X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יוצאים לאירוע, לארוחת חג או נוסעים לחופשה וחוששים להפקיר את הבית? בני משפחה וחברים עסוקים מדי כדי להגיע ולשמור על מבצרכם? איך לצאת לאירוע או לחופשה בלב שקט
▪  ▪  ▪
מי ישמור כשאנחנו עסוקים במטעמי החג? [צילום: עומר שיקלר]

שמחות משפחתיות הן כמובן דבר חיובי שכולנו מייחלים להן וככל שירבו כך ייטב. אך לרוב, עם התארגנות, ההכנות והלחץ סביב האירוע, נשכחת סוגיה חשובה במיוחד: הבית שנשאר ריק מבני המשפחה, ללא כל פיקוח ושמירה.
הבית הריק מהווה יעד נחשק לפורצים וגנבים וחשוב להבהיר כי בסיטואציות שכאלה, יש לעיתים מי שמכיר מקרוב את המשפחה, יודע על קיום האירוע ועל "חלון הזמן" שנותר לו לפעול ויינצל את התזמון בכדי לחדור אל הבית. הנקודה הזו נכונה גם לגבי חופשות משפחתיות, אשר עשויות להוות מועד מוצלח לפורצים לעשות את עבודתם "בשקט". על כן, חשוב מאוד להתכונן לרגע מבעוד מועד ולאבטח את הבית - זאת בכדי למנוע עוגמת נפש עם החזרה מהאירוע אל בית פרוץ.
- עדכנו את המוקד המבצעי ואת האנשים המחזיקים במפתחות לבתיכם על העדרותכם. הפעילו את מערכת האזעקה ביציאה מהבית. קרוב לוודאי שהמצאות מערכת אזעקה המחוברת למוקד בקרה וסיור ומצלמות אבטחה יהוו את המכשול העיקרי בפניו יעמוד הפורץ. קיימות היום מצלמות איכותיות שאינן יקרות המסוגלות להתריע כאשר מישהו נמצא בבית, באמצעות הודעת מסרון לטלפון הנייד או דואר אלקטרוני. בנוסף, ניתן גם להתחבר באופן יזום למצלמות מרחוק מהנייד או ממחשב מרוחק, לחברן למוקד בקרה וסיור (מוקד צופה) ולראות מה קורה בבית וסביבתו בכל רגע נתון ובזמן אמת.
- בקשו מקרובים לבקר בביתכם בשעות שונות, השאירו אורות דולקים. למרות הרצון לחסוך בחשמל, השארת אורות דולקים בבית יכולה לסמן לגנבים כי הבית מלא באנשים ולהרתיע אותם מלנסות להיכנס אליו.
- השאירו טלוייזיה עובדת ומוזיקה. בדיוק כמו עם האורות, השאירו טלוויזיה דולקת באחד החדרים ומוזיקה בחדר אחר. תנו לפורצים הרגשה שיש כל הזמן מישהו בבית.
- לא משאירים חפצים יקרים בבית. לפני שיוצאים מהבית יש לוודא כי לא משאירים מאחור באופן גלוי לעין חפצים יקרי ערך כמו מפתחות רכב, ארנקים, תכשיטים, פנקסי צ'קים או מכשירים אלקטרוניים כמו אייפון או אייפד.
- המנעו מעידכון סטטוסים בפייסבוק, טוויטר או במשיבון. אם אתם נוהגים לעדכן את החשבון בפייסבוק, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת בכל פעם שאתם יוצאים מהבית, בסדר פסח כדאי להימנע ממנהג זה. אחת השיטות של העבריינים למצוא בתים ריקים מאדם היא לעקוב אחר דיווחים של גולשים ברשתות אלו.
- את המפתחות לבית תשאירו אצלכם. כאשר גרים בבית משותף מתפתחים לרוב קשרים טובים עם השכנים ויש תחושה כי הלובי המחבר בין הדירות באותה קומה הוא מקום בטוח להשאיר בו את מפתחות הבית. מקומות כמו תחתית שטיח הכניסה, ארון החשמל או העציץ על הקיר ליד הדלת הופכים להיות מקומות סתרים הידועים גם לפורצים.
- מומלץ להימנע מלהשאיר את המפתחות בארון החשמל או מתחת לשטיח.
- רוקנו את תיבת הדואר. מכתבים, עיתונים ודברי דואר שנשארו בתיבה בכניסה לבניין מסמנים לפורץ על כך שהדירה ריקה כבר מספר ימים. לפני יציאה לחופשה דאגו לרוקן אותה.
- עשו ביטוח תכולה לדירה. גם אם עשיתם כל שביכולתם להרתיע את הפורצים, כדאי ואף מומלץ לדאוג לביטוח תכולה בתוקף עבור הדירה. תמיד טוב לדעת שיהיה מישהו שישלם במקרה ובכל זאת הצליחו לפרוץ אליכם הביתה.

הכותב הוא מנכ"ל "מוקד אמון"- חברה בתחום האבטחה ומיגון
תאריך:  04/09/2012   |   עודכן:  04/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל כהן
זה אולי יפתיע לשמוע שתקופה של מיתון יכולה להוות תקופה טובה כדי לפתוח עסק עצמאי    המניע אומנם עשוי להיות מתוך כורח, לאחר פיטורים ממקום עבודה מסודר וקושי לחזור לשוק העבודה כשכיר, אך ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לשקול לפתוח עסק דווקא בתקופה של האטה כלכלית ומיתון, זאת כאמור בניגוד לדעה הנפוצה שבמיתון והאטה השווקים קטנים ולכן יש פחות הזדמנויות ומקום לשחקנים חדשים
אדלינה קליין
כתיבתה של המשוררת גובלת בראייה מעמיקה אל נבכי אמיתות הקיום    לעיתים, חש הקורא בעוצמת השיר רק כשהוא קורא בו בשנית ובשלישית, וזאת למה? כאן טמון סודה של המשוררת בגדולתה    במשיכת הזמן לקריאה חוזרת, נמצא את הכוח והקסם של החוויה ברובד המאוד אינטימי    טעמו של השיר נעשה ייחודי ומושך את הלב    וככל שהקריאה באותם השירים מתחדשת לפרקים, מתעצם הרצון לשאוף להכיר בגדולת היצירה
ד"ר ראול רודריגז
לקראת ראש השנה: על סגולות הריפוי של הדבש - תרופת הסבתא הנצחית    וגם: מה מכיל בתוכו הנוזל המתוק המתוק הזה?    מה תועלתו בתכשירים קוסמטיים?    והאם ניתן לאכול ממנו ללא הגבלה?
צילה שיר-אל
התאמת המזלות נועדה לעזור לנו להכיר את האפשרויות הקיימות במערכות היחסים    על-ידי הכרה ובחירה של המזל הנכון לנו, אנו יכולים לעזור לעצמנו לבנות מערכת יחסים בריאה ומאושרת
עו"ד אריאל דרור
לעיתים נתקלים אנו במקרים בהם צדדים רווקים, אשר לעיתים אף אינם בני זוג, מבקשים להתחיל בטיפולים לצורך הבאת ילד לעולם    בכל הנוגע לבני זוג נשואים - הרי שקיימות תקנות המסדירות נושא זה, אולם לא קיימות הוראות ברורות בכל הנוגע לרווקים אשר מחליטים לבצע פעולה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il