עם קורות חיים אנחנו עוד מסתדרים, חלקנו גם מסוגלים לכתוב מאמר שמכבד את עצמו, אבל איך מספרים על עצמנו ב"50 תווים" במיוחד כשהמטרה היא למצוא בן או בת זוג לחיים? קשה...
"למרבית האנשים הנמצאים באתרי ההיכרויות, אין מושג מה לכתוב, איך לכתוב וכמה לכתוב. בשורה התחתונה - הם נכשלים במבחן 100 המילים. והאמת? הם לא אשמים! שימו אותם בבר שכונתי, בפאב או במועדון סוער והם ירגישו כמו דג במים, תכניסו אותם לאינטרנט והם לא ימצאו את הידיים והרגליים". כך אומר אמיתי יעקובי.
"אמיתי יעקובי משדרג פרופילים". "אני הדס, בת 45 גרושה+2, מדריכת יוגה. האמת שלא חשבתי שאי פעם ארשם לאתר הכרויות אבל כנראה שאין ברירה. טוב, אז אני מחפשת זוגיות יציבה לטווח ארוך, עם גבר שסיים את שלב המשחקים ויודע מה הוא רוצה מעצמו". מודעה כזו, ורבות כמוה, של גברים ונשים, לא רק שלא מזמינה את הצד השני להתעכב עליה אפילו לרגע אלא שגם לא מגלה לנו מי באמת מסתתר מאחוריה.
"אפשר גם אחרת", מסביר אמיתי, וגם נותן דוגמא, הנה:
"מי אמר שפרק ב' זאת מילה גסה?! נעים מאוד, אני הדס, בת 45, מדריכת יוגה לפרנסתי ולהנאתי ואימא לשני ילדים מדהימים. אני מאוד נהנית מחלק זה של חיי: צומחת, מתפתחת, ולומדת כל יום משהו חדש. המוטו שלי בחיים הוא: "יום שלא חייכת בו הוא יום מבוזבז". אתה מוזמן לשיעור יוגה אישי ואחר-כך נוכל להמשיך לכוס תה ירוק, ולא, אני לא צמחונית (-: אמיתי, בן 32, קיבוצניק לשעבר, הגיע לתל אביב לפני שש שנים, ומאז הוא נושם את העיר הזו ומרגיש את האנשים שבה עם חושים מחודדים מאד.
הרעיון לשדרוג פרופילים היה בתחילה לא יותר ממענה לצורך, צורך של חבר שנרשם לאתר הכרויות ולא הצליח להבין למה בחורות לא פונות אליו. התסכול היה גדול, ואמיתי היה בסביבה, הקשיב והבין שמשהו מתנהל לא נכון בעניין. רועי [שם בדוי], כפי שמספר אמיתי, נראה מצויין, בחור עם ראש על הכתפיים, ערכים, רצון אמיתי לזוגיות, ובכל זאת פניות – אין. קריאה מהירה של הפרופיל לימדה את אמיתי שאין בו דבר וחצי דבר מהתכונות המעניינות של רועי, ולעומת זאת, הוא עמוס בפרטים משמימים שלא מזמינים כל התעניינות.
אמיתי, חבר נאמן, לקח את הפרופיל ושדרג אותו - ממנהל מחסן בחברה גדולה, הפך רועי למנהל לוגיסטי בחברת רכש גדולה, וממי שאוהב לטייל בארץ ולצלם, הפך רועי למטפס על הרים וגבעות והציע לצלם – במצלמה איכותית ולא באייפון – את בת הזוג שתצטרף אליו. התגובות לא איחרו להגיע. בחורות החלו להתעניין וגם פגישות נקבעו.
הניסיון המוצלח הוביל אותו להקים את "
תופסים ברשת".
"אני לא משקר", הוא מדגיש, "אני פשוט מבליט את מה שרצוי להבליט. אני הופך לימון ללימונדה. אני מחפש את הייחודי, שקיים בכל אחד. אני מנסה להבליט את הלקוח שלי מול שאר "המתחרים" הפוטנציאליים שלו, או שלה. אני גם לא מבטיח חתונה, אלא חשיפה למספר גדול יותר של חברים ומספר רב יותר של מפגשים".
עולם האינטרנט של היום הוא עולם מהיר. הגולשים לא עוצרים, לא מתעכבים הרבה על הכתוב, כמות האינפורמציה היא עצומה, ולכן מגילות ארוכות אינן זוכות כלל להתעניינות. פעמים רבות, הוא נתקל בפרופיל שהוא בליל עצום של מילים, וגם אם מאחורי המילים הללו מססתר אדם מרתק הרי שאין מי שיעצור לרגע כדי לגלות זאת.
מדובר באנשים איכותיים, משכילים, שנראים טוב, עובדים בעבודות מכובדות ויש להם רק בעיה אחת, העובדה שהם לא יודעים לשווק את עצמם באינטרנט.
אמיתי נותן לי דוגמא. בחורה שהגיעה אליו עם פרופיל באתר הכרויות שדמה יותר ל"רשימה שחורה". הדרך בה בחרה לתאר את הגבר אותו היא מחפשת הייתה בנוסח "רק לא... ורק לא..."...."הרגשתי שהיא כועסת", אומר אמיתי, "וכעס הוא בוודאי לא התחושה שכדאי להעביר כשאנו מחפשים בן או בת זוג". הפרופיל שודרג, התאור התמקד יותר בבחורה עצמה ובמה שיש לה להציע והפניות לא איחרו לבוא.
אמיתי מציע מענה לכל הגילאים, למשכילים יותר ולמשכילים פחות, לגברים ולנשים. לכולם. בשלב הבא גם שדרוג הפרופילים יעבור שדרוג... שיתוף פעולה עם צלמת ומעצב תדמית יאפשר להציע לגולשים מעין חבילה שתכלול ייעוץ בנושא ה"לבוש הנכון", תמונות פרופיל בהתאם ועריכת הפרופיל.
בגדול התהליך פשוט למדי. אמיתי מקיים ראיון טלפוני עם הפונים אליו, לאחריו מקבל אליו את הפרופיל שכתבו, עורך אותו מחדש ושולח אותו לאישור הלקוח. פעמים רבות הוא שולח קודם לכן שאלון כדי לגלות פרטים נוספים שהלקוח לא מודע לחשיבותם.
כשהפייסבוק החל לצבור תאוצה הייתה תחושה שאתרי ההכרויות יעברו מן העולם, אך עם הזמן היה ברור שהרשת החברתית לא תוכל להחליף את מה שיש לאתרי ההכרויות להציע.
לסיום, אמיתי מחלק גם כמה טיפים - ותרו על הקלישאות. כתבו משהו מעניין, מושך שייחודי לכם. אל תכתבו "מגילות". עומס במידע הופך את הפרופיל למשעמם ומעיק, כתבו בקצרה, ורצוי בהומור. וכמובן - שדרגו את עצמכם. לפניכם עשו זאת אלפי הספרים השכונתיים שהפכו למעצבי שיער.