X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זה אולי יפתיע לשמוע שתקופה של מיתון יכולה להוות תקופה טובה כדי לפתוח עסק עצמאי המניע אומנם עשוי להיות מתוך כורח, לאחר פיטורים ממקום עבודה מסודר וקושי לחזור לשוק העבודה כשכיר, אך ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לשקול לפתוח עסק דווקא בתקופה של האטה כלכלית ומיתון, זאת כאמור בניגוד לדעה הנפוצה שבמיתון והאטה השווקים קטנים ולכן יש פחות הזדמנויות ומקום לשחקנים חדשים
▪  ▪  ▪
יתכן שזה הזמן המתאים להקים עסק חדש [צילום: פלאש 90]

בכלל צריך להפנים שמיתון והאטה הינם חלק מהמחזור העסקי וזהו מצב נורמאלי לחלוטין, חרף האי-נוחות שזה יוצר בשווקים. היום יותר מפעם אנו חשים במחזורים הנ"ל בגלל הגלובאליזציה שמעצימה את המשברים וגם בגלל השכיחות הגדולה יותר של המחזור (בעבר מחזור גלובלי היה מכה פעם ב-7 עד 10 שנים וכיום אנו חשים במשברים גלובליים פעם ב-3 עד 5 שנים). מכיוון שהמחזור העסקי הוא חלק מההוויה העסקית אנו נדרשים להפנים תובנה זו בתהליכי קבלת ההחלטות שלנו.
ולכן, אם אתם מוצאים את עצמכם עם יותר זמן פנוי, ויש לכם רעיון טוב ו/או זיהיתם הזדמנות עסקית, יתכן שזה הזמן המתאים להקים את העסק החדש. להלן מספר סיבות מדוע מיתון וזמן האטה מהווים הזדמנות עסקית ליזמים שמקימים עסקים קטנים:
1. יתכן מאוד שכתוצאה מהמיתון והאטה המתחרים נחלשו ואינם מהווים חסם כניסה ואיום כמו בעבר. כעת נפתחות נישות חדשות לתחרות, בהם פעלו המתחרים שבינתיים צמצמו את מרחב הפעילות שלהם. בתחומים רבים הלקוחות משנים את העדפותיהם ורצונותיהם כתוצאה מהמיתון והרצון לחסוך בעלויות וכך נוצרות הזדמנויות בנישות שונות ומקום לשחקנים חדשים.
2. בדרך כלל דברים זולים יותר בזמן מיתון, כתוצאה מהורדת מחירים. זה מתבטא בדרכים רבות כגון: מחירי השכרה של משרדים וחנויות. סביר להניח שתוכלו לבקש ולקבל על כמעט כל רכיב השקעה הצעות מחיר זולות יותר, בזמן האטה ומיתון, החל מריהוט משרדי וכלה בשירותים נלווים. אם אתם צריכים לשכור כוח אדם, אתם עשויים לגלות כי אתם יכולים לשכור אנשים מוכשרים בשכר נמוך יותר.
3. לעתים קרובות ניתן לנהל משא-ומתן לתנאים טובים יותר עם הספקים שלך. חשוב להבין, שבתקופת האטה ומיתון, בגלל מצוקת אשראי ו/או ירידה בהכנסות, ספקים נוטים להתגמש בתנאי העסקה. ישנם ספקים ש"תקועים" עם מלאים שהם רוצים להיפטר מהם ו/או אחרים שנדרשים לתזרים מזומנים נזיל ובתמורה מוכנים להתפשר על מחיר השירותים/מוצרים שלהם.
4. הקמת עסק בזמן האטה מצריך תכנון יעיל וחסכוני. אם הצלחתם לתכנן ולהפעיל את העסק בצורה יעילה, נכונה ולעתים גם יצירתית, אזי כשהמחזור העסקי ישנה כיוון מובטח לכם עסק משגשג ורווחי. אם תקפידו על ניהול יעיל גם בתקופה של שגשוג כלכלי, אזי כאשר המחזור העסקי ישתנה לרעה תהיו מוכנים לכל ההתמודדויות ואתגרים.
5. לעתים קרובות הממשלה מפעילה תוכניות מיוחדות לתקופות האטה ומיתון כדי לקדם את ההקמה של עסקים קטנים כצעד חשוב בהתמודדות עם המיתון. תוכניות אלו יכולות לרוב לסייע רבות בהליך ההקמה והמימון של העסק. הרי אחד המנועים החשובים ביותר ליציאה מהאטה ומיתון נסמך על הקמתם של עסקים חדשים, שמניעים את גלגלי הכלכלה ויוצרים מקומות עבודה ופרנסה חדשים.
לבסוף זכור, שגם אם איבדת את מקום העבודה שלך ואתה מקים עסק מתוך כורח של פרנסה, אין במצב זה כל רע. לעתים מצב זה הוא רק זרז של תהליכים שהיו קורים בלאו הכי, כאשר רוב האנשים סביבך נמנעים לפתוח עסק בתקופה זו, ובעצם בכך מסייעים להגביל את מספר המתחרים שלך.

הכותב הוא מנכ"ל מט"י רעננה
תאריך:  04/09/2012   |   עודכן:  04/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם כדאי לפתוח עסק קטן בתקופת המיתון?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאחר והכתבה עוסקת במיתון
ח  |  4/09/12 10:16
2
אכן אין במצב זה כל רע
מזכיר_המדינה  |  4/09/12 14:50
3
לא לפתוח עסק קטן בזמן הנוכחי!! ל"ת
צדוק  |  4/09/12 19:48
4
לא לפתוח עסק קטן בזמן הנוכחי!!
צדוק  |  4/09/12 20:02
5
מה שנכון נכון מה שלא .........
יוסף שמואל  |  4/09/12 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדלינה קליין
כתיבתה של המשוררת גובלת בראייה מעמיקה אל נבכי אמיתות הקיום    לעיתים, חש הקורא בעוצמת השיר רק כשהוא קורא בו בשנית ובשלישית, וזאת למה? כאן טמון סודה של המשוררת בגדולתה    במשיכת הזמן לקריאה חוזרת, נמצא את הכוח והקסם של החוויה ברובד המאוד אינטימי    טעמו של השיר נעשה ייחודי ומושך את הלב    וככל שהקריאה באותם השירים מתחדשת לפרקים, מתעצם הרצון לשאוף להכיר בגדולת היצירה
ד"ר ראול רודריגז
לקראת ראש השנה: על סגולות הריפוי של הדבש - תרופת הסבתא הנצחית    וגם: מה מכיל בתוכו הנוזל המתוק המתוק הזה?    מה תועלתו בתכשירים קוסמטיים?    והאם ניתן לאכול ממנו ללא הגבלה?
צילה שיר-אל
התאמת המזלות נועדה לעזור לנו להכיר את האפשרויות הקיימות במערכות היחסים    על-ידי הכרה ובחירה של המזל הנכון לנו, אנו יכולים לעזור לעצמנו לבנות מערכת יחסים בריאה ומאושרת
עו"ד אריאל דרור
לעיתים נתקלים אנו במקרים בהם צדדים רווקים, אשר לעיתים אף אינם בני זוג, מבקשים להתחיל בטיפולים לצורך הבאת ילד לעולם    בכל הנוגע לבני זוג נשואים - הרי שקיימות תקנות המסדירות נושא זה, אולם לא קיימות הוראות ברורות בכל הנוגע לרווקים אשר מחליטים לבצע פעולה זו
עידן חגואל
גמר עונת העשור של "כוכב נולד" עושה קולות של עץ ביער, "רוקדים עם כוכבים" ו"היפה והחנון" לא התרוממו, עתידה של "האח הגדול" לא ברור ו"הישרדות" סיימה עונה מצוינת בערוץ שעומד בפני סכנת סגירה. אז מה יהיה הז'אנר הטלוויזיוני הבא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il