X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שופטת התעבורה שרית קריספין-אברהם נאלצת להתמודד עם בעיית אי-הופעתם של נאשמים. לא סביר שבמאה ה-21 השאלה האם נאשם קיבל או לא קיבל זימון תוכרע על-פי קיומה או אי-קיומה של חתימה על שובר המסירה
▪  ▪  ▪
קריספין-אברהם. סבלנותה קצרת-טווח [צילום: בוצ´צ´ו]
"מה הפלא?"
קריספין-אברהם שואלת את הנאשם האם צילם את הדוח, והוא טוען שקיבל רק הזמנה למשפט. קריספין-אברהם: "כתוב שם שאתה יכול לצלם את החומר ויש שם כתובות וטלפונים איך לעשות את זה. יש לך את הדוח?" הנאשם: "הוא בבית". קריספין-אברהם: "אז מה הפלא שאתה לא יודע מה כתוב בו?"

השופטת: שרית קריספין-אברהם, בית המשפט לתעבורה בתל אביב
המועד: יום שני, 7.5.12, שעה 09:30
הנושא: תיקי תעבורה פליליים
לעיתים ניתן ללמוד על בעיה מערכתית דווקא מאנקדוטה שולית כשלעצמה. השופטת שרית קריספין-אברהם מוצאת את עצמה חסרת-אונים בארבעה תיקים רצופים, בהם הנאשמים לא התייצבו ואין אישור מסירה להזמנה שנשלחה אליהם. משהו פה לא סביר: במדינת היי-טק מערבית של המאה ה-21, הדרך היחידה לוודא אם אדם קיבל הזמנה למשפטו היא באמצעות חתימתו על שובר המסירה? יש לתת על כך את הדעת.
בכלל, קריספין-אברהם סובלת מיותר מדי עיכובים בגלל שנאשמים ו/או עורכי-דין אינם טורחים להגיע. דקות אחדות לאחר שנכנסתי לאולמה, היא נאלצת לצאת לעשר דקות עד שהתובעת תבדוק מי מחכה בחוץ. אין יותר מדי מועמדים, וכאשר קריספין-אברהם חוזרת לאולם, מבקשת ממנה התובעת לעבור לתיק הממתין לפסק דין. קריספין-אברהם מעיינת בתיק ובמחשב, מודיעה לנאשמת שהרשיעה אותה, נותנת לה העתק של הכרעת הדין: "תעייני ונעבור לשלב של טיעונים לעונש".
סבלנות קצרת-טווח
בינתיים עוברת קריספין-אברהם לתיק הוכחות, בו נאשם נהג בכך שלא עצר לפני מעבר חציה. השוטרת שרשמה את הדוח מקריאה את הכתוב בו, וקריספין-אברהם מסבירה לנאשם: "עכשיו אדוני יקום ויציג שאלות לעדה. כל מה שהיא כתבה ואתה לא מסכים - תשאל אותה". האיש אינו יודע מה זה אומר ומתחיל להציג את גרסתו שלו. קריספין-אברהם רואה שהוא לא מסתדר והופכת את גרסתו לשאלות לשוטרת.
סבלנותה של קריספין-אברהם כלפי הנאשם היא בהחלט קצרת-טווח. היא שואלת אותו האם צילם את הדוח, והוא טוען שקיבל רק הזמנה למשפט. קריספין-אברהם: "כתוב שם שאתה יכול לצלם את החומר ויש שם כתובות וטלפונים איך לעשות את זה. יש לך את הדוח?" הנאשם: "הוא בבית". קריספין-אברהם: "אז מה הפלא שאתה לא יודע מה כתוב בו?" הנאשם מעיד וטוען שכלל לא היו הולכי רגל ליד מעבר החציה; "אני תמיד עוצר, אפילו אם אין הולכי רגל", הוא אומר.
קריספין-אברהם מעבירה את הצדדים במהירות לסיכומים. התובעת מבקשת להרשיע על סמך עדותה המהימנה והעקבית של השוטרת, אל מול הסתירות בגרסתו של הנאשם. קריספין-אברהם לנאשם: "תאמר לי בכמה משפטים למה אתה חושב שצריך לזכות אותך". הנאשם: "אני בטוח בחפותי, לא עשיתי שום עבירה". קריספין-אברהם דוחה למתן פסק דין ל-5.6.12, למרות שבמבט מהצד נראה שהייתה יכולה לסיים בו במקום. הנאשם: "התיק נסגר?" קריספין-אברהם: "זה מה שהבנת ממה שאמרתי? אמרתי שנקבע להכרעת דין".
"נראה אם הנאשמת תתייצב"
כעת עוברת קריספין-אברהם לטיעונים לעונש בתיק בו הרשיעה לפני כמה דקות. התובעת מבקשת פסילה על תנאי וקנס גבוה. הנאשמת מתחילה לטעון שכן עצרה לפני תמרור עצור, אך קריספין-אברהם עוצרת אותה: "אני קבעתי שלא עצרת, ועד שאם וכאשר בית משפט מחוזי יקבע אחרת - אלו פני הדברים". הנאשמת: "אני מבקשת שתקלי עלי כמה שתוכלי". קריספין-אברהם מכתיבה את גזר הדין: קנס של 400 שקל לנוכח ותק הנהיגה הקצר של הנאשמת. "תמתיני, תקבלי עותק מהפרוטוקול ותגיעי למזכירות לקבל שובר תשלום", אומרת לה קריספין-אברהם.
עכשיו מתחיל מצעד הדחיות. נאשמת אחת לא התייצבה וקריספין-אברהם מרשיעה אותה בהיעדרה וגוזרת עליה קנס של 1,200 שקל וחודש פסילה על תנאי. יש עצור שעורך דינו לא הגיע, וקריספין-אברהם אומרת: "נמתין עוד קצת". נאשם שלישי מחכה לעורך דינו, ואחרי כמה דקות שולחת אותו קריספין-אברהם לחפש את סניגורו מחוץ לאולם. התובעת מודיעה שהשוטרת האמורה להעיד בתיק של 10:30 לא תגיע, משום שבתה התעלפה והיא הוזעקה לבית הספר; קריספין-אברהם: "נראה אם הנאשמת תתייצב ותראו מה תעשו". וכאן מגיעים אותם ארבעה תיקים בהם פתחנו, כאשר הנאשמים לא הופיעו ואיש אינו יודע האם קיבלו את הזימון.
השורה התחתונה:
שופטת המנסה להיות יעילה ככל שהמערכת מאפשרת לה - וזו משימה בהחלט לא קלה. מעט קצרת-רוח כלפי הנאשמים, אולי תוצאה של עודף התיקים המוטל עליה.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 7.

תאריך:  11/06/2012   |   עודכן:  12/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני יש לי פנצ'ר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משפט תעבורה וחניה זה בדיחה
סתם אחד  |  13/06/12 13:28
2
לבי יוצא לשופטת שרית ל"ת
ים תיכוני  |  16/06/12 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
עד שהכוכב ייצא מהנסיגה ויתחיל ממש במסעו קדימה, זוהי תמיד תקופה סוערת ועמוסה לאנשים רבים ובמיוחד למזלות הבאים: מאזניים, טלה, סרטן, גדי, דגים ושור; ובעיקר למי שנולד במחצית השלישית של המזל
עליס בליטנטל
במסגרת פסטיבל ישראל 2012 נכללו גם הצגות ילדים. "ילדת הפעמון" שכתבה נאווה סמל על-פי סיפור-עם סיני שזכרה מילדותה, משדרג את הצגות הילדים המשובחות שמועלות בשנים האחרונות, באיכות ההצגה, שפתה, המשחק, הבימוי והמוזיקה של בן ארצי
מירב ארד
עבור אלה שמחפשים אחר מקום עם אווירה של חופש בניחוח אירופאי, הצעה לטיול בצפון הרחוק של ישראל בשילוב מסלול הליכה, לא רק למיטיבי לכת
רינה קנוביץ
האם מקצוע עשוי להיות מוגדר כמקצוע "ירוק", גם אם הוא איננו בטוח לעובד? האם חומר כימי מכונה "חומר ירוק" גם אם יש לו השפעות בריאותיות שליליות על העובד?
עידן יוסף
תעשיית הבאבות וחצרות הרבנים מגלגלת יותר ממיליארד שקל בשנה. כשההמונים נוהרים וגם הטייקונים תורמים, צוברים הרבנים עושר בלתי נתפס. כמה שווים שושלת הבאבא סאלי, הרנטגן והרב פינטו, מה חושבים ברשות המיסים על הכספים המתגלגלים - ואיך השפיעה המחאה החברתית על החצרות. תחקיר מיוחד של פורבס ישראל
רשימות נוספות
שאלו שלום ירושלים  /  איתמר לוין
התובע המשטרתי במופע של גסות  /  איתמר לוין
"אני רוצה לקבל הודאת אמת"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il