X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החלטה נדירה של השופט שמאי בקר מראה, כי לא כל השופטים סבורים שהם על-אנושיים ויכולים להתעלם מרעשי רקע בעת ניהול משפט בקר החליט שלא יוכל לשפוט בלא פניות פדופיל שחזר לסורו והורה להעביר את התיק לשופט אחר
▪  ▪  ▪
בקר. משב רוח מרענן [צילום: הרשות השופטת]
העיפרון השחור בקלמר
המדינה טענה, מציין בקר, שעברו של הנאשם ייחשף ממילא בפני המותב החדש, בשל ההתייחסות לכך בחקירותיו במשטרה שיוגשו כראיה. על כך הוא משיב בסגנונו הייחודי: "אפנה את המדינה, בחוזר, אל הקלמר, שם בוודאי יימצא העיפרון השחור, שתפקידו להשחיר כמקובל את הדרוש השחרה. בין כך ובין כך, מדובר בעניין טכני גרידא, שאינו יכול להאפיל על השיקולים המהותיים דלעיל"

שופטים טוענים בדרך כלל שהם יודעים לנתק את עצמם מרעשי רקע, כגון פרסומים בתקשורת או ידע קודם על הצדדים שבפניהם. לא תמיד קל לקבל טענה כזו, ולכן החלטה שנתן (8.7.12) שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, מהווה משב רוח מרענן.
פדופיל מורשע אשר סיים לרצות את עונשו, הצטווה שלא להתקרב במשך חמש שנים למקומות כינוס של קטינים ובמיוחד לגן ציבורי הסמוך לביתו. כעבור חצי שנה בלבד, באפריל השנה, הוא הפר את הצו והתרועע עם קטינים באותו גן. האיש הואשם בהפרת הצו וגם במעשים מגונים בקטינים, הודה בחלק הראשון של כתב האישום וכפר בחלקו השני. סניגורו, עו"ד אבי כהן, ביקש להפריד את המשפט בנוגע למעשים המגונים מהמשפט בנוגע להפרת הצו, בנימוק שראוי שהשופט שידון בהם באישום זה לא יידע על עברו הפלילי של מרשו בכלל ועל הודאתו הנוכחית בפרט. המדינה התנגדה, אך בקר קיבל את הבקשה.
ניתוח קל להפרדת תאומים סיאמיים
"איני מקבל את טענת המדינה לפיה אין דרך מעשית להפריד בין ההפרה עצמה לבין המעשים המגונים, וכי הללו שלובים זה בזה", הוא אומר. "אדרבא: ההפרדה בין עצם הכניסה לגן הציבורי ולהפרת צו הפיקוח, ולבין המעשים המגונים המיוחסים לנאשם היא מלאכה פשוטה ביותר, כפי שהדבר אף נעשה בפועל, על-ידי המדינה עצמה, בכתב האישום הנה כי כן, את מה שהמדינה רואה כשתי עבירות שונות, לשיטתה - תאומות סיאמיות שאינן ניתנות להפרדה במסגרת אישום, ניתן גם ניתן להפריד, בניתוח לא מסובך, לשני אישומים נפרדים".
האם יש לבצע בפועל הפרדה זו? בקר משיב בחיוב, ובאופן נדיר מאשר שיתקשה לדון במעשים המגונים בלא שיהיה מודע לעברו של הנאשם. תחילה הוא אומר, כי הנאשם "מתקשה להאמין כי שופט, בשר ודם, יוכל לבחון את שאלת ביצוע העבירות החמורות של ביצוע מעשים מגונים, ביודעו מי הוא הנאשם הניצב בפניו, ומה עולל ובמה הורשע זה לא מכבר". אבל בעיקר, מוסיף בקר, הוא מוטרד ממה שיחשוב בעצמו:
"בנסיבות המיוחדות של תיק זה טורדת את מנוחתו של השופט השאלה - שאינה מהווה יסוד מעבירת ביצוע המעשים המגונים - מה היה לנאשם ללכת לגינה ציבורית האסורה עליו? לשם מה הלך הנאשם אצל הקטינים, בגן הציבורי, כאשר הוא יודע גם יודע כי בכך הוא מפר ברגל גסה את צו הפיקוח, ועובר עבירה פלילית? רוצה לומר: השופט אשר מודע לתמונה הכללית, קרי - לעבר הפלילי, מאותו הסוג ממש, בעבירות מין נגד קטינים, ולהפרת צו הפיקוח, יתקשה לשמוע את הראיות שיובאו לפניו, ואת קולן שלהן בלבד, מבלי שברקע (In the back of the judge's mind) יהדהדו ללא הרף הקולות המטרידים הללו".
למנוע חיבור במערכת נט המשפט
המדינה טענה, מציין בקר, שעברו של הנאשם ייחשף ממילא בפני המותב החדש, בשל ההתייחסות לכך בחקירותיו במשטרה שיוגשו כראיה. על כך הוא משיב בסגנונו הייחודי: "אפנה את המדינה, בחוזר, אל הקלמר, שם בוודאי יימצא העיפרון השחור, שתפקידו להשחיר כמקובל את הדרוש השחרה. בין כך ובין כך, מדובר בעניין טכני גרידא, שאינו יכול להאפיל על השיקולים המהותיים דלעיל".
עוד טענה המדינה, ממשיך בקר, שיש להביא בחשבון גם את הזמן השיפוטי ושיקולי היעילות - אך גם טיעון זה לא שכנע אותו: "אלה חשובים בהחלט, אולם כל מקרה לגופו כמובן, ופשיטא ששיקולים נכבדים אלה נסוגים, בוודאי שבמשפט הפלילי ובנסיבות היוצאות דופן דלעיל - מפני הדרך הטובה ביותר לעשיית צדק עם הנאשם הספציפי, ומסילוק החשש של עיוות דין מן הדרך לקבלת הכרעת הדין הנכונה".
לבסוף קבע בקר, כי כתב האישום הנפרד שתגיש המדינה בגין המעשים המגונים "יוגש ברוח החלטה זו, בלא לגלות דבר וחצי דבר על עברו הפלילי של הנאשם, כמו גם על הרשעתו החלקית כאן". הוא אף טרח לבקש מהמזכירות למנוע חיבור במערכת נט המשפט בין התיקים, מחק את שמו של הנאשם מהחלטה זו וכינה אותו "פלוני" - כדי לוודא שהשופט האחר לא יידע במי מדובר.

תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה טורד את מנוחתו של בקר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו המדינה תערער על ההחלטה ה
נו, באמת!  |  1/08/12 16:09
2
שמאי בקר
יוסף שמואל   |  1/08/12 18:27
3
הסטריליות הזו אינה הגיונית
אזרחית  |  1/08/12 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי מן
קול ההמון: הטבח באולם הקולנוע בקולורדו הזניק לקדמת הבמה את הרשת החברתית רדיט. אלא שאפילו אחד ממייסדיה מודה שראוי להתייחס בספקנות לדיווחים החדשותיים ברשתות
רחם אלג'ים
מחפשים פעילויות לילדים לחופש הגדול? מדי יום נציע לכם הצעה לפעילות חינמית או במחיר סמלי לכל המשפחה. והפעם: עין מוקש ברמת הגולן    המקום שנקרא על שם המוקשים הסורים, כבר נקי מהם ומזמין את כל המשפחה לטיול חינמי בשבילי האתר
ד"ר ראול רודריגז
האנטיביוטיקה משמשת כזרז גדילה הגורם לעלייה במשקל בעלי-החיים, ולכן משולבת במזון בעלי-החיים    הצמחים שקדמו לנו בלמעלה משלושה מיליארד שנים, התמודדו עם זיהומים מקדמת דנה
ד"ר רון ארבל
אימון לא נכון, משטחי אימון שמועדים יותר לפציעות ואביזרים לא מותאמים, יכולים לגרום לפציעות    הקפידו להשתמש בציוד מתאים ושמרו על דיאטה נכונה
יעל סבג
פעולת הלייזר לא תשפיע על בעלי עור כהה או שזוף מאוד וגם לא על שיער בלונדיני או ג'ינג'י    באזור הפנים ניתן לטפל באופן בטוח רק באזור השפם לנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il