X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מומלץ בכל לב [צילום: יח"צ]
"ילדת הפעמון" - הצגה קסומה
במסגרת פסטיבל ישראל 2012 נכללו גם הצגות ילדים. "ילדת הפעמון" שכתבה נאווה סמל על-פי סיפור-עם סיני שזכרה מילדותה, משדרג את הצגות הילדים המשובחות שמועלות בשנים האחרונות, באיכות ההצגה, שפתה, המשחק, הבימוי והמוזיקה של בן ארצי
[צילום: יח"צ]

צמד התאומים שראו את ההצגה יצאו עם מצב רוח עילאי, וחשק לשוב ולראות עוד הצגות. כנראה שתוכנית הלימודים שלהם, הכוללת ביקורים בהצגות – עושה את שלה. בהצגה הם ישבו קשובים, לא הוציאו הגה מהפה, והיה מרותקים למשחק, לצלילים ולסיפור הלא-רגיל.
נאווה סמל, שכסופרת ישראלית מתייחדת בשפה נפלאה ברמה גבוהה, שפה כמוה לא קראתי כבר שנים בין הכותבים כיום, יצרה הצגה מקסימה מסיפור שבמקור מסתיים בהקרבת הבת עבור הצלת חיי אביה. נאוה נטלה לעצמה את הזכות לשנות את הסיום. אבל נתחיל מההתחלה.
ילדה בשם קוני (סיוון כהן המתוקה ובמשחק כנה ואותנטי) שאביה מתמנה לשגריר ישראל בסין, מאד עצובה ומרוגזת על שאביה לוקח אותה עמו לטיסה לבייג'ין, שם ישהו בשנים הקרובות. כדי לפייס את דעתה, מספר לה האב (אבישי סנדנר) אגדה סינית, כששאר הנוסעים בטיסה עמם לובשים את צורת גיבורי הסיפור.
המחזה מתרחש בתוך חלל המטוס, בעיצוב נהדר של גילי כוכבי. הדיילים בטיסה – אבי עדווי, שכה הרשים במשחקו השבוע בהצגת "נשיקת אשת העכביש" בתיאטרון האוניברסיטה ומרשים גם פה, והזמרת המחוננת שקולה בלט מכל שאר השרים אף הם בכשרון – קרן מרום מקבוצת הצעירים של "בית לסין" – שניהם מרנינים ביכולותיהם. זוג הנוסעים הנוספים בטיסה הופכים לקיסר וקיסרית סין – רותם שוורץ כקיסרית, שקולה כה מזכיר את שרה פון שוורצה המופלאה, ועידן שמי – שלמשמע קולו בשיר, רוצים לשוב ולשמוע אותו כז'אן וואלז'אן ב"עלובי החיים" שיעלה בקרוב שוב בבית צבי. הוא זמר ושחקן בקנה מידה אדיר.
הקיסר הינו כל יכול, אך הוא עצוב. דבר לא מצחיק או מרגש אותו. הוא מייחל לצליל פעמון כה מיוחד, שעדיין לא קיים, כדי לעורר את רגשותיו. לשם כך, מזמנת הקיסרית את אמן כלי הנגינה, שמרתך מתכות בכור היתוך, ויוצר מהן את הפעמונים. הדרישה המוגזמת שלה ליצור כלי מסגסוגת של זהב, כסף ונחושת ביחד, היא בלתי ניתנת לביצוע. לכן, גורלו נחרץ למות. כשנודע שרק דם אדם שיוערה לבליל המתכות בכור יצליח את המלאכה, בתו הנאמנה (עדי הררי המקסימה) עומדת לקפוץ ליורה הרותחת.
וכאן נכנסת המחזאית לתמונה, כשהיא משנה את הסוף, וללא צורך בדם, ובזכות אהבת בתו – ניצל יוצר הפעמונים (עדי אייזמן, שחקן מנוסה ומשובח בהצגות המדיטק ות' אורנה פורת). לקיסר הייתה אורה, ולילדים הייתה שמחה. וקוני - כבר מסכימה להתלוות לאביה בשליחותו. יש לציין שחלק מהשחקנים הצעירים מסיימים בחודשים אלה את לימודיהם ב"בית צבי", ותענוג לחזות במקצועיותם.
הצגה קסומה, יפהפיה, נועדה לגיל שמונה עד שמונים. הבימוי של יעל טילמן, ונגינתו הנפלאה של בן ארצי את המוזיקה שכתב, הן לשירים והן לאורך ההצגה, הן חלק בלתי נפרד מהצלחת ההפקה.
מומלץ בכל לב.

תאריך:  11/06/2012   |   עודכן:  11/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עבור אלה שמחפשים אחר מקום עם אווירה של חופש בניחוח אירופאי, הצעה לטיול בצפון הרחוק של ישראל בשילוב מסלול הליכה, לא רק למיטיבי לכת
רינה קנוביץ
האם מקצוע עשוי להיות מוגדר כמקצוע "ירוק", גם אם הוא איננו בטוח לעובד? האם חומר כימי מכונה "חומר ירוק" גם אם יש לו השפעות בריאותיות שליליות על העובד?
עידן יוסף
תעשיית הבאבות וחצרות הרבנים מגלגלת יותר ממיליארד שקל בשנה. כשההמונים נוהרים וגם הטייקונים תורמים, צוברים הרבנים עושר בלתי נתפס. כמה שווים שושלת הבאבא סאלי, הרנטגן והרב פינטו, מה חושבים ברשות המיסים על הכספים המתגלגלים - ואיך השפיעה המחאה החברתית על החצרות. תחקיר מיוחד של פורבס ישראל
סופיה רון-מוריה
ביום שני בישרו במאהל המחאה בהתלהבות שהשר כץ מקצר את שהותו בחו"ל וחוזר לארץ על-מנת להצביע בעד החוק. גם סילבן שלום החל לתכנן חזרה מוקדמת. בצהריים התכנסה סיעת הליכוד. מהרגע שבו פתח יעלון בדברי התמיכה שלו בחוק ההסדרה, החל להתגלגל כדור השלג. שלום ביטל את חזרתו לארץ. גם ישראל כץ. מכאן והלאה החוק הלך ודעך
דויד קאפח
תזונה נכונה, פעילות גופנית והרבה ירקות ופירות - הם מעיין החיים    ישנם צמחים רבים היכולים לסייע לנו להאט את תהליכי ההזדקנות ולמנוע התנוונות פיזית ושכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il