X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם ניתוחי חזה משפיעים על היכולת שלך להניק? האם הנקה משנה את צורת החזה? ומהם הפתרונות האסתטיים לעיצוב החזה לאחר הריון ולידה?
▪  ▪  ▪
רוצות להרגיש נשיות [צילום אילוסטרציה: AP]

הריון ולידה משפיעים באופן ניכר על מראה הגוף ותחושת הנשיות. הגוף משנה צורה, החזה צונח ומתרוקן, הפנים מתמלאות בכתמי פיגמנטציה, הבטן בסימני המתיחה, והמשקל העודף שהצטבר לו מהריון להריון, מסרב להיעלם למרות הדיאטה והפעילות האינטנסיבית במכון הכושר.
נשים רבות מבקשות להחזיר לעצמן את מראה הגוף שהיה להן. הן רוצות להרגיש נשיות גם כאימהות ולא מוותרות. אחד הניתוחים הפופולריים לאחר הריון ולידה הוא כמובן ניתוח חזה, במסגרתו ניתן לעצב, להרים, למלא או להקטין את החזה. אם כן, אילו סוגי ניתוחי חזה קיימים, מה ההבדל ביניהם ובאילו מקרים ניתן לשלב ביניהם?

הגדלת חזה

החזה הוא אחד האזורים בגוף שיותר מושפעים מהריון ומהנקה. במהלך ההריון, נפח השד גדל, העור נמתח והעטרות מתרחבות. לאחר-מכן, לרוב מראה החזה לא חוזר לקדמותו, אלא להפך, הוא צונח ומתרוקן. באמצעות ניתוח הגדלת חזה, ניתן להשיב נפח ולהקנות לשד מראה מלא וצעיר. מדובר באחד הניתוחים הפופולריים בקרב נשים לאחר הריון ולידה ובמידת הצורך ניתן לשלב עימו הרמה ולעצב את החזה בצורה נשית וטבעית.
יש לציין, כי לרוב נשים לאחר הריון ולידה אינן מעוניינות להגדיל את החזה בצורה משמעותית, אלא מבקשות לקבל מראה טבעי התואם לגילן ולמבנה הגוף שלהן, מבלי שיבחינו בכך שהן עשו ניתוח. המגוון הרחב של השתלים הקיים היום מאפשר למנתח הפלסטי לעצב שד טבעי יותר. ניתן לבחור בין שתל אנטומי לשתל עגול, כאשר לשתלים אנטומיים עדיפות במגוון העצום של הצורות והמידות הקיימות. יתרון זה מאפשר לרופא לבחור לאישה את השתל המתאים ביותר למבנה הגוף שלה ובכך לקבל את המראה הטבעי והנכון עבורה.
שתלים אנטומיים הם בצורת טיפה, הם אינם עגולים ולכן מתאימים לצורת החזה הטבעית של נשים רבות. השתלים העגולים, לעומת זאת, כשמם כן הם. אלו שתלים שצורתם כמעין "תפוח", ועל כן הם מעניקים מראה עגול יותר הדומה לזה מתקבל עם חזית פוש-אפ.

הרמת חזה

נשים רבות סבורות, כי ניתוח הרמת חזה מחייב הגדלה, אולם לא כך הדבר. ניתוח הרמת חזה יכול לעמוד בפני עצמו, כאשר אין צורך בהגדלת נפח השד. לאחר הריון ולידה, נשים אומנם סובלות מצניחת החזה, אולם במידה והיה להן חזה קטן לפני הלידה, לרוב לא יהיה צורך בהרמה. ניתוח הרמת חזה נועד לנשים אשר היה להן חזה ממוצע או גדול לפני הלידה ולאחריה הוא צנח וקיבל מראה נפול בצורה משמעותית.
כאמור, הטיפול בהתרוקנות החזה הינו באמצעות שתלים (ניתוח הגדלת חזה) ואילו הטיפול בצניחת השד יהיה על-ידי ניתוח הרמת חזה. עם זאת, ברוב המקרים של נשים לאחר הריון ולידה, יתבצע ניתוח המשלב בין השניים.
במסגרת ניתוח זה, הרופא ממקם את הפטמה הצנוחה במקומה הנכון ומסיר את עודפי העור המיותרים. במקרים של צניחה קלה, הניתוח יבוצע כולו בחתך שהוא סביב הפטמה, ובמקרים של צניחה משמעותית יותר, יש צורך בחתך נוסף היורד מהפטמה כלפי מטה.

הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה דומה בעיקרו לניתוח הרמת חזה מאחר שגם כאן יש צורך למקם מחדש את הפטמה ולהסיר עודפי עור, אך במקרה זה, בנוסף להסרת עודפי העור, הרופא גם יסיר חלק מרקמת השד על-מנת להקטינו. ניתוח זה פחות שכיח בקרב נשים שעברו לידות, משום שלרוב החזה קטן ולא גדל כתוצאה מההריונות. ישנם נשים שסבלו תמיד מחזה גדול, אבל הצניחה שלו לאחר סיום ההנקה היא שהכריעה את הכף בעד ניתוח.

ניתוחי חזה והנקה
האם ניתן להניק לאחר ניתוח חזה?
▪  ▪  ▪

לאחר ניתוח הגדלת חזה, אין שום מניעה להניק. השתל ממוקם מאחורי רקמת השד ולכן אין פגיעה בשד עצמו או בצינורות החלב. בניתוח הרמת חזה, כמו גם בניתוח הקטנת חזה, תיתכן פגיעה בצינורות החלב ומסיבה זאת גם פגיעה ביכולת להניק. ככל שההרמה ו/או ההקטנה משמעותיים יותר, כך הסיכוי שהאישה תוכל להניק לאחר-מכן הינו קטן יותר.

כמה זמן עליי להמתין מרגע הלידה ועד לביצוע הניתוח?

מומלץ להמתין כחצי שנה מהלידה או מסיום ההנקה בכדי לאפשר לשד לקבל את צורתו הסופית. ניתוח בשלב מוקדם יותר, מעלה את הסיכון לסיבוכים, מאחר שעדיין יש חלב בתוך השד. בנוסף, התוצאה הסופית יכולה להשתנות, מכיוון שצורת השד עדיין לא התייצבה.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנהל מרפאה ברחוב האומנים 7, תל אביב. טל': 03-5626464
תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיות אימא ולהרגיש אישה - עיצוב החזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה קליין
יוסי ביילין חשב שישראל יכולה לתרום ליהודי התפוצות יותר ממה שהם יכולים לתרום לה. הם אולי יכולים לתרום לה כסף, אבל היא יכולה לתרום להם זהות. כך התחילה תוכנית 'תגלית', ובתוך 13 שנים לקחה 330 אלף צעירים יהודים למסע תענוגות בארץ הקודש
רפי מן
לקחים על תפקודה הראוי של עיתונות ועל חשיבותו של דיון ציבורי דווקא בנושאים ביטחוניים ומדיניים רגישים, בעקבות ספרו של ד"ר יגאל קיפניס, "1973 - הדרך למלחמה"
לילך ויסמן
נתניהו, למה אנשים הולכים פה עם האף באדמה? "כי הם קוראים עיתונים מסוימים. הורדתי מיסים יותר מכל ראש ממשלה ושר אוצר בתולדות מדינת ישראל"    יחימוביץ': "נתניהו מאיים בסיסמאות - ספרד ויוון - שאינן רלוונטיות"
שושנה ויג
ספריו של יעקב ברזילי נוגעים בקטבים של חייו, הקוטב האחד שאליו קשור הסופר הוא קוטב ילדותו בימי השואה. קוטב חוויות האובדן הקשות שחווה בילדותו. קוטב אחר קשור לחוויות האהבה וההתעוררות, שחשובים בחיי המשורר. בדבלין זכה המשורר להערכה ולכבוד בזכות הקוטב הנובע מן הפצע המדמם עוד מימי השואה, ועם כל הכאב יש במפגש עם קוראים שרחוקים מאתנו סוג של מפגש אוהב
אבי דוידוביץ
דיכטר הוא כנראה האדם היחיד המבין כיצד ייתכן שהוא מצא שסגן המפכ"ל נכשל, ובו-זמנית הוא מקדם אותו בתפקיד    הוא כנראה גם לא מבין איך קרה שקראדי הקדימו והגיש לו את התפטרותו, ובכך קלקל לו את ההצגה בה התכוון לפטרו    דודי כהן אכל מרורים אצל אהרונוביץ' ובסוף ליקק דבש    לא פשוט שם למעלה    מעט מאוד אויר נקי שרוי בחדר בו נפגש המפכ"ל עם השר הממונה עליו    כתבה שנייה בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il