X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שנת תשע"ב והמציאות הביטחונית-כלכלית שליוותה אותה עמדה בסימן אי-ודאות ברמה הטכנולוגית, כיכבו בשנה החולפת טרנדים כמו ענן, BI אנליטי וכמובן הפריצה הענקית של המובייל, עם דגש על טרנד ה-BYOD מה צפוי לנו בשנה הקרובה?
▪  ▪  ▪
כיצד תיראה שנת תשע"ג? [צילום אילוסטרציה: יח"צ]
כרמלה אבנר, ראש מטה התקשוב הממשלתי. צפויה לה מלאכה מרובה [צילום: יח"צ]

סייבר בכותרות
הסייבר - זה הנושא שעמד בראש הכותרות הטכנולוגיות במהלך חצי השנה האחרונה. העיסוק בסייבר עבד בשני צירים: האחד, התקפות על אתרים ישראלים ותקיפות נגד, כאשר המקרה הזכור הוא פרשת "ההאקר הסעודי". התקפות אלו הפנו את הזרקורים אל נושא אבטחת המידע. אין כל ספק שנושא זה ימשיך להעסיק אותנו גם בשנה הבאה

המאפיין הבולט של השנה הנוכחית, נכון לכתיבת שורות אלו, הוא העובדה שיש מעט מאוד אנשים שיכולים לצפות את פני הדברים בדצמבר 2012. הסיבות קשורות למציאות ביטחונית, באזורנו בפרט ובעולם בכלל, כאשר המונח המזוהה עמה יותר מכל הוא אי-ודאות. כך, גם הנושא האירני, בעל ההשלכות על המשק וכלל החברה בישראל, לוט בערפל.
אי-הוודאות מתארת גם את המציאות הכלכלית. הגלים הסוערים מעבר לים, שגורמים לקריסת חברות ועסקים, אשר מביאים גם לירידה בצריכה - מתקרבים במהירות לישראל. ההשלכות על שוק ה-IT לא ברורות. בשלב זה, חברות האנליסטים לא הורידו את תחזית הצמיחה של הענף, העומד סביב ה-3% - קצת יותר מקצב הגידול הצפוי של התל"ג הלאומי.
שנת אבטחת המידע
שנת תשע"ב נפתחה ברגל ימין, עם הטעם המתוק מסיום המיתון של 2008. אלא שבסוף 2011 התברר לנו שהמיתון לא הסתיים באמצע 2009 כפי שחשבנו, והעננים הכבדים התקדרו סביב שמי העולם. אלו היו ניצני אי-הוודאות של שנה זו. בימים האלה משבר הדולר עדיין ריחף באוויר, מה שהקשה גם על הייצוא הישראלי.
אבל מהר מאוד המציאות הכלכלית הזו פינתה את מקומה לנושא האירני, שתוצר הלוואי שלו הוא הסייבר. זה הנושא שעמד בראש הכותרות הטכנולוגיות במהלך חצי השנה האחרונה. העיסוק בסייבר עבד בשני צירים: האחד, התקפות על אתרים ישראלים ותקיפות נגד, כאשר המקרה הזכור הוא פרשת "ההאקר הסעודי". התקפות אלו הפנו את הזרקורים אל נושא אבטחת המידע. אין כל ספק שנושא זה ימשיך להעסיק אותנו גם בשנה הבאה.
הציר השני ממשיך את קודמו, והוא נכלל תחת הכותרת "מוכנות העורף לשעת חירום". הנחת היסוד היא שאם וכאשר תהיה פעילות כלשהי בסוגייה האירנית, העורף הישראלי יותקף בצורה חזקה.
כך, מעבר לשאלת המיגון הפיזי, עלתה לדיון גם מידת מוכנות העורף העסקי. במילים אחרות, האם הארגונים העסקיים, במיוחד במגזר השירותים, ערוכים להמשך עבודה בזמן חירום במטרה לאפשר שגרת חירום ככל הניתן. בין היתר, מוכנות זו מתחילה מהגנה נכונה על המחשבים, מערכות המידע ורשתות התקשורת. התשובה לשאלת המוכנות נותרה פתוחה, ובסדרת כינוסים שערכנו השנה בנושא סייבר, ביטחון ואבטחה, מרבית הדוברים הזהירו, כי מדינת ישראל לא ערוכה לספוג טילים ולהמשיך לעבוד.
שנת הענן וה-BYOD
ברמה הטכנולוגית, השנה המשיכו לככב טרנדים כמו ענן, BI אנליטי וכמובן הפריצה הענקית של המובייל, עם דגש על טרנד ה-BYOD. זה הטרנד שהכניס את המנמ"רים לעידן החדש, הרבה יותר מהר ממה שהם חשבו. הדבר מחייב אותם לתת פתרונות של הטמעת יישומים במחשבים אישיים ובמחשבי לוח של העובדים, לצד האפליקציות האישיות. מעולם לא גרו בכפיפה אחת ניתוחים אנליטים מבוססי BI לצד סרט מבר-המצווה של הבן מלפני שנה, וזו רק דוגמה אחת. גם תחום ה-SaaS פרץ קדימה השנה.
הצפי הוא שגם בשנה הבאה נמשיך לדון בנושאים אלו, כאשר התחום הדומיננטי יהיה הסייבר, אבטחת מידע וכל המשתמע מכך. ברמה הסקטוריאלית, שנת תשע"ג תהיה ללא ספק שנת הפריצה של המיחשוב הממשלתי, אחרי כמה שנים טובות של קיפאון מדאיג. הסיבה העיקרית לכך היא מינויה של כרמלה אבנר לראש מטה התקשוב הממשלתי, בחודש מרס האחרון. כמות הציפיות ממנה הן רבות, והמלאכה מרובה.
בקצרה, אפשר לומר שצפויה לנו שנה מעניינת. אנו מאחלים לכם הקוראים שנה שקטה, בריאות והצלחה בעסקים ובחיים הפרטיים. שנה טובה.

לכתבה במקור
הכותב הוא העורך הראשי של קבוצת "אנשים ומחשבים".
תאריך:  14/09/2012   |   עודכן:  14/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכום שנה טכנולוגי: שנת אי-הוודאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
16 אנשים כלולים ברשימה השחורה והבזויה שלהלן כמי שסייעו בגלוי או בסתר לראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט מלתת את הדין על עבירותיו הסדרתיות לאורך השנים    ברשימה: אשתו, בנו, מזכירתו לשעבר, שר המשפטים, חברי-כנסת, עיתונאים ואחרים
עליס בליטנטל
איזה מחזה ישראלי כה מקורי, רענן ומרגש עולה כעת על בימת תיאטרון בית לסין!. דפנה אנגל עיבדה והמחיזה את ספרו רב המכר של אשכול נבו "משאלה אחת ימינה", והבימאי המחונן והמעולה גלעד קמחי העלה את זה לרמת יצירת מופת
חיים נוי
הצגה מעולה ומשובחת. היא מעניקה חוויה של תיאטרון איכותי ומרשים והרבה חומר למחשבה
תמיר מורג
לראשונה במערכת הבחירות מדווחים הסקרים על שוויון מוחלט בין אובמה ורומני. נראה שהמסר המרכזי של הרפובליקנים נקלט היטב: אובמה הוא בחור נחמד עם כוונות טובות, אבל כנשיא הוא נכשל ולא הצליח לספק את הסחורה. אפשר כעת לומר כי אובמה כבר לא ינצח בבחירות הללו. אם בכל זאת ימשיך לכהונה נוספת, יהיה זה בגלל שרומני הפסיד
אריאל כהנא
ערב נסיעת ראש הממשלה לעצרת האו"ם, למנהל המחלקה לארגונים בינלאומיים במשרד החוץ ברור מה ישראל צריכה לעשות כדי לשפר את מעמדה הבינלאומי: להגדיל באופן ניכר את סכומי התרומות שלה לארגונים הבינלאומיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il