X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחברות? בזבוז נייר ספרי לימוד? הכל מוצאים באינטרנט הילדים של היום לומדים ועושים שיעורי בית על המחשב מה על ההורים לעשות כדי שהילדים יוכלו להשתמש בכלי הלימוד החשוב ביותר?
▪  ▪  ▪
כלי לימוד חשוב [צילום: פלאש 90]

שנת הלימודים כבר כאן, והיא ממוחשבת יותר מאי פעם. התלמידים של היום יודעים שמידע מוצאים בויקיפדיה, עזרה מבקשים מהחברים בפייסבוק ועבודות מדפיסים במעבד התמלילים. המחשב הוא כלי הלימוד העיקרי של ילדיכם, וחשיבותו גדלה מדי שנה. במילים אחרות, ללא מחשב תקין לילד יהיה מאוד קשה לעמוד בקצב של חבריו לכיתה. ועל מי האחריות לשמור על תקינותו של המחשב? על ההורים כמובן. כך תעשו זאת בחמישה צעדים פשוטים.
אלף - בית של שמירה על המחשב
אפשר למנוע חלק גדול מהתקלות שמפריעות לילד ללמוד לפני שהתרחשו. מדובר בפעולות פשוטות שאת רובן אפשר לעשות לבד. אחרות אולי דורשות עזרה של טכנאי מחשבים, אך הן לא צפויות לעלות הרבה.
פיצול כונן קשיח: מומלץ לפצל את הכונן הקשיח לשני כוננים נפרדים. על הראשון יותקנו מערכת ההפעלה ותוכנות בסיסיות אחרות, ועל השני לאחסן קבצי נתונים שונים (קבצי טקסט, תמונות ועוד).
פיצול הכונן הקשיח מונע מצב של איבוד כל המידע והנתונים שעל המחשב במקרה של תקלה - לא לשים את כל הביצים באותו הסל. את הפיצול כדאי לבקש לפצל כבר כשקונים את המחשב, אך אפשר לקרוא לטכנאי מחשבים בכל עת כדי שיבצע זאת. רצוי גם לשמור נתונים על גבי כונן קשיח חיצוני, שממש לא עולה הרבה בימינו.
גיבוי: גיבוי תקופתי של הכונן הקשיח הוא אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע במחשב שעליו לומד הילד. גיבוי שבועי על גבי כונן קשיח חיצוני לוקח לא יותר ממספר דקות. והוא יכול לחסוך לילד שעות רבות של עבודה כפולה, אם חס וחלילה קובץ נמחק או הולך לאיבוד.
אל פסק: היחס בין המחשב לחשמל מורכב. מחד, החשמל מעניק למחשב חיים ומאפשר לו לפעול. מאידך, קפיצה קטנה בזרם ולא רק שהמחשב יכבה באמצע העבודה - הוא גם עלול לשבוק חיים. הסיבה לכך היא שירידה או עלייה פתאומית במתח החשמלי יכולה לפגוע באחד הרכיבים הפנימיים שבתוך המחשב ולהרוס אותו. הפתרון הוא להתקין מערכת אל פסק, שמגנה על המחשב מפני נזקי חשמל, ואף מעניקה למשתמש מספר רגעים נוספים לכבות אותו בבטחה בעת הפסקת חשמל.
אוורור: בתוך כל מחשב ישנם מאווררים שנועדו לקרר את הרכיבים הפנימיים של המחשב ולפזר את החום שנוצר בתוכו. אם המאווררים לא פועלים כראוי הטמפרטורה בתוך המחשב תעלה, הוא יפעל לאט וחלקים פנימיים יקרים עשויים להתקלקל. כדי להבטיח את תקינות המאווררים רצוי למקם את המחשב בנקודה פתוחה בחדר, לא להצמידו לקיר ולא לכסות את פתחי האוורור. אחת לחודשיים או שלושה מומלץ לנקות את המאוורר עם ספריי אוויר דחוס, שניתן למצוא בכל חנות לציוד משרדי, או לקרוא לטכנאי מחשבים שיעשה זאת עבורכם.
תוכנות מקוריות: התקנת תוכנות פרוצות או גנובות היא עבירה על החוק. חברות התוכנה פועלות במרץ כדי לאתר משתמשים פיראטיים ולמנוע מהם את השימוש בתוכנה הגנובה. במידה והחברה איתרה עותק גנוב היא עשויה לשתק את פעילות התוכנה במחשב המשתמש. שיבוש שכזה קריטי במיוחד כאשר מדובר במערכת ההפעלה (לרוב חלונות) והאנטי-וירוס שמגן על המחשב מפני וירוסים ותוכנות פוגעניות אחרות. הפתרון? להשתמש בעותקים חוקיים של התוכנות, שנרכשו כדין.

הכתבה נכתבה בשיתוף 'המקצוענים'
הכותב הוא טכנאי מחשבים
תאריך:  05/09/2012   |   עודכן:  05/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשנה הבאה נשמור על המחשב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז למה הביצים שלנו כן באותו סל ל"ת
אבו ביידות  |  5/09/12 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש ערמון
מוצרי טקסטיל כגון: מפה, מפיות וכריות מושב, מרככים את האווירה    ניתן להשתמש בפירות לקישוט מרכז השולחן    ניתן לערבב כלים בגבהים שונים על-מנת ליצור עניין ותנועה בשולחן
סיגל פרישמן
כדאי לשקול שינויים שנרצה לערוך באורח חיינו הכוללים כמובן צעדים לשיפור התחושה הנפשית וגם הגופנית
הילה גור
למי שמארחת וחייבת לטעום, שבי לאכול ארוחה מסודרת לפני שאת מתחילה בבישולים    ביום הצום מומלץ לוותר על פעילות גופנית    מי שמקיימת את המצווה ואוכלת בסוכה - פשוט הופכת את הארוחה בסוכה לארוחה העיקרית שלה
א. פדה-גולדשטיין, ל. שפירא
האם אתם מרגישים שגם לקראת השנה החדשה אתם מציבים לעצמכם את אותם היעדים שהצבתם בשנה החולפת ולא הצלחתם לממש? אם כן, יש לנו פתרון מנצח עבורכם - פתיחת שנה חדשה ברוח הפסיכולוגיה החיובית
אסף גבור
הזעזועים האחרונים במדינות ערב מעוררים מחדש את השדים הרדומים שבין השיעה לסונה. הרוב הסוני מקבל עידוד מהיחלשות משטר אסד, ותובע לעצמו את הבכורה. סקירת מצב, מסעודיה ועד לבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il