X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לכת ההודית התימהונית, "בהגואן", העושה נפשות ברחבי העולם, יש גם מהלכים בארץ. היא מונה כ-5,000 חברים ישראלים, המאמינים בכל ליבם שצריך למצות את החיים רק "כאן ועכשיו" ולהשתלב עם "האנרגיה הקוסמית"
▪  ▪  ▪
הבטחה לאורגזמה קוסמית [צילום: AP]
רעלת אמביציה
האדם, על-פי תורת הבהגואן, נגוע באובססיה של פעילות בלתי פוסקת, שאינה אלא "סם ומחלה". הוא מורעל על-ידי האמביציה, משועבד למלכודת הבחירה ומשלה את עצמו שהוא בעל כוח רצון משלו

לזנוח את השכל והאגו, לוותר על הגשרים המנטאליים עם בני המשפחה, לחיות רק כאן ועכשיו, ללא עבר וללא עתיד - זוהי משנתה הצרופה של כת ה"בהגואן" ההודית, שקנתה לה שביתה ברחבי העולם ושבאחרונה גם מיוצגת בארץ.
בעולם הרחב מונה הכת, המאמינה בהתמזגות עם האנרגיה הקוסמית, כ-750 אלף מאמינים בכ-600 מרכזי פעילות. בישראל נמנים עימה, על-פי אומדן, כ-5,000 חברים פעילים מכל קצווי המדינה. פעילותה המרכזית של הכת מתקיימת בגוש דן, כשהאידיאל הגדול שלה הוא "התמזגות עם האנרגיה הקוסמית".
כל התורה כולה, של מייסדה, בהגואן שרי ראז'ניש, מופצת בין מאמיניה ובין מצטרפים פוטנציאליים בכ-500 ספרים ובכ-6,000 קלטות-וידאו.
על-פי תפישת-עולמה של הכת מאופיין כל היבט אפשרי של הקיום החברתי-אנושי בגוונים שחורים. הישרדותו השפויה של בן-אנוש בכל תרבות שהיא מתפרשת אצלה ככזו שאינה ניתנת כלל ליישום. על-פי משנת הכת, העולם בו אנו חיים איננו אלא בית-משוגעים אחד גדול וכל מה שנחשב לתרבות איננו אלא צביעות לשמה.
יחסים קניבליים
כת הבהגואן רואה פסול בכל הדתות הקיימות. נימוקה: הן הצליחו ליצור סכיזופרניה של טוב ורע, של עשה ואל-תעשה, והפכו את הציוויליזציה האנושית ל"משותקת ובעלת-מום". כתוצאה מכך פועל האדם מתוך מכניזם של פחד, כשהמוסר אינו אלא מטבע מזויף והיחסים בין אדם לרעהו הם "יחסים קניבליים".
הכת יוצאת חוצץ כנגד החברה, ההורים ובית-הספר על שהם משעבדים, לדבריה, את הילד, בעוד שבפני המבוגר עומדות רק שתי אפשרויות: לפעול כמו רובוט מתוך הרגל ותגובה מותנית, או לאבד את שפיותו, כשהוא נקרע בין מיני הכיוונים וההשפעות.
האדם, על-פי תורת הבהגואן, נגוע באובססיה של פעילות בלתי פוסקת, שאינה אלא "סם ומחלה". הוא מורעל על-ידי האמביציה, משועבד למלכודת הבחירה ומשלה את עצמו שהוא בעל כוח רצון משלו. על-פי המשנה הזו, אפילו הפסיכולוגים אינם יכולים להועיל.
למצב העגום הזה יש למשנת הבהגואן פתרון: כדי להגיע אל האושר הנכסף, צריך להגיע קודם ל"אורגזמה הקוסמית", שהיא התמזגות מוחלטת עם היקום. מסתבר שרק מי שטעם מן המצב הפרדוקסלי הזה, מסוגל בעצם להבינו.
מדיטציה דינמית
אבל מסתבר שהמוני המצטרפים לכת הולכים שבי לא רק אחרי ההבטחה הערטילאית לאורגזמה הקוסמית, אלא גם, ואולי בעיקר, אחר המציאות האורגיאסטית, שהיא על-פי משנת הבהגואן רק שלב בדרך ל"הארה". לצורך דבקות במטרה העילאית מקיימת הכת שפע של חוגים, פעילויות וסדנאות, בהם ניתן "לחקור" את הפינות הנסתרות של הוויית החיים.
חברי הכת מחויבים להמיר את שמם בשם סנסקריטי, ללבוש בגדים בגווני אדום, כצבע שמסמל את ההתעוררות והאהבה; לענוד על הצוואר מחרוזת בת 109 חרוזים, שאליה מחוברת תמונתו של המייסד ראז'ניש, ולעשות בכל בוקר שעה של "מדיטציה דינמית".
באירוע של הכת שנערך השבוע, ושאליו הוזמנתי כאורח, הושמעה מוזיקה הודית דתית בשילוב של דיסקו מערבי. קהל הנוכחים החזיק ידיים, עצם עיניים והחל מתנועע לפי הקצב. האווירה הייתה ממש מחשמלת ותוך דקות ספורות החלו המשתתפים לאבד שליטה על גופם, כשהם צורחים, מתנועעים, מפרפרים, והופכים לגוש מהופנט של גופות מרטט באקסטזה.
אין זאת כי אם השיטה החינוכית של ראז'ניש היא לזעזע אותך, להראות לך שכל מה שאתה יודע לא שווה בעצם כלום, ושהמטרה הסופית היא שתמצא את התלם שלך בכוחות עצמך.

תאריך:  15/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלי עבר ובלי עתיד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתנגדים למתנגדים
ג'וני ביגוד  |  16/06/12 14:11
2
תופעה מגעילה !!!! ל"ת
אביתמר  |  16/06/12 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
שולה זקן, שהחלה לעבוד במחיצת אהוד אולמרט בהיותה בת 16 בלבד, לא הייתה "רק מזכירה" - ידה הייתה בכל והיא השתלבה היטב בפרשות השחיתות של אולמרט, שרק חלק מהן נחשפו, והפכה למושחתת בזכות עצמה    הכל על המושכת הגדולה בחוטים שידעה היטב כיצד עובד הראש הקרימינלי של המגה-מושחת
מכון שלום הרטמן
בעקבות הקמתה של ממשלת האחדות, הצטמקה האופוזיציה בכנסת לגודל חסר-תקדים בפוליטיקה הישראלית. לאור מצבה החדש של האופוזיציה ביקשנו לשוחח עם שניים מחוקרי מכון שלום הרטמן, פרופ' מנחם לורברבוים ופרופ' מנחם פיש, על תפקידו של הקול האופוזיציוני ועל מהותה של האופוזיציה בחיים הפוליטיים, החברתיים והדתיים
יורם דורי
הצעירים היהודים לא החמיצו אף הרצאה בכינוס לימוד FSU שבקישינב. הם לא "התפרפרו" משום דיון. נושאים כמו הומור יהודי, הנצחת השואה, מאבק בגזענות, המצב במזרח התיכון היו רק קמצוץ מהחוויה שחוו הצעירים במשך היום. הם הפגינו תאווה להקשיב וללמוד. בשונה ממשתפי לימוד במקומות אחרים, אלו גם גילו בקיאות בנעשה בישראל. לימוד FSU הוכיח לי שוב כי הוא המתכונת המנצחת של חינוך יהודי בתפוצות בעת הזו
אורן פרסיקו
במפגש בין עיתונאים, חוקרי אקדמיה ומשפטנים ניסו המשתתפים לברר לעצמם מהי עובדה ומתי היא שקרית
יהונתן דחוח-הלוי
דיכוי חופש הביטוי והיצירה האמנותית ורדיפת החוגים הליברליים בתוניסיה, בה החל האביב הערבי, ממחישים פעם נוספת, כי המהפכות שפקדו את העולם אינן מבשרות "אביב" של דמוקרטיה מערבית, אלא מהפכה איסלאמית זוחלת, שקצב יישומה משתנה בהתאם לנסיבות בכל מדינה ומדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il