X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפקה מעולה מהטובות העונה בתיאטראות [צילום: דניאל קמינסקי]
"משאלה אחת ימינה": מרגשת, משובחת ועכשווית
הצגה מעולה ומשובחת. היא מעניקה חוויה של תיאטרון איכותי ומרשים והרבה חומר למחשבה

"משאלה אחת ימינה" המועלית בתיאטרון בית ליסין היא הצגה מרגשת ומשובחת, הפקה מעולה מהטובות העונה מבין הרפרטואר בתיאטראות. ההפקה הקולחת והמעניינת הזו היא בזכות היוצרים והשחקנים הנפלאים.
המחזה מבוסס על ספרו של אשכול נבו והמחיזה אותו דפנה אנגל. גלעד קמחי ביים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית שבה מפגינים הכישרונות הצעירים והמצוינים של התיאטרון את ביצועיהם המעולים.
העלילה עוסקת בחבורת בחורים הנפגשת על בסיס קבוע לצפייה בתוכניות ספורט . כולם הם ידידי נפש ומסייעים זה לזה. באחת הצפיות בשידורי המונדיאל הם מחליטים לרשום על פתקים את הציפיות שלהם ואת השאיפות שלהם והיכן יהיו בעוד ארבע שנים. המחזה בנוי על תמונות מחייהם, משובץ בתקריבי וידאו ענקיים, הרהורים וחוויות משותפות ועוסק בעיקר במהותה של חברות אמת. בין לבין, אנו נפגשים עם דמויות הרקע של הגיבורים, חווים את חייהם ועדים לתוצאה הבלתי נמנעת שאת סופה אנו בעצם רואים בראשית המחזה.
דפנה אנגל כתבה את המחזה על-פי ספרו המצליח של אשכול נבו. המחזה הוא קולח, שופע, אין רגע דל ובנוי בתצורה מעניינת ומרתקת. גלעד קמחי הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המשובחת והתוצאה היא הצגה יפיפייה שייתכן שאפילו מענגת ומהנה יותר מן הספר. הדמויות מקבלות עומק, למרות שקשה לדחוס בהן בזמן המסך הקצר יחסית את כל עלילותיהן במשך 4 השנים. אולם, התוצאה בהחלט מרשימה ואותן שנים חולפות על הבמה ביעף, בעניין ובתוצאה מרשימה.
שלוש מהגיבורות של המחזה, הילה זיתון, רוויטל זלצמן וקרן מרום הם בעצם גם זמרות מוכשרות ומופלאות. במחזה הן מוכיחות שהן שחקניות נהדרות , מלאות עוצמה ורגש.
הילה זיתון כאילנה מפגינה משחק דרמטי מרשים. לאורך המחזה היא מחליפה התנהגויות גוף ומצליחה לרגש ולהוכיח שהיא שחקנית מוכשרת מאוד.
רוויטל זלצמן כיערה מגלמת את הנערה הנחשקת שבוחרת את הגבר הלא מתאים. רוויטל מגישה משחק ענוג ומלא קסם ומפגינה משחק מלא השראה ויכולת נהדרת.רוויטל היא שחקנית מעולה.
קרן מרום (מור) היא חיית במה, מלאת אנרגיה ויכולת משחק מדהימה. קרן גונבת פה ושם את ההצגה, כרגיל, ושולטת להפליא בתפקידה כמריה ההולנדית . קרן היא פרפורמרית מצוינת ומשחקה הוא כליל השלמות . קרן היא שחקנית נפלאה.
ידידיה ויטל כאופיר מפגין משחק מצוין ומעולה. נדב נייטס כיובל משחק כהלכה ומרגש מאוד .חייקה מלכה כצ'רצ'יל עורך הדין משחק בצורה יוצאת מן הכלל. יניב לוי כעמיחי מפגין משחק מעולה ביותר ומרשים מאוד בתפקיד וגם גונב פה ושם את ההצגה.
דנה שרייר כאימו של יובל משחקת בצורה מצוינת. זוהי האימא הפולנייה במיטבה, למרות שבמחזה היא דווקא אנגלו-סקסית בעלת מבטא מודגש. עמי ויינברג כנורמן בעלה משחק היטב. עוז ניסן משחק שוטר ושומר , תפקיד קטן מאוד, אך הוא ממלא אותו כהלכה.
ערן עצמון ואולה שבצוב אחראים לתפאורה היפה והמוצלחת. מוני מדניק אחראי לתלבושות הפרקטיות והנאות. אמיר לקנר אחראי למוזיקה הראויה ואורי מורג עיצב את התאורה הנאותה.
יואב כהן אחראי לוידיאו-ארט שממלא בהצגה תפקיד מרכזי שבו אנו חוזים על מסך ענק בתמונות מן העבר וההווה של נפתולי העלילה.
קטע הריקוד היה קסום במיוחד. הוא החל כ"הורה" עם העמדה נפלאה והמשיך במחול גדוש אנרגיה נהדר.
כדאי היה לתקן את מודעת האבל, שם כתוב אהובתינו וצ"ל אהובתנו...
יש במחזה מעין עקיצה קטנה על לימודי תיאטרון בכלל ובימוי בפרט והגיבורה מספרת על תוכניתה לנסוע ללמוד בלונדון, כי שם הרמה היא גבוהה. כיון שכל השחקנים והבמאי הם בוגרי בתי ספר למשחק בארץ ורובם בוגרים של בית צבי, הרי שעצם משחקם מוכיח כי ההכשרה שלהם הייתה מצטיינת.
"משאלה אחת ימינה" היא הצגה מעולה ומשובחת. היא מעניקה חוויה של תיאטרון איכותי ומרשים והרבה חומר למחשבה.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  13/09/2012   |   עודכן:  13/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משאלה אחת ימינה": מרגשת, משובחת ועכשווית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמיר מורג
לראשונה במערכת הבחירות מדווחים הסקרים על שוויון מוחלט בין אובמה ורומני. נראה שהמסר המרכזי של הרפובליקנים נקלט היטב: אובמה הוא בחור נחמד עם כוונות טובות, אבל כנשיא הוא נכשל ולא הצליח לספק את הסחורה. אפשר כעת לומר כי אובמה כבר לא ינצח בבחירות הללו. אם בכל זאת ימשיך לכהונה נוספת, יהיה זה בגלל שרומני הפסיד
אריאל כהנא
ערב נסיעת ראש הממשלה לעצרת האו"ם, למנהל המחלקה לארגונים בינלאומיים במשרד החוץ ברור מה ישראל צריכה לעשות כדי לשפר את מעמדה הבינלאומי: להגדיל באופן ניכר את סכומי התרומות שלה לארגונים הבינלאומיים
בני מרמור
מדובר בטכניקת עיסוי ומגע המותאמת לתינוקות וילדים שלא תמיד מצליחים להסביר מה מציק להם    בהסתמך על מפת נקודות בגופם של הקטנים וללא צורך באמצעים פולשניים או תרופות, מסייעת השיטה בפתרון בעיות עיכול, נשימה, אף, אורתופדיות ובמקרי לחץ רגשי ונפשי
ערן בר-טל
לא רק נוחי דנקנר בצרות, גם אנחנו. הרי מי יכסה את הפסדי חברות הענק? הציבור, אלא מה. בלי לשים לב, רכשנו איגרות חוב בשווי עשרות מיליארדי שקלים מכספי הפנסיה שלנו, ואיכשהו שכחו לספר לנו על הפירמידה
אורי ערן
כמו מצלמה זעירה המשוטטת בגוף, סרטם של אורלי וילנאי וגיא מרוז עוקב אחרי מסע הייסורים של טיפולי ההפריה ולא מוותר לצופים על-אף סיטואציה, אינטימית ככל שתהיה. כסיפור אישי זה עובד, כתחקיר עיתונאי זה לא מספיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il