X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בוקר אחד מתעורר אדם ואומרים לו: אתה לא מי שאתה והוא, גם ככה לא רוצה להיות כמו תמיד לחיות את השגרה התמידית, לקום, ללכת ולחזור הוא רוצה יותר מזה ודווקא ברגע שבו הוא עומד לממש את רצונו, דווקא אז הוא יבין שבאמת הוא לא היה עצמו
▪  ▪  ▪
קולין פארל, כוכב הסרט זיכרון גורלי (2012) [צילום: AP]

"זיכרון גורלי" (2012) הוא מדע בדיוני הבנוי מראש על הנחות מוקדמות. העולם מתחלק לשתי מעצמות. המפל הוא נקודת המעבר. וכמו תמיד גם אחרי שהעולם בנוי משתי מעצמות לאחר שהכל נכחד דווקא בגלל המלחמות, לא נותרו שטחי מחיה פנויים. וכשהגיבור יוצא אל המרפסת פתאום מתגלים לעיניך בתים ורחובות והכל צפוף בגוש אחד של טכנולוגיה עתידנית.
הכבישים מרחפים, המכוניות גם. הנסיעה ממקום למקום טכנולוגית בצורה מוחלטת והיא אינה תלויה בך, אתה יושב ומשוגר אל מקום אחר, וגם החיילים והמשטרה הם בעצם רובוטים מתוכנתים שנועדו לשמור על הסדר הציבורי.
יש משהו אירוני ומתוחכם בניסיון לתת לצופים רמיזות מוקדמות על הגיבור שלבסוף יתבררו כסוג של הכוונה טרומית - הגיבור עוסק בתכנות רובוטים. הוא יודע עליהם הכל, בניגוד לשאר המדינה. איפה כדאי ללחוץ על המתג וכו'. ואז כשהוא נלחם בהם וכשהוא רוצה לעצור אותם מלהשתלט על הממלכה הכל פשוט לו.
סרט מתח מהסוג הטוב
כך גם כאשר בבוקר אתה שומע את הסוכנת החשאית שאיתו והוא לא יודע האם החלום הוא בגללה. אתה אומר: "מה פתאום, למה?" ובסוף כשהוא בעצם כמה דקות אחרי, מתברר שזה אכן בגלל פעילות מחתרתית שבעבר השתתף בה.
מדובר בסרט מתח מהסוג הטוב. יש גיבור, יש רשע ויש הטעיות מכוונות. כי פתאום הרשע הוא הטוב והטוב הוא הרשע ופתאום מחתרת אחת ואז אחרת, והנה הוא צריך לבחור בין החבר הטוב, או יותר נכון הכאילו חבר והכאילו טוב, שכן הכל הוא מתעתע, לבין אחרים שמנסים לעזור לגיבור.
מדע בדיוני מטבעו הוא בדרך כלל תמונה לא ריאלית אבל כאן הגיבור הוא אולי אמיתי - רוצה את השינוי, רוצה להיות מישהו אחר ובאמת הוא כזה והוא לא ידע, אבל זה דווקא בהפוך על הפוך ובסוף הוא מי שהוא באמת ומה שהוא עכשיו - הוא בעצם לא הוא.

תאריך:  22/09/2012   |   עודכן:  22/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילנית חיות
לקראת פתיחת המחלבה החדשה של טרה בדרום, תנובה מתכננת מלחמת מחירים, מוצרים חדשים והגבלת קניית החלב של המתחרות מהרפתנים    בכיר בשוק החלב: "גם שטראוס תיפגע, אבל ברור שבטרה מסמנים קודם את תנובה"
זיו יצחקי
הסטנד אפ של גורי אלפי בזאפה סיפק שניים במחיר של אחד - אלפי חששן שמספר בדיחות בנאליות בלי פאנץ', ואלפי נינוח ושובה לב שהופיע לצד אורחים שהורידו מעליו את נטל האחריות לבדר לבדו
אלעזר לוין
משרד הפנים יצליח לייבא אולי 18% מהמכסה שהבטיחה הממשלה    כל מנכ"ל של חברה פרטית היה מתפטר אחרי כישלון כזה, אבל לא שר הפנים    הייבוא כרוך בעשרה שלבים מסורבלים ובטפסים לרוב    מה יעשו הפועלים שביטלו את בואם לארץ עם אשרות הכניסה שבידם?
יורם אטינגר
האיסלאם ציין את ה-11 בספטמבר 2012 בתקיפת שגרירויות ארה"ב במדינות ערביות ובהזדהות עם בן-לאדן, למרות שארה"ב סייעה להפלת משטרי קדאפי ומובארק, על-אף הלחץ האמריקני על ישראל וחרף הסיוע האמריקני הנדיב לרשות הפלשתינית
מנחם מ' פאלק
למרות גילה הצעיר היא יודעת משהו שאנחנו אולי למדנו מאוחר מדי, או כבר שכחנו - שכסף אינו הכל בחיים והנשמה צמאה למילים ולאו-דווקא לקוקטיילים ולמאכלים    לכן היא הפכה את המלצרות ממטרה לאמצעי שבעזרתו היא מציירת בספרה "הפוך בלי קצף" את הרגשות שמציפים את נפשה, מקלים על בדידותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il