X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מימין לשמאל: חייקה מלכה, יניב לוי, ידידיה ויטל ונדב [צילום: דניאל קמינסקי]
"משאלה אחת ימינה": הצגה מרתקת
איזה מחזה ישראלי כה מקורי, רענן ומרגש עולה כעת על בימת תיאטרון בית לסין!. דפנה אנגל עיבדה והמחיזה את ספרו רב המכר של אשכול נבו "משאלה אחת ימינה", והבימאי המחונן והמעולה גלעד קמחי העלה את זה לרמת יצירת מופת

סיפורם של ארבעת החברים שנשבעו אמונים זה לזה, וכתבו על פתק מהי משאלתו של כל אחד להיות בעוד ארבע שנים, בזמן האולימפיאדה הבאה, הוא לא סיפור שגרתי של חברים ישראלים כל שהם. הקשר העמוק ביניהם הוא קשר חזק מדם. כששניים מהם שהו בברזיל, והאחד התאהב בנערה יפהפיה, הוא העדיף להשאר עם חברו ולטפל בו בעת חוליו, ואיבד את הקשר עם משאת לבו. עד כדי כך הקשר היה עמוק בין הגברים הצעירים.
ארבעת הצעירים הם: יואב, המכונה צ'רצ'יל, מנהיג החבורה (חייקה מלכה - שחקן דרמטי מעולה ורב יכולות) התמיר, היפה ובעל יכולת השכנוע המופלאה בזכות כשרון הדיבור שלו, שהוא הבסיס למקצועו כתובע בפרקליטות. והוא שזנח את אהובתו בברזיל, בעבור ידידו אופיר (ידידיה ויטל הרגיש והמתלהב), שעובד כקופירייטר מצליח במשרד פרסום. יניב לוי כעמיחי, חם הרגש, המשפחתי, היחיד הנשוי מבין הארבעה, שבביתו מתאספת החבורה לצפות במשחקי הכדורגל המסעירים את כולם, אך מפריעים לאשתו הנאה, אילנה בעבודת התזה שלה לתואר בפסיכולוגיה - הילה זיתון שהיא גם זמרת מחוננת מהמעלה הראשונה ("אוויטה" ו"פוקאהונטס") בנוסף לכשרון המשחק המעולה שלה.
החבר שמשמש גם כמספר, הוא יובל (נדב נייטס הרגיש והמקסים) שההצגה מתחילה ומסתיימת עמו ועם מה שקורה לו. לא נקלקל את התענוג ולא נגלה למי שטרם קרא את הספר - אך ההצגה כאילו מתחלקת לשני חלקים - בראשון, הכל זורם עם הרבה צחוקים, עם כל הבעיות הנפשיות וההתרחשויות של כולם, שמשתלבות ומשתרגות זו בזו. אך שיאה של ההצגה, והדרמה העיקרית שרק נרמזת בצילום הוידיאו בתחילת ההצגה, הוא החלק השני. כאן הדרמה מתעצמת ותופסת אותך בגרון, עד לרגע הסיום, בו שירו של יהודה פוליקר מתמזג עם ההתרחשות, וגורם לדמעות בעינים.
שרשרת השירים העבריים הנפלאים המשובצים ברקע לא במלואם, אלא בקטעים קצרים, מתקשרים בטקסט שלהם ובמוזיקה הנפלאה לכל התרחשות בהצגה. אם במחזה "גלגרי גלן רוס", שגם בו כיכב חייקה מלכה, יש הרבה המולה ומלל על כמעט מאומה, הרי כאן, למרות שמספרם הרב של השחקנים לא מאפשר להצגה לחדור מדי לעומק נשמתם בגלל הטקסט המצומצם הניתן להם - בכל זאת, המסר של ההצגה על מהי נאמנות בין גברים, מהי חברות וכיצד היא מתממשת - המסר מצליח לחדור עמוק ללב הצופים.
מפתיעה ומרגשת בגישתה
זוהי הצגה בהחלט לא שגרתית, ולא בז'אנר הרדוד הפונה לקהל הרחב בלבד, כמו הרבה קומדיות העולות על בימותינו, בהן ההצחקה מבוססת על שימוש בשמות אבר המין הזכרי ואברי העיכול למיניהם - רדוד, אף כי מצליח מסחרית. "משאלה אחת ימינה" היא סיפור שנכתב בדם ליבו של הסופר, ועבודת הצוות המעולה של קבוצת השחקנים הצעירים של בית לסין, עם הבימאי הכה מוכשר גלעד קמחי, שעם כל הצגה הוא מתגלה ככוכב ענק הזוהר יותר ויותר בתחום הבימוי הישראלי, וכן תמיכת הדרמטורג של התיאטרון הד"ר אבישי מילשטיין - עבודת הצוות הזו שארכה חמיש חודשים, מעלה הצגה מרתקת, שמצליחה לרגש ולהפתיע בגישתה.
אך לא רק ארבעת החברים מפליאים במשחקם. מלבד הילה זיתון ששבחנו למעלה, הרי רויטל זלצמן כ"יערה", אהובתו של יובל, ובהמשך אשתו של צ'רצ'יל, שבגללה נקרע הקרע בין החברים, היא שחקנית מלבבת, מקסימה ומוכיחה שמעבר לכשרונה כזמרת שהכרנו בסדרה הדוקומנטרית "בית צבי", שם זכתה במקום הראשון באודישנים ל"גריז", היא גם שחקנית נפלאה עם קסם ואיכויות רבות. ומכאן מובנת המשיכה של הגברים במחזה אליה, מה שפרם את קשר הנאמנות ביניהם.
כך גם מצוינת דנה שרייר כמרילין, אמו של יובל, נדב נייטס, וכך גם עמי ויינברג הותיק כנורמן, אביו של יובל. שניהם ממוצא אנגלו סכסי עם עברית במבטא התואם. קרן מרון כמריה, הצעירה ההולנדית התוססת בה התאהב אופיר, ידידה ויטל, בטיולו בהודו, משחקת בהמון רגש ואכספרסיה את הצעירה שהתנדבה בעבר בקיבוץ, ודוברת עברית מעט מקולקלת, מה שמוסיף לה חן רב. עוז ניסן בתפקידים קטנים עושה גם הוא את תפקידיו בשכנוע רב.
גלעד קמחי בחר להעשיר את ההצגה בצילומי וידיאו מאד משמעותיים ולא סטטיים ברקע, אותם עשה יואב כהן. השילוב של הצילומים והמשחק, כה מעשיר, שמכסה על הצמצום בתפאורה הפונקציונלית אך היצירתית שעיצבו ערן עצמון ואלה שבצוב המוכשרים, כך שהכל ביחד נראה מלא ולא חסר דבר.
הצגה ישראלית מאד, בהחלט ברוח חדשה וגישה שונה. חוויה שאסור להחמיץ.

חוויה שאסור להחמיץ [צילום: דניאל קמינסקי]
תאריך:  13/09/2012   |   עודכן:  13/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משאלה אחת ימינה": הצגה מרתקת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אכן עיבוד מצויין לספר
כ.  |  14/09/12 09:54
2
מונדיאל ולא אולימפיאדה!!!
אוסיין בולט  |  14/09/12 21:23
3
רויטל זלצמן מדהימה!
...  |  20/09/12 01:08
4
נא לדייק
נלהבת  |  15/10/12 00:05
5
משאלה אחת או סוסים על
אחד שאינו יודע   |  15/12/12 19:03
6
השיר סיום
מי שם  |  10/08/13 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
הצגה מעולה ומשובחת. היא מעניקה חוויה של תיאטרון איכותי ומרשים והרבה חומר למחשבה
תמיר מורג
לראשונה במערכת הבחירות מדווחים הסקרים על שוויון מוחלט בין אובמה ורומני. נראה שהמסר המרכזי של הרפובליקנים נקלט היטב: אובמה הוא בחור נחמד עם כוונות טובות, אבל כנשיא הוא נכשל ולא הצליח לספק את הסחורה. אפשר כעת לומר כי אובמה כבר לא ינצח בבחירות הללו. אם בכל זאת ימשיך לכהונה נוספת, יהיה זה בגלל שרומני הפסיד
אריאל כהנא
ערב נסיעת ראש הממשלה לעצרת האו"ם, למנהל המחלקה לארגונים בינלאומיים במשרד החוץ ברור מה ישראל צריכה לעשות כדי לשפר את מעמדה הבינלאומי: להגדיל באופן ניכר את סכומי התרומות שלה לארגונים הבינלאומיים
בני מרמור
מדובר בטכניקת עיסוי ומגע המותאמת לתינוקות וילדים שלא תמיד מצליחים להסביר מה מציק להם    בהסתמך על מפת נקודות בגופם של הקטנים וללא צורך באמצעים פולשניים או תרופות, מסייעת השיטה בפתרון בעיות עיכול, נשימה, אף, אורתופדיות ובמקרי לחץ רגשי ונפשי
ערן בר-טל
לא רק נוחי דנקנר בצרות, גם אנחנו. הרי מי יכסה את הפסדי חברות הענק? הציבור, אלא מה. בלי לשים לב, רכשנו איגרות חוב בשווי עשרות מיליארדי שקלים מכספי הפנסיה שלנו, ואיכשהו שכחו לספר לנו על הפירמידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il