X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שיקוע מיוחד לאוטובוסים גרם דווקא להארכת משך הנסיעה בציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה איך זה קורה, למה לא מעבירים קווים למחלף החדש ומה יקרה כשיתחילו פקקי עבודות הרכבת הקלה?
▪  ▪  ▪
תחנות אוטובוס בשיקוע ז'בוטינסקי
   עידן יוסף
למה כ"כ קשה להגיע לבר-אילן?

   עידן יוסף
שיקוע ז'בוטינסקי ייפתח ב-6 בדצמבר

   עידן יוסף
הסיוט התחבורתי של תושבי גוש-דן

לא רק בפתח תקוה
בעיה דומה של אי-מתן זכות קדימה ברמזורים קיימת גם ברכבת הקלה בירושלים וגורמת לעיכובה. לעשות חצי עבודה – לפתוח מת"ץ בלי להביא בחשבון את נושא הרימזור - היא מדיניות חלמאית. לרשות המקומית, קרי: עיריית פ"ת, אין אומנם סמכות לשנות את תזמון הרמזורים, אך יש בכוחה לעורר את העניין ולהציף אותו מעלה מול משרד התחבורה. אולם מתשובת העירייה עולה כי כלל לא הייתה מודעת לבעיה. ככה זה כשעובדי עירייה נוסעים ברכב פרטי ואינם שומעים יום-יום את טרוניות נהגי האוטובוסים התקועים.

ב-6 בדצמבר 2011 הועתקו 24 קווי תחבורה ציבורית של אגד, דן וקווים למעבר משוקע שנכרה בציר רחוב ז'בוטינסקי. המטרה הייתה לשחרר את הלחץ בכניסה/ביציאה של פתח תקוה ולאפשר לאוטובוסים לנסוע במסלול תחבורה ציבורית (מת"ץ) שייחודי רק להם, ולתת להם עדיפות על פני נסיעה ברכב הפרטי.
אבל באופן אבסורדי במקום שמשך הנסיעה יתקצר הוא דווקא התארך. קווי תחבורה ציבורית שאינם עוברים במסלול התחבורה הציבורית מגיעים הרבה יותר מהר. כך לדוגמה, בדיקת News1 מגלה כי משך נסיעתם של קווים 82 ו-92 של דן (למרות היותם מפרקיים), כמו גם של כלי רכב פרטיים הנוסעים על אותו כביש, קצר בדקה או שתיים, ולפעמים גם שלוש מאשר זה של קווים הנוסעים במסלול המוקצה לאוטובוסים בלבד.
כיצד זה קורה? התשובה לכך פשוטה: איש לא נתן הוראה לתת עדיפות לתחבורה הציבורית גם ברמזורים, וכך יוצא שבמקום לנסוע בצורה חלקה וללא עיכובים, נאלצים אוטובוסים לעצור בצומת משה דיין, בצומת שנקר, בצומת היצירה ובצומת גהה.
  • דובר עיריית פתח תקוה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "תזמון כל מערכות הרמזורים לאורך ציר דרך ז'בוטינסקי תוכנן ואושר כחוק על-ידי משרד התחבורה בחתימת המפקח על התעבורה במחוזות תל אביב והמרכז. ככל הידוע לנו אין עיכובים בקווי תחבורה ציבורית ברחוב הנ"ל. דרך ז'בוטינסקי נמצאת בסמכות של 'רשות תימרור מרכזית' (קרי, משרד התחבורה) על-פי הוראת החוק, אסור לרשות מקומית (קרי, 'רשות תימרור מקומית') לשנות כאוות נפשה את הזמנים הירוקים ברמזורים הנ"ל".
  • תגובת דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "משרד התחבורה מבצע בדיקות בקווי השירות בפתח תקוה באופן שוטף. רמת השירות של קווי התחבורה הציבורית בפתח תקוה נמצאת בעיצומו של תהליך התייעלות, בעיקר מאז הקמתו של נתיב התחבורה הציבורית שהחל לפעול לפני מספר חודשים".
קווי אם המושבות
קדמה לפתיחת שיקוע ז'בוטינסקי, פתיחתו לתנועה של מחלף אם המושבות, ביולי 2011. המחלף מחבר בין ארבע רשויות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב, אך משמש בעיקר לנסיעת כלי רכב פרטיים. שבע שנים ארך תכנון המחלף, שההשקעה בו הגיעה לכדי 190 מיליון שקלים, אך לא נערכה חשיבה מספקת באשר להעברת קווי תחבורה ציבורית אליו.
אמנם החל מפברואר השנה פועל קו 366 החדש של דן בין פתח תקוה למסוף עתידים, אך זהו קו ש"נתפר" במיוחד לעובדים במקומות אלה, תדירותו מצומצמת, רק בימים ראשון עד חמישי ורק בשעות העבודה (הקו האחרון מפתח תקוה יוצא ב-9 בבוקר. ואילו מעתידים הקו הראשון יוצא ב-15:30 והאחרון ב-19:00.
  • תגובת משרד התחבורה: "מאז פתיחתו של מחלף אם המושבות פועל קו חדש שמספרו 366 מפתח תקוה לאזור התעשיה רמת החי"ל בתל אביב. לקו 14 נסיעות יומיות. מספר הנסיעות תואם לביקוש הקיים, במידה שיגדל הביקוש - תעלה התדירות. בנוסף, מסלולו של קו 137 מיהוד לאוניברסיטת תל אביב הוסט כך שיעבור במחלף החדש".
  • תגובת עיריית פתח תקוה: "אכן, נכון להיום, בדרך אם המושבות אין תחבורה ציבורית. כדי לאפשר תחבוה ציבורית על-ידי הוספת קווים חדשים יש צורך בהצדק כלכלי. גם כאן הגורם הבלעדי המאשר קווי תחבורה ציבורית, כולל תחנות אוטובוסים ומסלולי נסיעה של קווי אוטובוסים, הינו משרד התחבורה ולא העירייה. לכל קו תחבורה ציבורית מונפק פרמיט על-ידי משרד התחבורה. יש סיכוי שבעתיד תעבור תחבורה ציבורית גם בדרך אם המושבות".
השארת קווי התחבורה הציבורית הקיימים במסלולם הנוכחי על ציר ז'בוטינסקי (למעט קווים בודדים הנוסעים כיום בכביש מכבית), עלולה להפוך את הנסיעה בקווים אלה כבר בעתיד הקרוב, עם תחילת העבודות לכריית קו האדום של הרכבת הקלה בתחילת 2013, לבלתי נסבלת.
הסטת קווים קיימים ופתיחת קווים חדשים שיעברו בכביש מכבית ובמחלף אם המושבות, כמו גם יצירת נתיבים ומסלולים לתחבורה ציבורית, עשויה לשחרר באופן לא-מבוטל את גודשי התנועה האיומים הצפויים לגוש-דן. אומנם שביל לרוכבי אופניים לא מתוכנן בציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה ובאזור צומת גהה בשל חוסר מקום, אך מתוכנן שביל אופניים בציר ז'בוטינסקי העובר בבני ברק וברמת גן.

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסלול לתחבורה ציבורית שתוקע אוטובוסים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נגעת בשערוריה ולא קלטת
מזכיר_המדינה  |  28/08/12 19:57
 
- נגעת בשערוריה ולא קלטת
רני  |  29/08/12 09:50
 
- נתניהו הוא אפס מאופס
מזכיר_המדינה  |  29/08/12 10:38
2
לא יכול להיות בשעות העומס!
aviku  |  28/08/12 20:03
3
הרפורמה זה תרגיל "עוקץ "של
ישע  |  30/08/12 07:43
4
הבעיה האוטובוס נכנס בשתי דרכים
רנית  |  22/09/12 22:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
מ-6 בספטמבר נהגי אוטובוסים יורשו לנסוע בצידי כביש החוף בקטע שבין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו    בתוך מספר חודשים ימשיך הנת"ץ עד מחלף הסירה, בהמשך יוארך עד לצומת גלילות ויחובר לנת"ץ הקיים בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il