X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שנות ה-70 היו שנים שבהן אמנים ניסו לעשות מוזיקה בצורה שונה וייחודית גוב היה אחד האמנים האלה אשר שילבו בשירה חום לצד איכות
▪  ▪  ▪
גוב. הוצאה מחודשת של אלבום הסולו הראשון [צילום: עכבר העיר]

כשאני מסתכל בזמר והשחקן גידי גוב אני רואה שני אנשים: הראשון הינו זמר צעיר ותוסס ששר רוק רך למרות קולו הצרוד, השני הינו סבא חביב שמשתדל ליהנות מהחיים.
השבוע יצא בהוצאה מחודשת אלבום הסולו הראשון שלו (וזאת במסגרת הסדרה "סימני דרך" של חברת התקליטים NMC).
לאחר שהשתחרר מלהקת הנח"ל נחשב גוב לזמר מבטיח. בשנת 1972 הוא ויתר על הצעה של שלמה ארצי להפיק לו אלבום סולו, והן על הצעתו של נעם סמל (כיום מנכ"ל תיאטרון הקאמרי) להיות אמרגנו, ובחר להצטרף למיזם שהקים דני סנדרסון הידוע בשם "כוורת".
במקביל לחברותו בלהקה השתתף גוב בפסטיבל הזמר ב1973 (שם ביצע כזכור, את השיר "יעלה ויבוא") וכן השתתף שנה לאחר מכן בתוכנית שהוקדשה לשירי תנועות הנוער אשר שודרה ברשת ב'. לאחר פירוק כוורת היה גוב חלק משלישיית "פרנסה טובה" בצוותא עם יהודית רביץ ושמוליק בילו. שם הם ביצעו גרסאות כיסוי לשירי שנות ה-50 וה-60.
במקביל השתתף גוב בפרויקטים שונים כגון: סרטו של יהודה (ג'אד) נאמן "מסע אלונקות", תוכנית הטלוויזיה "דלת הקסמים" שם גילם את הרצל, שיחק בדרמה "חירבת חיזעה" של הבמאי רם לוי ועוד.
אלבום הסולו הראשון
ב-1978 כשהיה בן 28, נחשב גוב כהבטחה גדולה גם כזמר וגם כשחקן. ובכל זאת כשהוציא בימים שבין "כוורת" ל"גזוז" את אלבום הבכורה שלו, ההפתעה הייתה גדולה. השירים והעיבודים שהיו שונים מכל מה שעשה קודם לכן, השירה המאוד רבגונית, מוזיקלית להפליא ועם זאת כאילו קלילה.
הוא שר במין נונשלנטיות כובשת ומקסימה שירים שיצרו לו מיטב הכוחות המוזיקליים החדשים של התקופה. החל במלחין והמעבד יוני רכטר אשר שילב סגנונות שונים של מוזיקה כגון: רוק, ג'אז ומוזיקה קלסית.
האלבום, בהפקת דודו אלהרר (שעבד עם רכטר גם ב"כבש הששה עשר" ובאלבום הסולו הראשון שלו) כלל לחנים ועיבודים של רכטר ל"העיקר זה הרומנטיקה" (מילים עלי מוהר), "הו איזה לילה", "בלעדייך", "כבו האורות", "שיר התעוררות" ו"שלוש בלילה בעיר" (דן מינסטר) וגם פתיחה אינסטרומנטלית-קלסית בשם "התעוררות" ללמדך שלא מדובר בתקליט פופ שגרתי.
בנוסף לכך,יצחק קלפטר הלחין לאלבום את "חשבון פשוט" ו"בואי נשאר" (למילים של יעקב גלעד) ויהודית רביץ הגשימה חלום ילדות כאשר נתנה לגוב שיר שהלחינה בהיותה בת 16: "בבוקר" (של יהודה עמיחי). לאלה צורפו שני שירים ישנים שהוזכרו קודם: "סורו מני" ו"זמר לספינה". לכן, כאשר החליט גוב בין כל עיסוקיו להוציא אלבום סולו ב1978, הוא היה אחד האלבומים הכי יפים, מרגשים ומפתיעים של התקופה.
החידושים בהוצאה החדשה
בהוצאה החדשה בנוסף ל-12 שירי האלבום המקורי צורפו שלוש גרסאות של שירים אשר ביצע גוב בעבר במסגרות שונות כגון: "שלוש בלילה בעיר" של דן מינסטר ויוני רכטר אשר בוצע במקור בפסטיבל הזמר והפזמון, "סורו מני" שתורגם בידי אלכסנדר פן, ו"זמר לספינה" אשר נכתב בידי חיים חפר ודוד זהבי ומצוי בתקליטיית קול-ישראל. וכן גרסת כיסוי שביצע גוב לשיר "סוס עץ" אשר בוצע במקור ע"י אריק אינשטיין מתוך פסקול הסרט של הבמאי יקי יושע אשר נשא שם זה.
לסיכום ניתן לומר כי: שנות ה-70 היו שנים שבהן אמנים ניסו לעשות מוזיקה בצורה שונה וייחודית. גוב היה אחד האמנים האלה אשר שילבו בשירה חום לצד איכות.

תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  23/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה עמיחי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלה ויבוא הזמר גידי גוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זמר מעולה! , אבל..
רן8  |  23/09/12 20:19
2
מעולה אבל סתום פחד...
אלון נאדלל  |  24/09/12 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל דרור
חוק יחסי ממון קובע כי בעיקרון, במקרה של גירושים, הנכסים אשר נצברו על-ידי בני הזוג במהלך הנישואים יחולקו באופן שווה במסגרת איזון משאבים
אבי דוידוביץ
המפכ"ל יוחנן דנינו התבטא בפומבי כי מינוי קצינים בכירים במשטרה על-ידי השר אינו ראוי    הוויכוח על מידת מעורבותו של השר בניהול המשטרה מתנהל לאורך כמה עשרות שנים    התבוננות על מערכות היחסים בין השרים ובין המפקחים הכלליים מגלה קונפליקט מובנה על אחריות וסמכות    את האגו אין צורך להזכיר    כתבה ראשונה בסדרה
שוש מיימון
אולי זה בגלל שהישראלים באל.אי רעבים למופעי תרבות ישראלים איכותיים, ואולי זה גם - האינטרקציה בין יוני רכטר והקהל הייתה חמה ומחבקת. זה היה אחד המופעים המשובחים שנכחתי בהם כאן. אפשר לסכם את המופע של רכטר כ'דמעות של מלאכים'. יפה-נקי-זך-מצחיק-מטלטל-מרגש ונוגע בלב
שושנה ויג
"מישהו צריך לעשות זאת, ואם אף אחד לא מתכוון להרים את הכפפה באופן רציני, אני אעשה זאת", מסביר אור-אל ביילנסון הוא נער ישראל בן שש עשרה שחוקר את השפה הערבית ואת ספרותה    והוא מוסיף: "לספרות הערבית יש גוון ייחודי שלה, אך באותה העת גם משתלבת בקונספט האוניברסלי של הספרות, וזה דבר שיכול מאוד למשוך את העין הישראלית"
יוסי אחימאיר
הלטבים מאבדים אט-אט את צביונם הייחודי, באשמתם שלהם בעיקר, מתוך פאסיביות ולאות בלתי-מובנות לזר, היעדר אחדות ואחווה, וגאווה לאומית מדולדלת    כיצד דומה לטביה לישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il