והמרשים, ערן שראל כגיסו, ואלברט אילוז (תרומתו של תיאטרון חיפה להפקה) כאורונט, אביו של הוראס, וכן רובי מוסקוביץ' כעורך הדין לחוזה הנישואים בין ארנולף ואנייס - שהסצינה שלו מעיפה את הבמה למעלה - כל אלה הם הרקע שמעשיר את ההצגה. כולם - בסופר-מקצועיות, במשחק זורם נהדר, שמדגיש הודות לאיכותו את הבונבון שבהצגה - שלושת גיבורי הקומדיה שעבור גיבורה הראשי מסתיימת בשברון לב.
התאורה של קרן גרנק ממוקדת, ו"משחקת" גם היא תפקיד בהצגה בכיוון תשומת לב הצופים לדמות שמשחקת באותו רגע. היא גם מחפה על התפאורה הסופר מינימליסטית של לילי בן נחשון, ועיקרה - הבמה המסתובבת, שגורמת לפרקים סחרור לצופים. גם כן ניסיון מעניין. המוזיקה הנפלאה של אחד מגדולי מלחיני דורינו בישראל - יוסף ברנדנשווילי גם היא בעלת חלק ממירקם ההצגה המוצלחת. מי ששמע את יצירותיו בתזמורת הפילהרמונית - זכה. התלבושות של עופרה קונפינו - מדהימות. לצמד קמבוס-ודגן יצרה בלואים המזכירים את הדמויות ב"מחכים לגודו".
הצגה שכולה שירה - הטקסט הפשוט אך הכה שירי בחרוזיו, המוזיקה האלוהית, המשחק הפנטסטי, התאורה והתלבושות - כל אלה נארגו לכדי יחידה הומוגנית איכותית שמענגת כמו ארוחה טובה בביסטרו, כולל המעדן המסיים. קומדיה במובן הנאצל והמעולה ביותר.

רמי ברוך ויעל טל [צילום: גדי דגון]
תאריך:  31/05/2012   |   עודכן:  01/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד מנור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בית ספר לנשים" בתיאטרון הקאמרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
המשך סיפורו של שיקה גרבר, חבר קיבוץ עין החורש, שבחר להתנדב להילחם במלחמת האזרחים בספרד. בדברי הסבר שלו בשיחת הקיבוץ מ-1931, מסביר גרבר מדוע איננו יכול להישאר בקיבוץ הארצי
הרצל ובלפור חקק
המשוררים הרצל ובלפור חקק מופיעים בשבוע הספר והקריאה באשקלון: שבוע הקריאה פותח את שבוע הספר העברי - וצמד המשוררים הוזמנו לבית קפה 'גרג' באשקלון ביוזמת 'מרכז הספר' - ודבריהם הם קדימון להבנת החוויה של הקריאה, מדוע חשוב לעודד את הילדים והנוער לקרוא
חיים נוי
מחזה קולח, יפה ונעים לצפייה. אין ספק שבזכות השחקנים המוכשרים , הבימוי, וההפקה המקצועיים - מדובר בהצגה שטעונה במתח, רגש וחוויה תיאטרלית מוצלחת
נורית רייכמן
משקל גוף התינוק משלש עצמו בשנת החיים הראשונה    הרכב חלב אם הינו דינמי, משתנה ומתאים עצמו לקצב התפתחותו המהיר של התינוק    אכילה בררנית אצל תינוקות יכולה להופיע כבר בגיל חצי שנה
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il