X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בן ואב רצחו בדקירות סכין את אחיו של האב ובנו, אך המדינה הסתפקה באישום של הריגה. בית המשפט המחוזי גזר על השניים 12 שנות מאסר, ואילו בית המשפט העליון הפחית את עונשו של הבן לעשר שנים. בניכוי שליש, יוכל הבן לצאת לחופשי לאחר 6.5 שנים בלבד תזכורת: העונש על רצח הוא מאסר עולם
▪  ▪  ▪
קין והבל. בית המשפט העליון נזקק לסיפורם
ערבי הרג ערבי
בלתי אפשרי ליישב את המילים הגבוהות של בתי המשפט על קדושת חיי אדם, עם העונש המגוחך שבסופו של יום ירצה אדהם חליל על רצח בן-דודו. קשה מאוד להשתחרר מההרגשה, שבאיזשהו מקום תת-הכרתי כל המעורבים בנושא - הפרקליטות והשופטים - לא בדיוק התרגשו מהסיפור כולו. בסך-הכל ערבי אחד רצח ערבי שני, בתוך המשפחה פשוטו כמשמעו. הלוואי שההרגשה הזו אין לה על מה להתבסס.

העונש על רצח בישראל הוא מאסר עולם, אותו נהוג בדרך כלל לקצוב ל-30 שנה. המשמעות היא, שאם הרוצח מתנהג כיאות ואין הוא מהווה סיכון, יש לו סיכוי להשתחרר אחרי 20 שנה. העונש המירבי על הריגה הוא 20 שנות מאסר, ובניכוי שליש - קצת יותר מ-13 שנות מאסר. המקרה הבא מלמד, שאפשר לרצוח ולקוות לצאת מהכלא אחרי שש וחצי שנות מאסר בלבד.
ג'מיל חליל ומשפחתו התגוררו בבית אחד בכפר מכר עם אחיו, אבראהים נבולסי, ומשפחתו. בין המשפחות היה סכסוך ממושך, אשר הוביל באוגוסט 2009 לרצח כפול. תחילה רצח חליל את אחיו בדקירות סכין, ולאחר מכן רצח בנו אדהם את בנו של אבראהים, מוחמד, גם הוא בדקירות סכין. השניים אף דקרו את עבד אל-רחמן נבולסי, בן אחר של אבראהים, ופצעו אותו.
שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אברהם אליקים, סיכם את האירוע: "מסיכום סדרת הפעולות עולה תמונה עגומה, במהלכה התנהגו שני הנאשמים בצורה אלימה. הם יזמו את האירוע בהשלכת חפצים, בסיום האירוע הם הוסיפו והיכו את שני המנוחים המוטלים על הארץ. במהלך האירוע הם דקרו את שני המנוחים דקירות רבות באיברים חיוניים, כשכל אחד מהם מפנה דקירה אחת עמוקה לבית החזה של המנוח שעמד מולו. הם לא הסתפקו בכך ואף דקרו את הקטין בן ה-16 וגרמו לו חבלה חמורה.
"מספר כה רב של פעולות אלימות ובסדר זה, אינו יכול להיחשב כפעולת התגוננות או כפעולת תגובה למעשי המנוחים. מדובר בהתנהגות אלימה שכולה או למצער מרכיביה העיקריים היו בשליטת הנאשמים. הם יכלו למנוע את התוצאות הקטלניות ולמעשה יכלו למנוע את המפגש האלים לו רצו בכך".
למרות דברים ברורים אלו - המסתמכים במלואם על העובדות שתוארו בכתב האישום - בחרה הפרקליטות להאשים את ג'מיל ואדהם חליל רק בהריגה ולא ברצח, ולא נמצא נימוק לכך בפרוטוקול המשפט. לאחר שמיעתם של שני עדי תביעה הודו האב והבן באשמה, בלא שתהיה הסכמה על העונש, ואליקים גזר על שניהם 12 שנות מאסר. בכך הושלם השלב הראשון: במקום מאסר עולם - 12 שנות מאסר, החל מיום מעצרם ב-1.8.2009.
"גדע מאמץ הרואי של שנים"
השלב השני הגיע בבית המשפט העליון, בו ערערו השניים על חומרת עונשיהם. תחילה אמרה (יום א', 22.7.12) השופטת דפנה ברק-ארז: "לא נכחד שנסיבותיהם הקשות של המערערים הכבידו על ליבנו. אולם, במקום שבו ניטלו חייהם של שני אנשים - שיקול זה החוויר באופן יחסי אל מול הטרגדיה הבלתי-הפיכה של המנוחים ומשפחתם. בעיקרו של דבר, מצאנו את פסק דינו של בית המשפט קמא מאוזן וראוי". אבל אז היא החליטה, בהסכמתם של השופטים מרים נאור ועוזי פוגלמן, שיש להקל בעונשו של אדהם, שהיה בעת האירוע בן 18 ושבועיים:
"אנו סבורים כי יש לקבל, באופן חלקי, את טענת בא-כוח של הבן. חשנו, כי האירוע שאליו נקלע, שלא בטובתו, ממש בראשית חייו הבוגרים, גדע באחת מאמץ הרואי של שנים, כנגד כל הסיכויים, לחתור להשכלה ולהתקדמות בחיים, במידה מסוימת במצב שבו מרות האב והמשפחה הייתה שרויה עליו. אין בכך כדי לגרוע מאחריותו, אך יש בכך, בכל זאת, נסיבה המחייבת התאמה והבחנה בין העונש שיוטל עליו לבין עונשו של אביו, ולו במידת מה (כך שלא ייפגע העיקרון של הלימת הענישה). בנסיבות אלה, אנו מפחיתים את עונש המאסר בפועל שהוטל עליו ומעמידים אותו על 10 שנות מאסר בפועל".
סוף השלב השני. מאחר שאדהם במעצר מזה שלוש שנים, הוא ייצא מן הכלא לכל המאוחר בעוד שבע שנים. לכל המאוחר - כי השלב השלישי עוד לפנינו: בקשה לקיצור העונש בשליש. אם וכאשר יגיע שלב זה לידי מימוש, ייצא אדהם מן הכלא אחרי שירצה שש וחצי שנות מאסר בלבד על מעשה שמבחינה עובדתית - היה רצח לכל דבר. ממש מחיר מבצע.

תאריך:  23/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך יסתיים רצח ב-6.5 שנות מאסר
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עוד לא ברור? לערבים מותר לרצוח ל"ת
רציונליסט  |  24/07/12 11:01
 
- שנאת אדם לשמה
אדהם  |  24/07/12 11:54
2
אין אפשרות לדעת בודאות
השפוי האחרון  |  24/07/12 11:51
 
- על מה אתה מדבר?
קוקוריקו  |  24/07/12 13:02
 
- אל תסחף עונש מוות?
שמואלה  |  25/07/12 16:07
3
מוצא הפרקליטים והשופטים מסדום
לוט  |  24/07/12 14:36
4
שערוריה
מלש  |  25/07/12 08:19
5
מחזה שַׁדַּי
מקאמה   |  25/07/12 13:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחל אלג'ים
מחפשים פעילויות לילדים לחופש הגדול? - "עכבר העיר" מציע לכם מדי יום הצעה לפעילות חינמית או במחיר סמלי לכל המשפחה    הפעם: טיול מרענן בבריכה ששירתה בעבר את הקצינים הסורים, והפכה לאתר תיירות חופשי לכל המשפחה
אורי שפאן
הרחבת הגירעון הממשלתי, המחאה החברתית המתחדשת, כלכלת בחירות, השינויים בתוכנית הגזירות והרכב החדש של שרי הממשלה    על הנושאים הכלכליים הבוערים של קיץ 2012
חיים נוי
"אביב מתעורר" הוא מחזה עדין, עצוב ופיוטי, וההפקה בבית צבי הצליחה להגיש לצופים מנה גדושה של חוויה תיאטרלית מעניינת
יוסף עברון
כך החמיצו השלטונות הבריטיים הזדמנות ללכוד - שעות ספורות לאחר הביצוע - את מפקד הפעולה, של פיצוץ מלון המלך דוד    הפיצוץ החל את הספירה לאחור לקראת יציאתם של הבריטים מהארץ
דוד חרמץ
איך הגיב הרב אלעזר מנחם שך כשראה את בנו היחיד לבוש במדי הצבא הציוני? איך קיבל סמל הקנאות הדתית את נכדו שפרק עול מצוות? ד"ר אפרים שך מספר על החיים בצלו של אב שמסור לתורה בלבד, על הקרע שנפער ביניהם בגלל לוויית האם, על בחירתו לנטוש את החברה החרדית וגם על היחס החם של הרב שך לנכדיו החילונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il