X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בגיל 35, היא אחד היזמים הגדולים בקבוצות רכישה של דירות עברה ליזום מגדל משרדים בת"א, כמובן על-ידי קבוצה ארי אוריאלי שותף בפרויקט, אך לא קרן בן-דוד פועלת לאתר קונים ל-26,000 מ"ר - "יש לי כבר חוזים על שבע קומות" יש גם סיכון
▪  ▪  ▪
הורוביץ. פער לא הגיוני בין דירות למשרדים [צילום: יח"צ]
"פיטום הקטורת" על הקיר
חני הורוביץ היא אישה דתייה, שומרת מצוות, ומאמינה שהדבר עוזר לעסקים. בצד שולחן העבודה שלה מונחים ספרי "עין יעקב" (אגדות התלמוד) והשל"ה הקדוש, מחשובי הפוסקים. מאחורי שולחן העבודה שלה תלויה תפילת "פיטום הקטורת", כתובה בכתב סת"ם על קלף. היא, כמו רבים אחרים, מאמינה בדברי "כף החיים", אחד הפוסקים הידועים של הדורות האחרונים, שכתב כי מי שיאמר מדי יום את התפילה מתוך כתב כזה, יהיה לו הדבר "סגולה לִזְכּות לעושר, ויהיה מוצלח בכל עסקיו".
היא נשואה ליחזקאל, שתורתו אומנותו. הורוביץ: "אני מאמינה שבזכותו אני מצליחה בעסקים. שנינו יחד מגדלים את שבעת ילדינו, בביתנו שבסביון".

"עברתי מיזום בניית דירות לבנייני משרדים" אומרת, בראיון ל-News1, יזמת הנדל"ן חני הורוביץ, 35, אחת משני בעלי חברת הנדל"ן "מגדלים", שבשנים האחרונות יזמה עסקות לבניית מאות דירות בתל אביב, ברמת גן ובפתח תקוה. הורוביץ מתכוונת לעסקה, שבה היא מארגנת, בימים אלו, קבוצת רכישה שתבנה מגדל משרדים ומסחר בן 31 קומות במתחם חסן עראפה, ליד צומת בית מעריב בתל אביב.
הורוביץ אינה לבדה. יש לה שותף, ארי אוריאלי, 42, שהיה בעבר מנכ"ל חברת הבנייה תדהר. הוא מהנדס תעשיה ובעל תואר שני במינהל עסקים, נשוי לשרון ואב לארבעה. מצד שני, קרן בן-דוד, שותפה ותיקה של הורוביץ בחברת "מגדלים", אינה שותפה ליזמה החדשה, ועל כך בהמשך.
מדוע החלפת את סוג הפעילות?
הורוביץ: נוצר פער לא הגיוני בין מחירי דירות למשרדים, 40-30 אלף שקל למ"ר דירת יוקרה מול 18-16 אלף שקל למ"ר משרדים. קל יותר ליזמים ולחברי קבוצות רכישה להשקיע במשרדים. בנוסף, התשואה מהשכרת דירות היא 4% או פחות, ואילו התשואה בהשכרת משרדים כפולה - 8% . הכלכלה דוהרת, עסקים חוזרים לתל אביב ומחפשים משרדים מודרניים. הוא הדין לגבי משרדים בבנייני מגורים, ההולכים ומתפנים. הגיעה העת שהקבוצות ייכנסו לענף המשרדים!"
האם יש לכך קשר למגבלות שהטילו בנק ישראל והאוצר על ארגון קבוצות רכישה לדירות?
הורוביץ: לאו-דווקא, וזה בכל מקרה לא הגורם העיקרי.
חני הורוביץ היא לא היחידה. קבוצת חג'ג', קבוצת משה ישעיהו ואחרים נכנסו בחודשים האחרונים לארגון קבוצות רכישה למשרדים, מסיבות דומות. הוא הדין בחברת ב.ס.ר. הוותיקה ובבעליה, שגם בעבר אירגנו 65 איש, שיזמו את בניית מגדלי המשרדים ב.ס.ר. 2-1 ברמת גן ובבני ברק.
הורוביץ: "להשקעה במשרדים יש יתרונות ברורים על השקעה במגורים: ניתן לרכוש, במסגרת הקבוצה, גם חצי קומה, ולעתים רבע קומה, דבר שאי-אפשר לעשות בדירות. המשקיע יכול להשתמש בחלק מהשטח לצרכיו, ולהשכיר את החלק השני. אמנם, דמי השכירות אינם הוצאה מוכרת לצורך מס, אך כל הוצאות המימון והאחזקה מוכרות כהוצאה".

"רוכשים את המגרש ב-100 מיליון שקל"

מה קנית? מה את יוזמת?
הורוביץ: "חתמתי על חוזה אופציה, בתוקף עד ספטמבר, לארגן קבוצה שתרכוש ממשפחת נזריאן מלוס אנג'לס מגרש בן 4 דונם במתחם חסן עראפה. הקבוצה תשלם כ-100 מיליון שקל. בתמורה, תקבל את זכויות הבניה של 23 מתוך 31 הקומות במגדל המתוכנן. 8 קומות יישארו בבעלות נזריאן, והקבוצה תבנה גם אותן, בתשלום, במסגרת חוזה שירותי בנייה".
מה יהיה במגדל?
הורוביץ: 3 קומות מסחר בשטח כולל של כ-3,500 מ"ר, ומעליהן 28 קומות משרדים, ששטחן בין 1,150 מ"ר בקומות תחתונות ועד 990 מ"ר בקומות העליונות. שטח הבנייה הכולל – 26,500 מ"ר, ועוד חמש קומות חניון, בן 15,000 מ"ר.
כמה זה יעלה?
הורוביץ: חבר בקבוצה שיקנה את הקומה התחתונה, או חציה, ישלם 9,000 שקל למ"ר. המחירים עולים מקומה לקומה עד כ-14,000 מ"ר בקומה העליונה. גם הקומות המסחריות יימכרו לחברי הקבוצה, ב-20,000 שקל למ"ר, בניגוד לנוהג של רוב היזמים, לשמור לעצמם קומות אלו ולהשכירן. בניגוד למה שמקובל ברוב קבוצות הרכישה למגורים, אני מבטיחה רכישה מחיר סופי ותאריך המסירה סופי – דצמבר 2016, שלוש שנים וחצי לאחר שתתחיל הבנייה.
יש כבר חברים בקבוצה?
הורוביץ: מכרתי כבר 7 קומות, בחוזים חתומים. לא אוכל לומר שמות, אבל מדובר בחברות פיננסיות, בעורכי דין, באדריכלים. הגימור יהיה באיכות גבוהה, והבניין פונה לפארק המרכזי של המתחם.

סרטון באל-על

היתרון של קבוצת רכישה הוא שהסיכון של היזם נמוך, כנראה. אם הורוביץ לא תצליח לארגן את הקבוצה עד ספטמבר, היא עשויה לקבל ארכה של חודשיים. אם גם אז לא תצליח, תבוטל עסקת האופציה. היא תפסיד רק את התשלום הראשון ששילמה לנזריאן, כנראה סביב 2 מיליון שקל. יש אומנם גם סכנה של פגיעה במוניטין.
הורוביץ מאמינה, שלמרות ההיקף הגדול של העסקה, תספיק לארגן את הקבוצה. השבוע, למשל, התרוצצה בין רוכשים-בפועל, כדי לסגור עסקה. היא מציגה בפניהם מצגת מפורטת על הפרויקט. בנוסף, עלה השבוע על מסכי מטוסי "אל על" סרטון פרסומי על הפרויקט, שאולי יביא גם קונים מחו"ל.

יש גם סיכון

ההשקעה כדאית?
הורוביץ: שווי מ"ר משרדים דומה בתל אביב, בקומה גבוהה, נע כיום סביב 18-17 אלף שקל למ"ר. מי שיקנה, למשל, קומה ב-14 אלף שקל למ"ר, יוכל להשכיר אותה ב-150 שקל למ"ר לחודש, תשואה של כ-10%, ועוד סיכוי לרווחי הון בעתיד.
כאן יש להוסיף ולהבהיר: חישובי התשואה ורווחי ההון טובים רק בתנאי שכל הקומה תהיה מושכרת, ושמחיר השוק בעת המכירה אכן יהיה גבוה. בנוסף, על הרוכש להביא בחשבון את הוצאות המימון והוצאות אחרות הכרוכות בעסקה. אי-אפשר לומר, שזו עסקה ללא סיכון.
מדוע בלי קרן בן צבי?
הורוביץ: סיכמנו בינינו, שכל אחת מאיתנו תיכנס בנפרד לפרויקט מסוים שבו היא מאמינה, אני במשרדים, היא במשהו אחר. אנחנו ממשיכות להיות שותפות בפרויקטים הוותיקים. נשארנו חברות טובות.

"הכל מכור, חוץ משני פנטהאוזים"

מה קורה בפרויקטים הוותיקים שלכן?
הורוביץ: בימים אלו הסתיימה בניית 82 דירות של קבוצת רכישה באם המושבות, בצפון פתח תקוה. בעוד חצי שנה תסתיים בניית בניין נוסף בפתח תקוה, ובו 124 דירות. מתחילה בניית שני מגדלים, 245 דירות, במרכז פתח תקוה. מי שיעבור במרכז רמת גן יראה, שבימים אלו הורסים את הבניינים הישנים בצומת רמה, במקום שבו נבנה 96 דירות. אנחנו מקדמות שני פרויקטים שרכשנו בגוש הגדול בתל אביב – 31 דירות ו-200 מ"ר מסחר ברחוב גלבוע פינת ישה חפץ, ועוד 22 דירות ברחוב מרק שאגאל. בסך-הכל מדובר בכ-600 דירות. כולן, חוץ משני פנטהאוזים ברחוב שאגאל, מכורות.

תאריך:  01/06/2012   |   עודכן:  01/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חני הורוביץ עוברת ממגורים למגדלי משרדים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
וגם יש לה פנים יפות! ל"ת
מיקי1  |  1/06/12 18:04
2
המגדלים של חני הורוביץ
משקיעה  |  4/06/12 09:35
3
חני הורוביץ נוכלת!!! עקצה המון
אמיר לוי  |  5/08/12 15:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
רוני בר-און היה מאז ומתמיד גרופי של פטרונו, ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט, ושימש בהתנדבות כסניגורו הציבורי    הוא גם היה שותף ל"תרגיל המסריח" ב-97'    התמנה ליועץ המשפטי לממשלה במינוי אומלל ביותר    והתחמק מהעמדה לדין בפרשת ההצבעה הכפולה    כיום בר-און האיש הלא נכון במקום הנכון
דוד חרמץ
לדעת שר הפנים אלי ישי, הפתרון לבעיית המסתננים אינו הגדר הנבנית בדרום - אלא גירוש נחרץ של עשרות האלפים שכבר בארץ. "חייבים לגרש את המסתננים - את כולם - ועד אז לכלוא אותם ולמנוע מהם אפשרות להשתרש בארץ דרך עבודה. וצריכים להיות נדיבים. לתת לכל מי שמוכן לעזוב מעצמו מענק נדיב. זה ישתלם לנו"    סיור בוקר בדרום תל אביב
ד"ר רולי ברקוביץ
העלייה בפעילות הספורטיבית במהלך הקיץ - בטיולים, בחוגים וגם בבית, מעלה גם את הסיכוי לפגיעה בשיני הילדים    אפשר לנסות ולהימנע מפגיעות באמצעות הגברת המודעות אולם אם הפגיעה כבר התרחשה - מהרו לרופא השיניים והתחילו במעקב ובטיפול המתאים
עליס בליטנטל
ז'אן באטיסט פוקלן, הנודע בשם מולייר, הוא גדול מחזאי הקומדיות מאז אריסטופנס, העניק לקומדיה מעמד שווה לטרגדיות של סופוקלס ואוריפידס ביוון. הקומדיות של מולייר כה נעלות, ובה בעת פונות לקהל הרחב הודות לפשטותן, עד כי אין אדם שלא מתלהב מהן. כך היא "בית ספר לנשים" (1622) שמעלה התיאטרון הקאמרי בשיתוף תיאטרון חיפה
אלישע פורת
המשך סיפורו של שיקה גרבר, חבר קיבוץ עין החורש, שבחר להתנדב להילחם במלחמת האזרחים בספרד. בדברי הסבר שלו בשיחת הקיבוץ מ-1931, מסביר גרבר מדוע איננו יכול להישאר בקיבוץ הארצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il