X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אישים בחמאס רואים בעקבות "האביב האיסלאמי" את שחרורה של פלשתין כעניין ודאי, ועתה מעלים מחדש את הצורך לשחרר את ספרד שנכבשה מידי המוסלמים ולכבוש את הוותיקן ברומא
▪  ▪  ▪
גם הוותיקן על הכוונת [צילום: AP]

העמדה הפלשתינית שוללת את הזיקה ההיסטורית והדתית של העם היהודי לארץ ישראל, וטוענת כי הארץ פלשתינית, וכי היהודים זרים לה וזה לא מכבר היגרו אליה. הדרישה הפלשתינית ברורה וחד-משמעית: יש להחזיר את השטחים ה"כבושים" לידי בעליהם החוקיים, כלומר למוסלמים. זו מהות הדרישה הפלשתינית ל"שלום צודק וכולל", שבסיסו החזרת הזכויות ההיסטוריות של המוסלמים.
הדרישה ל"צדק" אינה מגיעה ליעדה הסופי בפלשתין, וישראל אינה האויב העיקרי של האיסלאם, אלא דווקא הנצרות והמערב על הערכים שהוא מייצג. וכך מסביר דר' סובחי אל-יאזיג'י, מראשי חמאס ודקאן הפקולטה ללימודי האיסלאם באוניברסיטת עזה, בראיון לערוץ הטלוויזיה אל-אקצה (25.5.12):
"הכיבוש של אנדלוסיה הוא חלום ישן, דבר שהמוסלמים ייחלו בגאווה ליישומו וימשיכו לקוות למימושו בעתיד... אנו תולים תקוותנו באללה וסמוכים ובטוחים שיום יבוא והניצחון שלנו לא יהיה מוגבל לפלשתין. השאיפות שלנו מעבר לכך - להניף את סמל הח'ליפות [המדינה האיסלאמית] מעל הוותיקן, רומא של ימינו אלה, כפי שכתוב בחדית' [מסורת איסלאמית] של הנביא מוחמד: 'קוסטנטינופול [היא איסטנבול] תיכבש ולאחר מכן רומא'".
איש הדת הלבנוני, אמין אל-כורדי, התייחס אף הוא לעניין זה (3.6.12) באומרו: "הם [הפלשתינים בעזה] מדברים כעת על שחרור אנדלוסיה [היא ספרד], משום שהוא רואים בשחרור מסגד אל-אקצה ואל-קודס [ירושלים] עניין מובטח כרצון אללה. הם מכוונים מבטם לעבר אנדלוסיה [היא ספרד], אשר אבדה למוסלמים. הם משוכנעים [בשחרור אנדלוסיה] משום אמונתם באללה, ואנו עימם בדעה זו, ולפיה שחרור מסגד אל-אקצה הוא עניין מובטח. הוא ישוחרר ואל-קודס ופלשתין כולה תהיה בידי המוסלמים".
עמדות אלה אינן חדשות. הן הוצגו בעבר על-ידי אישים בכירים באחים המוסלמים, בחמאס, באל-קאעידה ובתנועות איסלאמיות אחרות. החידוש מצוי במעבר מחזון למימושו, והוא אחד הפירות של האביב האיסלאמי שהביא לעליית כוחן של תנועת האחים המוסלמים העולמית והתנועות האיסלאמיות האחרות, ולתחושת שכרון כוח המניע מחדש הערגה לחדש את ה"כיבושים האיסלאמיים" בדרך להשתלטות על העולם כולו, כדי ליישם את נבואתו של מוחמד.

סימוכין: [קישור]
תאריך:  17/06/2012   |   עודכן:  17/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היעד הבא: לשחרר את ספרד ה"כבושה”
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
רבותיי, ההיסטוריה חוזרת.
המפץ הגדול  |  17/06/12 11:14
 
- אתה מתכוון לטוקבקים "חזקים"
כמו שלך, נכון?   |  17/06/12 12:57
 
- ולמה אירן האיסלמיטית מנסהלהשיג
נשק גרעיני בתחבול  |  18/06/12 16:00
2
לספר זאת לספרדים תומכי הפלסטינ ל"ת
אבי מ  |  17/06/12 22:12
3
איך החידוש הוא מהחזון למימושו?
אלי1977  |  17/06/12 23:01
4
יכול להיות שמח.אני בעד.יללה ב
הגוי..  |  2/08/12 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא קצוביץ'
גופי תקשורת גדולים בארה"ב כמו "פורבס" וה"טריביון" כבר שוכרים חברה שמעבדת נתונים לכדי אלפי כתבות בשבוע, או פשוט נעזרים בתוכנת מחשב שעושה את העבודה במקומם    מעמד העיתונאי במאה ה-21 - תמונת מצב
יואב יצחק
העיתונאי בן כספית פרסם בינואר 2010 בדותות כאילו הגנן-הקשיש בבית ראש הממשלה פוטר על-ידי שרה נתניהו    בעקבות תביעה שהוגשה התקיים גישור ובעיצומו התברר (מה שהיה ידוע) כי אין בידי בן כספית שום ראיה שתוכיח את גירסתו    מעריב נגרר להוצאות כספיות מיותרות ולסיכון שמו הטוב רק בגלל עיתונאי-בדאי המסרב להתנצל ולתקן כזביו
מיכאל טוכפלד
ניצב בדימוס יעקב בורובסקי חושש להסתובב בדרום תל אביב, מגבה את קריאת אלי ישי להקמת מחנות מעצר למסתננים, ונותן ציון 8 למבקר היוצא לינדנשטראוס למרות הבדלי הסגנון ביניהם. ראיון
יואב יצחק
על הסולחה בין השופט (בדימ.) חשין לבין שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן    ועל מנהל-בעלים בחברה ציבורית שמשתמש בעובדת כב"שפחת מין"
אלעזר לוין
שלושה יהודים חרדים התיישבו במטוס לת"א, שלפו גמרות ולמדו כל הדרך, כדי לא לבזבז אף רגע    הם יזמי מגדל המגורים היוקרתי ליד נוה צדק בת"א, ועתה יזמו גם בניית 4 מגדלים בני 40 קומות בפ"ת    האם תביעתה המשפטית של האחות רות יכולה להשפיע על הפרויקט החדש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il