X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוויה מיוחדת [צילום: גדי דגון]
על ריגולטו הליצן הטרגי ועל הדוכס הפתיין
בביצוע של היצירה באופרה הישראלית יש אנסבל זמרים משובח. מצטיינים. צ'רלס אלמגוור ממקסיקו בתפקיד ריגולטו האומלל, בריטון משגע שגונב את ההצגה. גילדה, הילה בג'יו הישראלית, זמרת בינלאומית צעירה יפהפייה בעלת סופרן מושלם, נותנת את האריות השמיימית והופכת את האופרה הזו לחוויה מיוחדת. כל המשתתפים הם מהטובים שישנם. מקהלת האופרה הישראלית מצטיינת בשירה ובתנועה, והתזמורת של ראשון לציון היא חוויה

161 שנים לאחר הצגת הבכורה של ריגולטו באופרת "לה פניצ'ה" בוונציה העלתה האופרה הישראלית הפקה נפלאה. של ריגולטו בבית האופרה בתל אביב מול קהל נלהב בסופהשבוע האחרון.
לריגולטו, כמו לעוד כמה אופרות אופרות ברמתה, יש את כל התכונות להעביר קהל מעולם המציאות הבעייתי, לעולם אחר בעבר, עולם רווי מלודרמה, עצב וטרגדיות עם מוזיקה אדירה, קולות מושלמים, רומנטיקה ותאווה, שקרים ורציחות ומה לא.
ג'יוספה ורדי הגדול והפורה ביוצרי האופרה האירופיים מעולם הוזמן לכתוב מוזיקה ליצירתו של ויקטור הוגו , "המלך משתעשע" לפתיחת אופרה חדשה בונציה באמצע שנות החמישים של המאה ה-19. ורדי הוא מחברם בין השער של לה טראויאטה, נבוקו, אותלו, אאידה ועוד עשרות אופרות אהובות. (לה פניצ'ה בית האופרה הונציאני , הוא מאז 1851 בית האופרה הנכסף לכל אוהבי האופרה בעולם בניין שנשרף ונבנה כבר פעמים אחדות מחדש), כתיבת המוזיקה לאופרה החדשה ריגולטו התפתחה תוך שינויים ועיכובים מכל הסוגים עד ערב הבכורה ב-11 למרץ 1851 שהיה הצלחה ענקית.
סיפור ריגולטו, כה אופראי במהותו ותכנו הוא טרגדיה של ליצן חצר גיבן המשרת את חצר הדוכס, שליט האזור הכל יכול, הנהנתן והתאוותן הקוטף נשים בתולות מפתה אותם בחלקת לשון גורם להם להתאהב בו וזונח אותם לאחר שזכה לארח אותם במיטתו, בעבור הצעירה התמימה הבאה. לדוכס יש "צבא" של עוזרים בשכר הלוכד עבורו יפהפיות בתולות. לריגולטו יש סוד, יש לו בת תמה, יפה ומאוד צעירה שהוא נמחביא ביער בבית, בשמירתה של נזירה. בתו יוצאת רק לכנסייה והאב, מגן עליה מכל "אויב" . הבת, גילדה היא כל חייו של הליצן הגיבן. מובן שהדוכס מגלה את קיומה ומגיע אל הבית בדמות סטודנט עני וצנוע שהתאהב ביופיה ותומתה. גילדה מתאהבת בטירוף ,כמו שאפשר רק במחזות, בספרות ובאופרה. היא שרה את אריית האהבה שאין אוהב אופרה שלא מטורף על האריה הזו.
ההמשך מתגלגל כצפוי הדוכס זוכה בבתולה, היא ממשיכה להיות מאוהבת, הוא כבר בדרכו לכיבוש הבא. ריגולטו שוכר רוצח לרצוח את הדוכס. בטעות רוצח המקצוען את גילדה במקום את הדוכס. כאשר מגיע ריגולטו כדי לזרוק את גופתו של הדוכס לנהר הוא דוקר את"גופתו" שוב ואז מגלה שזו בתו הגוססת.

תמיד הגיבורה מתה בסוף האופרה

כך זה באופרות - תמיד הגבורה היפה והחפה מכול אוון מתה בסוף ולפני מותה היא מספיקה לשיר כמה אריות השוברות את ליבנו. ריגולטו מלא וגדוש מוזיקה סוערת , חושנית מלאת חיים ורומנטית. אחת האריות הידועות שהיא כמעט שיר לאומי איטלקי היא "לה דונה א מובילא," שאין זמר באיטליה וסביבתה שלא שר אותה ובטח כל ילד איטלקי יודע לשיר את השיר מגיל שלוש. השיר הוא שירו של הדוכס החמדן שלא רק שכובש לעצמו את כל הנשים, הוא גם לועג להם במצ'ואיזם מתנשא: "כל אישה קלת דעת, כנוצה ברוח, משנה מילים מחליפה מחשבה. אל תאמינו! הפרצוף כולו זיוף, אבוי לאיש שייבטח בה וייתן לה את ליבו."
בביצוע של היצירה באופרה הישראלי יש אנסבל זמרים משובח . מצטיינים . צ'רלס אלמגוור ממקסיקו בתפקיד ריגולטו האומלל, בריטון משגע שגונב את ההצגה. גילדה, הילה בג'יו הישראלית זמרת בינלאומית צעירה יפההיה בעלת סופרן מושלם, נותנת את האריות השמיימיות והופכת את האופרה הזו לחוויה מיוחדת. כל המשתתפים הם מהטובים שישנם. מקהלת האופרה הישראלית מצטיינת בשירה ובתנועה, התזמורת של ראשון לציון בניצוח דניאל קלגרי היא חוויה .
בשורה טובה
האופרה תוצג במלואה ובשלמותה בפארק יהושע במסגרת חגיגת מוזיקה קלסית בחינם לקהל בחודש יולי בתל אביב. בהנחיית רון חולדאי.

[צילום: יוסי צבקר]
[צילום: גדי דגון]
תאריך:  02/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ריגולטו הליצן הטרגי ועל הדוכס הפתיין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ודייק
מרינ פלייר  |  2/07/12 19:29
 
- ובכל זאת אכן בשורה טובה
בן צבי  |  2/07/12 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
והפעם על כניסת כוכב השפע וההצלחה - יופיטר - למזל תאומים
חיים נוי
ריגולטו של האופרה הישראלית היא חוויה מוזיקלית עוצמתית ומרגשת. הביצועים היפים והמשובחים הם עונג צרוף, יפה ומשובח
שוש מיימון, לוס אנג'לס
מרוין מרקוביץ', הבעלים של 'פאקטור דלי', בחר לחנוך את ביתו החדש בבוורלי הילס באירוע בעל משמעות: עזרה ל'כנס הרצליה', כינוס בינלאומי, שמפגיש את מיטב המוחות לדיון בנושאי ביטחון ומדינה. אלוף (מיל.) דני רוטשילד נתן תקציר קצר על המצב במזרח התיכון וכינה את האביב הערבי "סערת חורף"
ראובן לייב
זהו המוטו המוביל בתערוכת ציוריו ופסליו של האמן הישראלי ירון אתר, בה הוא מנסה לפענח מחדש את משמעותה של עוצמה, כפי שהיא מתגלמת בעולם בכלל וביצירות האמנות בפרט, כשבסופו של דבר היא מתגלה דווקא כחסרת כל ערך, בבחינת המלך הוא ערום
אורן פרסיקו
במושב השני שעסק בעיתונות הכלכלית בפורום קיסריה העידו כמה מבכירי העיתונות הכלכלית כי אין בעיה רצינית של לחץ אינטרסנטי מצד הבעלים, והמשיכו במתקפה על "דה-מרקר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il