X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עתירה שטענה למעורבותו של מאיר דגן ברצח רפיק חרירי נדחתה על הסף למרות העובדה שמדובר בעותר שכבר הטריד את בג"ץ בטענות הזויות, לא הוטלו עליו הוצאות
▪  ▪  ▪
רצח חרירי. אין עילה להתערבות בג"ץ [צילום: AP]
השופט סלים ג'ובראן:
"רוב רובן של האסמכתאות שאליהן מפנה העותר הן בגדר מחשבות והגיגים של עיתונאים שפורסמו עלי דף, אך אין בהן לבדן כדי להוכיח, ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט המנהלי, את הטענות המועלות על ידו, ולוּ לכאורה. יתרה מזאת, אין בהן כשלעצמן כדי להצביע על התנהלות פגומה כלשהי של הרשות המצדיקה את התערבותנו"

אין גבול לדמיון בעתירות המוגשות לבג"ץ, ולמרבה הצער השופטים נמנעים מלהטיל הוצאות אפילו על מי שמגיש את ההזויות ביותר שבהן. וסיפורו של מרואן דלאל יוכיח.
דלאל, עורך דין במקצועו, הועסק בארגון עדאלה ולפני מספר שנים מונה לתובע בבית הדין הבינלאומי המיוחד לעניין יוגוסלביה. אלא שאז קרה משהו והוא החל להגיש לבג"ץ עתירות שהמילה "הזויות" כנראה עדינה מדי עבורן.
בחודש שעבר חשף מקור ראשון, כי השופטים מרים נאור, יצחק עמית וצבי זילברטל דחו בתוך יום עתירה שהגיש דלאל נגד שמעון פרס, אריאל שרון, דן מרידור, מאיר דגן, אבי דיכטר ויהודה וינשטיין. דלאל טען שחלק מאותם אישים גרמו לו לעבור ניתוח כבד מיותר בשל מסמכים מזויפים ששתלו בתיק הרפואי שלו, וחלקם פרצו לתיבת הדוא"ל שלו, לתיבת הדואר שלו ומנהלים אחריו מעקב מתמיד.
אין כל תשתית עובדתית
דלאל לא הסתפק בכך, ובעתירה נוספת העלה תיאוריית קונספירציה ייחודית. הוא ביקש להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד דגן ואישים ישראלים נוספים "בגין חשד ממשי למעורבותם בתכנון וביצוע רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי המנוח". גם כאן צירף דלאל רשימה מפוארת של משיבים: שמעון פרס, אריאל שרון, בנימין בן-אליעזר, דן מרידור, מאיר דגן, עמוס שוקן וגם השופטים המיוחדים שחקרו את רצח חרירי.
את טענותיו ביסס דלאל בעיקר על קטעי עיתונות, וגם ועדת החקירה של האו"ם לא יצאה נקייה מביקורתו: הוא טען שהוועדה הסתמכה על ראיות נסיבתיות בלבד, ביססה את התיאוריה שלה על ממצאים שמקורם במידע תקשורת סלולארית וניכרת מעורבות ישראלית בעבודתה.
גיבובי הטענות הללו חייבו שלושה משופטי בית המשפט העליון להקדיש מזמנם: סלים ג'ובראן שכתב את ההחלטה, ואליקים רובינשטיין ויורם דנציגר שהסכימו עימו. ג'ובראן קבע שדין העתירה להידחות על הסף, כמובן מנימוקים משפטיים: העתירה "אינה מעלה כל תשתית עובדתית אשר יכולה להקים עילה להתערבותו של בית משפט זה. רוב רובן של האסמכתאות שאליהן מפנה העותר הן בגדר מחשבות והגיגים של עיתונאים שפורסמו עלי דף, אך אין בהן לבדן כדי להוכיח, ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט המנהלי, את הטענות המועלות על ידו, ולוּ לכאורה. יתרה מזאת, אין בהן כשלעצמן כדי להצביע על התנהלות פגומה כלשהי של הרשות המצדיקה את התערבותנו".
אין לעתירה שמץ סיכוי
חוץ מזה, המשיך ג'ובראן בכתיבת החלטה במלוא הרצינות, "עתירה שאינה מגלה פגם בהתנהלות הרשות המנהלית אינה מגלה עילת התערבות... אף אילו היה כל האמור בעתירה אמת, ואין לנו שמץ יסוד לקבוע זאת, אין לעתירה סיכוי להתקבל". ג'ובראן מצטט בהסכמה את דברי בג"ץ מלפני כמעט שני עשורים:
"האם ראוי, למשל, להטיל על פרקליטות המדינה את נטל ההגנה בפני עתירה טורדנית, ולצורך זה לדרוש ממנה כי תכין תשובה בכתב, לאחר שתערוך את הבירורים הנדרשים, ולאחר מכן תטען בעל פה בפני בית המשפט, וכל זאת אף אם ברור וגלוי מלכתחילה כי העתירה נדונה לדחייה? נטל כזה תובע מחיר, לא רק מפרקליטות המדינה, אלא בעקיפין מן הציבור הרחב, שפרקליטות המדינה משרתת אותו במשאבים מוגבלים. אין לכך הצדקה כאשר ברור לבית המשפט כי אפילו אם כל האמור בעתירה אמת, עדיין אין לה סיכוי להתקבל".
אחרי שאמרו את כל זאת, היינו מצפים משופטי בית המשפט העליון שיבהירו לדלאל שיש מחיר לתיאוריות המופרכות שלו, ולו גם מחיר סמלי שלא ישקלל את עלות זמנם של השופטים. אבל לא: נאמן למדיניותו שלא להטיל הוצאות במקום בו לא התבקשה תגובה, יצא דלאל פטור אפילו מתשלום כלשהו. מאחר שהוא ייצג את עצמו, העתירה לא עלתה לו דבר - ולכן רק סביר להניח, ששופטי בג"ץ עוד יידרשו לעסוק בטענותיו ההזויות.

החלטה: בג"ץ 5144/12, דלאל נ' דגן ואח'
דחיית עתירה להורות על חקירת מעורבות ישראלית ברצח חרירי
תאריך:  15/08/2012   |   עודכן:  15/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזיות בחינם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה האובססיה עם הטלת הוצאות?
צ'ה גברא  |  15/08/12 11:01
 
- עיוות הדין אינו בהטלת הוצאות..
ירון זכאי 1  |  15/08/12 11:34
 
- שילם אגרה על זמנם של השופטים. ל"ת
נו, באמת!  |  16/08/12 02:35
2
ולמה להטיל הוצאות על אדם
אורח  |  15/08/12 11:40
3
ביקורת הכתיבה העיתונאית
נפתלי גור אריה   |  15/08/12 14:08
4
ביבי נכשל אל מול הבג"ץ
ליכודניק זועם  |  15/08/12 18:49
5
חולה
ajn  |  16/08/12 10:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר
קל להיות ציניים כלפי מתיסיהו, אחרי שהוריד את הכיפה והזקן שהקנו לו תהילת עולם. אנחנו צריכים לשמוח על כך שלפחות הוא נשאר נאמן לעצמו
איילת נדיב
קופסת טונה משומרת שנפתחה ניתנת לשימוש תוך יומיים בתנאי שתוכן הקופסה הועבר לכלי עם מכסה    טוב לצרוך ירקות טריים שלמים בתוך שלושה ימים    ביצים סדוקות יש לזרוק
צילה שיר-אל
בשבוע הקרוב נחווה כמה אנרגיות מנוגדות זו לזו, עובדה שעושה את החיים מעניינים , אם כי גם יכולים להיות סבוכים יותר    צורך עז בעשייה מול תחושת חוסר אונים בשל נסיבות מעכבות -צמידות מארס לסטורן, ניתוקים פתאומיים במערכות יחסים - אוראנוס מולי לוונוס, נטייה לויכוחים ומריבות -מארס בזווית למרקורי
מיטל עזר
גישה מדעית חדשה: מתי מומלץ לאכול חלבונים וכיצד הם משפיעים על תחושת השובע, מתי פחמימות ומה כן מותר לאכול בנשנוש לילי? תזונה מסביב לשעון
חגית גמליאל
טיפול מונע הכולל שימוש במשחת שיניים המכילה פלואוריד, צחצוח ושימוש בחוט דנטלי, יסייע בבלימת בעיות הפה, עוד לפני התפתחותן ויסייע לשיניים ולחניכיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il