X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ציפי גלעדי פסיכופיזיולוגית כללית רפואה משלימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בארצנו הקטנטונת, רווית המתחים והדאגה הקיומית, כלכלית וביטחונית, עלול להכריע את אלה שאינם מתמודדים עם הלחץ ביופידבק - שיטת טיפול לא תרופתית, מסייעת להחזיר את הגוף לאיזון ואת החיים למסלול נורמלי
▪  ▪  ▪
לשחרר לחץ [צילום: AP]

במדינת ישראל, למרבה הצער, המתח ותחושת חוסר השליטה, הם עניין יומיומי, נראה כאילו אין רגע דל, ועל כן אין זה מן הנמנע, שמבוגרים וילדים רבים, סובלים מחרדות "יומיות". המצב הביטחוני, הילדים שמשרתים בצבא, המצב הכלכלי הלא פשוט, עול המיסים והפרנסה. לפעמים מדובר בסיבות טובות לדאגה - החתונה הממשמשת, מעבר דירה, בחינה לסיום התואר, ועדיין החרדה גוברת על ההתרגשות.
יש מי שלוקחים בקלות או לפחות באופן מאוזן את הדברים וחיים עם הלחץ, אולם יש מי שהמחשבות הנ"ל משפיעות עליהם ברמות פיזיות ונפשיות והופכות את חייהם על פיהם. יש מי שמפסיקים לאכול, לא ישנים בלילות, מעלים לחץ דם, מורידים סוכר, חרדים ולחוצים ומתקשים לתפקד.
הבשורה הפחות טובה היא, שאם לא נצליח לשלוט בהן, עלולות החרדות האלה להפוך את חיינו לגיהנום ולגרום לנזקים בריאותיים, פיזיים ונפשיים. הבשורה הטובה היא, שאפשר לטפל במצבי הלחץ הללו, לשלוט בהם וללמוד להרגיע את עצמנו בדרך פשוטה ומהירה.

ביופידבק - דרך פשוטה להרגעה

פירוש המילה ביופידבק הוא משוב של הגוף (ביו-גוף, פידבק - משוב). מדובר בשיטה שפותחה בתחום הרפואה ורפואת הנפש סביב שנות ה-40' של המאה ה-20' על-מנת להעניק מענה ללא טיפול בכדורים לאנשים בריאים - אנשי עסקים, סטודנטים, הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, זוגות שחווים פרידה וכדומה, הסובלים מתופעות פיזיות בעקבות לחץ.
ההיגיון מאחורי השיטה גורס, שהמוח האנושי יכול להרגיע את עצמו בשיטות לא מסובכות. כלומר, צריך לבדוק עם המטופל באילו מצבים הוא נלחץ ואיך זה משפיע עליו, ללמד אותו טכניקות להרגעה עצמית והוא ילמד לשלוט בלחץ ולתמרן את עצמו להרגעה.
השיטה נחשבת לחשובה במיוחד, בשל העובדה שהיא מעניקה תובנה למה שקורה לנו בגוף בעת התקף חרדה. רופאים יודעים לספר, כי אנשים שחווים התקפי חרדה משוכנעים שיש להם תסמונת גופנית קשה, שהם חולים אנושות ואפילו עומדים למות. מקצתם, עוברים שוב ושוב בדיקות ונענים שהכל אצלם בסדר, ולא מבינים איך זה ייתכן. כשאותו אדם חרד מבין ויודע שמדובר אומנם בהתקף חרדה - התודעה מרגיעה אותו, ואז אפשר להתחיל ולטפל בו טיפול התנהגותי, מודע ופשוט, שירגיע את הגוף ויחזירו למסלול.

איך זה עובד?

המטופל מתחבר למחשב באמצעות חיישנים, ואלה מראים דרך המחשב בכל שלב את המצב של המתח או חוסר השקט. יכולתו של המטופל לראות היכן בדיוק מסתמן לחץ, מאפשרת לו להבין ולשלוט בתחילתה של אותה נקודת לחץ באמצעות דמיון מודרך, תרגילי נשימה והרפיה. כך לדוגמה, המטפל ילמד אותו לדמיין הרפיית איבר אחר איבר או יערוך עימו "טיול" דמיוני למקומות רגועים, שמזכיר מדיטציה.
המטופל מגיע לקליניקה, מתחבר למחשב ולחיישנים ולומד תוך 12-10 מפגשים, היכן קיימות "נקודות המשבר" בהן הוא לומד לשלוט. לאחר המפגשים, יקבל המטופל תוכנית אישית לתרגול נשימות, הרפיה וכדומה, שאותה ימשיך ליישם בבית. התחושה הטובה שהוא הצליח ללמוד לשלוט ולהחזיר את השליטה לעצמו - תלווה אותו לאורך זמן רב ותאיר את חייו באור שונה ונעים יותר.

למי זה מתאים?

השיטה מתאימה לכל גיל - למבוגרים בעלי מודעות עצמית וגם לילדים מגיל בית-הספר היסודי - הגיל שבו הם כבר מודעים ליכולת לשלוט על תסמינים גופניים.
ילדים עם בעיות קשב וריכוז נעזרים בשיטה כדי ללמוד להרגיע את האימפולסיביות שלהם ואילו ילדים עם פחדים לומדים לשלוט בפחד ולהרגיע את עצמם גם בגילאים נמוכים.

מתי לנסות?

כשאתם חשים שהמתח אינו מאפשר לכם לתפקד, כשהלחץ גורם לכם לכרוע פיזית ונוטל מכם את הריכוז ואת שמחת החיים, כשאין לכם חשק לקום מהמיטה ומתחשק לכם רק להתחבא מהעולם.
כשהילדים מסרבים ללכת לבית-הספר או מתלוננים באופן שחוזר על עצמו שרע להם או כואב. כשהמשפחה חווה תקופה קשה - פיטורים, גירושים, מוות של אדם יקר, ולהבדיל - בחינות באוניברסיטה, למשל.
סטודנטים רבים שגילו את השיטה, חוו רגיעה רבה ושיפרו את ציוניהם. אנשי עסקים, עורכי-דין, רופאים ומורים, שלמדו את הטכניקה, הצליחו לעבוד ביתר קלות ולהגיע לתוצאות טובות.

הכותבת היא פסיכופיזיולוגית ומומחית לטיפול בביופידבק ברשת מרפאות כללית רפואה משלימה
תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר נמרוד פרידמן
האם ניתוחי חזה משפיעים על היכולת שלך להניק? האם הנקה משנה את צורת החזה? ומהם הפתרונות האסתטיים לעיצוב החזה לאחר הריון ולידה?
צביקה קליין
יוסי ביילין חשב שישראל יכולה לתרום ליהודי התפוצות יותר ממה שהם יכולים לתרום לה. הם אולי יכולים לתרום לה כסף, אבל היא יכולה לתרום להם זהות. כך התחילה תוכנית 'תגלית', ובתוך 13 שנים לקחה 330 אלף צעירים יהודים למסע תענוגות בארץ הקודש
רפי מן
לקחים על תפקודה הראוי של עיתונות ועל חשיבותו של דיון ציבורי דווקא בנושאים ביטחוניים ומדיניים רגישים, בעקבות ספרו של ד"ר יגאל קיפניס, "1973 - הדרך למלחמה"
לילך ויסמן
נתניהו, למה אנשים הולכים פה עם האף באדמה? "כי הם קוראים עיתונים מסוימים. הורדתי מיסים יותר מכל ראש ממשלה ושר אוצר בתולדות מדינת ישראל"    יחימוביץ': "נתניהו מאיים בסיסמאות - ספרד ויוון - שאינן רלוונטיות"
שושנה ויג
ספריו של יעקב ברזילי נוגעים בקטבים של חייו, הקוטב האחד שאליו קשור הסופר הוא קוטב ילדותו בימי השואה. קוטב חוויות האובדן הקשות שחווה בילדותו. קוטב אחר קשור לחוויות האהבה וההתעוררות, שחשובים בחיי המשורר. בדבלין זכה המשורר להערכה ולכבוד בזכות הקוטב הנובע מן הפצע המדמם עוד מימי השואה, ועם כל הכאב יש במפגש עם קוראים שרחוקים מאתנו סוג של מפגש אוהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il