X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ששת יעדי התיירות הפופולריים של הישראלים בקיץ הזה באירופה מציעים להם את מאכליהם המסורתיים, המשכיחים לתקופת החופש את הפלאפל, החומוס והטחינה של ימי השגרה בארץ
▪  ▪  ▪
בלינצ'סים לקינוח [צילום: AP]
גם טאפאס בתפריט המסע [צילום: יח"צ]

סופגניות הצ'ורוס [צילום: יח"צ]

שישה מחוזות-יעד כבשו בקיץ הזה את ליבו של התייר הישראלי באירופה: יוון, בולגריה, הונגריה, גרמניה, ספרד ואנגליה. מסתבר שבצד אתרי הנוף האטרקטיביים, צדה את עיניו גם הקולינריה שלהם. בזו הרי יש כדי להשכיח ממנו, ולו לעת החופשה השנתית, את הפלאפל, החומוס והטחינה של שאר ימות השנה, שכבר יצאו לו מכל החורים.
במסע הקולינרי שלו ביוון זוכה התייר שלנו לשלושה מאכלים פופולריים: סלט יווני, סופלקי ומוסקה. הוא, אומנם, מכיר אותם עוד מהארץ, אבל יחי ההבדל הגדול. הסלט היווני המקורי והמקומי מכיל את כל הירקות הנפוצים, בהם עגבניות, מלפפונים, בצלים ופלפלים, וכן קוביות של גבינת-פטה מקורית וזיתים מהסוג שיש רק ביוון. הרוטב עשוי, בדרך כלל, משמן-זית זך, מיץ לימון, חומץ ואורגנו יבש - שפתיים יישק. חזקה על מי שיטעם ממנו שלא ימצא דומה לו בארץ.
מחרה-מחזיק אחריו הסופלקי, שהוא מעין שווארמה קטנה, המוגשת בנוהג היווני בפיתה. כבשר הנפוץ והאיכותי ביותר להכנת המנה משמש בשר הטלה המקומי. כאלטרנטיבה כדאי לנסות את המוסקה, שהיא תבשיל של שכבות-חצילים ובשר, הנאפות בציפוי של רוטב לבן. לשתייה אסור להחמיץ את יין האוזו, בטעם אניס, המזכיר מאוד את העראק.
גם המטבח הבולגרי אינו מבייש את התייר הישראלי המצוי. הוא יוכל לפגוש בו, למשל, את מרק השקמבה העשיר והמסובך ביותר להכנה. המדובר במרק לבנבן, שצפות בו פיסות בהירות של קיבת-פרה, שנסרקו במסרקות-ברזל, נוקו ובושלו במים. לבעלי קיבה חזקה במיוחד. למנה עיקרית מומלץ להזמין פלפלים קלויים ממולאים ומתוקים, ולא לשכוח את קינוח האשורה, שהוא מעדן של גרגרי-חיטה המבושלים ברוטב מתוק. לשתייה: רק ראקיה, שאינו אלא תזקיק-ענבים.
יורקשייר פודינג
הקולינריה ההונגרית מציעה מעל לכל את הגולאש המפורסם, החריף והמתובל, שאין שני לו על פני הגלובוס. גם לתפוח האדמה ולכרוב יש בו נוכחות דומיננטית. ואיך אפשר לשכוח את הפפריקש - תבשיל של בשר, תפוח-אדמה, עגבניות ופפריקה. לקינוח אין כמו מרק הפירות הקר, הבלינצ'ס, ומאפי הדובוש והקורטוש.
התייר הישראלי המבלה בגרמניה לא יוכל להימלט מסלט תפוחי האדמה עם הנקניקיות, מכופתאות מבושלות עם צלי-בשר, ומעוגת השטרויזל מבצק השמרים ועטוית הפירורים. לשתייה כדאי לתמרן בין יין-ריזלינג לבירה בווארית.
בספרד עט התייר הישראלי על הטאפאס - אוסף של המון מנות קטנות ומגוונות של בשרים וירקות, המוגשות כליווי לשתייה חריפה. לצד הטאפאס מזמינים גם פאייה - תבשיל על בסיס של אורז במחבת, המגיע בדרך כלל עם ירקות ומאכלי-ים, ולפעמים גם עם בשר. לקינוח אוכלים צ'ורוס, שהן סופגניות מוארכות עם סוכר, אותן טובלים בשוקולד סמיך ליד הקפה. לרוויה שותים סידרה - שיכר-תפוזים מרענן ומרווה.
אחרונה חביבה היא אנגליה, ובימים אלה של אולימפיאדה ממש אי-אפשר בלעדיה. לאוכל האנגלי יש, אומנם, מוניטין גרוע, אבל קשה מאוד להימלט ממנו. הוא מורכב מפשטידות ומפאי-בשר, מצ'יפס אנד פיש, ומיורקשייר-פודינג, שהוא מאפה העשוי מבלילה, משהו כמו עוגת-ספוג מבושלת. לשתייה - רק תה אנגלי, שאין דומה לו.

תאריך:  30/07/2012   |   עודכן:  30/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אריק שכטר
הקונדום הינו אמצעי המניעה היחיד המגן מפני מחלות מין בנוסף להגנה מהריון בלתי רצוי    ההגנה שמספקות הגלולות מהריון בלתי רצוי היא גבוהה ביותר    המדבקה למניעת הריון היא אמצעי נוסף שהשימוש בו רווח בשנים האחרונות
ד"ר לב פבלובסקי
בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לנזקים שעלולים להיגרם לעור מחשיפה בלתי מבוקרת לאור השמש לאורך זמן    טיפול בפוטותרפיה הוא אחד הטיפולים הבטוחים שישנם בארסנל של רופא העור עם עשרות שנות ניסיון ומחקר
אייל מלובן
למנהלת תיאטרון בית ליסין ציפי פינס נמאס מהשיח הכלכלי ומחוסר הסבלנות התרבותי    "תרבות אף פעם לא הייתה בראש מעייניה של המדינה ולא קיבלה את המקום הראוי לה. שמעת פעם מישהו מהפוליטיקאים מדבר על תיאטרון? ראית את זה באיזה מצע בחירות?"
הרצל ובלפור חקק
"אתם העוגן לזהות שלנו, חייבים לחזק את הזהות היהודית והחינוך העברי בתפוצות", אומרת לנו דליה פַרקָס-חַקק בביקור מולדת. דליה היא בת הדוד שלנו בנימין (ימֵין) חקק, האח של אבינו עזרא. עקב נישואין לבן זוג יהודי אמריקני היא נקלעה לבברלי הילס. דליה מקפידה להגיע לביקור מולדת פעם בשנה - והשנה הענקנו לה במתנה את העֶרכָּה של השֵירות הבולאי לרגל מלאת 150 שנה להולדתו של בנימין זאב הרצל
עליס בליטנטל
הולדתו של מאמר זה באחד מערבי ינואר האחרון, בהשקת ספרו של פרופ' דן מירון "הגביש הממוקד" בבית אריאלה. הערב שהוקדש לפועלו של ז'בוטניסקי כמשורר וסופר, ענק ספרותי שחולל מהפכה בספרות ובשירה הישראלית. באותו ערב, סיפר הסופר א.ב. יהושע שספר זה גירה אותו לכתוב את מחזהו "הילכו שניים יחדיו", העולה כעת בהצלחה בתיאטרון הקאמרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il