X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אבי עדוי וטל דנינו ב"נשיקת אשת העכביש" [צילום: יח"צ]
נשיקת אשת העכביש
גבר טרנסווסטיט ומהפכן פוליטי נפגשים בתא משותף בבית סוהר בבואנוס איירס. שני ניגודים. כדי לצאת מדיכאון הכלא, ההומו מעסיק את שותפו לתא בסיפורי סרטים. תיאוריו הפלסטיים מרתקים את השני, ודרך הסיפורים נשבר הקרח, ונוצר קשר בין שניהם. אך מה הקשר לעכביש או לאשתו, ומה מהות הנשיקה?

ההצגה על-פי המחזה של מנואל פויג, שכבר עלתה בארץ כמה פעמים, והייתה הצלחה קולנועית כסרט, הופקה הפעם כפרויקט בימוי לתואר שני של עידן עמית, במסגרת אוניברסיטת תל אביב. את הצלחת הבימוי יש לתלות בכמה גורמים. מלבד הבימוי הכה מקצועי, הדרמטי והריאליסטי להדהים, הגורם הראשון במעלה הוא הליהוק, בו עזר ויעץ גרי בילו ז"ל. ההצגה מוקדשת לזכרו של מנהלו ומייסדו של תיאטרון באר שבע ומנהלו האגדי של ביה"ס לאמנויות הבמה "בית צבי" - שכל שלושת השחקנים הם בוגריו משנים שונות.
טל דנינו כמולינה, ההומו הרגיש, המקסים ששפת גופו אומרת המון (שמרגע סיימו את לימודיו ב-2010, נחטף ל”בית לסין” ועוד תיאטרונים); מעניין עד כמה צעיף ושרשרת חרוזים עושים את דמות השחקן (בעזרת שימוש בצלילים הגבוהים של קולו ובתנועותיו הרגישות) - לטרנסווסטיט אמיתי. כשאחרי הקידות על הבמה בתום מחיאות הכפיים הסוערות הוא מפטיר: וכעת - חזרה לסטרייטיות...
אבי עדוי, שחקן דרמטי מעולה (שאי-אפשר לשכוח אותו כקולונל ג'ספ הקשוח ב"בחורים טובים" בתיאטרון בית צבי) - כאן, קשוח גם כן, כ-ולנטין, חבר בקבוצה מחתרתית בארגנטינה, המושלך לכלא על-מנת לסחוט ממנו שמות של חברים נוספים בקבוצה; ומוטי סויסה המהוקצע, (שחקן סרטים ומחזות) ששפת גופו המובנית, אף היא מדברת גם ללא מילים, כסוהר הדוחק במולינה, תוך שימוש באמצעי סחיטה, להוציא מפי המהפכן הפוליטי שמות של חבריו.
רשת של רגשות
סיפור הסצנות מהסרט, שמולינה מתאר לולנטין בתא הכלא בקסם בלתי רגיל, לאט-לאט מתחילות לגרום לטיפוס הקשוח להתרכך, גם בגלל מצבים שונים ולא קלים ששניהם נקלעים אליהם בכלא, וכשמולינה סועד את ולנטין במצוקתו, עד כי הוא מתחיל לתת אמון במולינה.
מולינה, מצידו, הקשור בעבותות אהבה לאמו החולה, מוכן לעשות הכל כדי להשתחרר, כפי שהסוהר הבטיח לו. הוא אף עושה יד אחת עם הסוהר בתכנון מבצע שלא נעים לחזור עליו במילים, ושמבוצע בריאליזם נוקב. פעולה, שבמקום שתקל עליו להוציא חומר מפי ולנטין, גורמת לו להיקשר אליו רגשית יותר ויותר. הרשת שהוא טווה סביב ולנטין - הוא עצמו נופל בה. והנשיקה שהוא מנשק אותו לפני פרידתם, מזכירה את נשיקת יהודה איש קריות את ישו, בטרם הסגיר אותו לרומאים.
וזו נקודה שהמחזאי מדגיש במחזה: האהבה וההיזקקות לה - בעצם גורמות לאדם לאיבוד בטחונו האישי. כשמולינה מבטיח להעביר פרטים לסוהר לאחר שחרורו, ולא מקיים, אלא ממלא את בקשתו של ולנטין - הוא חותם בזה את גזר דינו.
ההצגה זורמת בקצב, השחקנים פשוט נפלאים, הבימוי של עידן עמית כנ"ל, העיבוד והדרמטורגיה של אינה איזנברג, עיצוב התאורה של יניר ליברמן, המוזיקה של אפי שושני הוותיק והתפאורה והתלבושות של מריאלה פיבניקה - גם הם: כולם מוקפדים וסופר-מקצועיים. נאחל להפקה לעבור לתיאטרון מקצועי, כדי שכל הקהל יוכל לחוות את החוויה המזוככת הזו.
ניצחון מזהיר לבימאי הצעיר ולצוות המדהים, המסמנים עתיד פורח לתיאטרון הישראלי.

טל דנינו כמולינה [צילום: יח"צ]
אבי עדוי כולנטין [צילום: יח"צ]
תאריך:  08/06/2012   |   עודכן:  08/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
שמעון שבס, שנכנס לשירות הציבורי והממלכתי כעוזרו הלא נאמן של רה"מ יצחק רבין, הוא מאדריכלי החיבור בין ההון הזר והמקומי לשלטון בישראל    על המחויבות כלפי החבר אריה דרעי    על הפעילות העסקית לצד איל ההון מרטין שלאף ועוד
רחמים גרוס
הרב וייס התייחס מבחינה תורנית-הלכתית לדילמות מקצועיות שהעלו עורכי הדין
גיל ברינגר
בעיית המסתננים, שכבר מתקרבת להיות איום דמוגרפי, איננה מתחילה בגורמי הביטחון. למעשה, מי שגונב את גבולה הדרומי של מדינת ישראל הן רשויות החוק, שעושות הכול כדי שלמסתננים יהיה כדאי לבוא לכאן. מה הפלא שיותר ויותר מסתננים עושים את דרכם אלינו? קצין מילואים מזהיר: מגבלות החוק מספקות דרך נוחה לארגוני הטרור להחדיר מחבלים לאזורנו
רועי אורן
בניגוד למה שחושבים, גברים מתרגשים כאשר נולד ילדם והם מוכנים לעשות הכל כדי לעזור לאישה בגידולו של הרך הנולד
רפי מן
"כאשר יש לך תפוצה של שלושה או ארבעה מיליון עותקים - זוהי עוצמה שבכל מהלך ממשלתי צריך לקחת אותה בחשבון", אמר טוני בלייר בעדותו בפני ועדת לוונסון בבריטניה על יחסיו עם איל התקשורת רופרט מרדוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il