X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בירת הונגריה אפופת מיתון ואפילו התיירים המזדמנים אליה נאלצים לחוות את המצוקה הכלכלית הקשה הפוקדת את תושביה קלושמרים וקבצנים השתלטו על המדרחוב שלה ועטים עליו על כל צעד ושעל גם מרכזי הקניות של הרשתות הבינלאומיות, שבעבר הציעו סחורה משובחת, מורידים עכשיו את רמתה ומתיישרים עם המצב העגום
▪  ▪  ▪
בודפשט. ניכרת מצוקה כלכלית [צילום: מיקה]

במדרחוב ואצ'י אוצה המקסים של בודפשט משוטט מדי ערב ישיש הונגרי, עטוי סחבות, המשלה את עצמו שימצא, מתחת לרשת הברזל שלאורך שפת המדרכה, מטבעות שאיבדו עוברים ושבים. הוא תר אחריהן בנרות, בעזרתו של פנס דלוק, בתקווה נואשת שאולי ימצא כאלה, אלא שכמעט תמיד הוא מעלה חרס בידו.
במרחק מה ממנו נוברת ישישה, מעוררת רחמים, בפחי האשפה הרבים הממוקמים בצידי המדרחוב ותרה בהם, בדחילו ורחימו, אחר שיירי מזון שהשליכו לתוכם עוברים ושבים. כשמשחק לה המזל, היא חושפת בהם לחמנייה מעוכה, או פחית שנותר בה מעט משקה - אוכלת ולוגמת מהם בשקיקה.
סמוך לשני הקלושמרים האלה חולף מישהו עם עגלת סופרמרקט, עמוסה כולה בקבוקים ריקים וקרטונים גדולים, שאותם הוא טורח ללקט מדי יום, כדי להעבירם למרכז למיחזור תמורת מעות קטנות שבהן הוא שובר את רעבונו.
פנקסי התרמה
במרכז המדרחוב, השוקק תיירים, מוצב ספסל, שעליו ישובה משפחת צוענים. בעבר סולקה המשפחה הזו אינספור פעמים מן המדרחוב, לאחר שאביה נחשד בכיוסם של עוברים ושבים בתחבולות מתחבולות שונות. נראה שעכשיו הוא למד סוף סוף את הלקח הנדרש, ובמקום לכייס - הוא משנורר יחד עם בת זוגו וילדיו תרומות צדקה לחולים סופניים כביכול. לצורך העניין מצוידים כל בני המשפחה בפנקסי התרמה, הנושאים לוגו של מוסד פיקטיבי לצדקה. על ספסל אחר ישובה צעירה, בשנות השלושים שלה, עם ארגז עמוס לעייפה בבגדי יד שנייה, שאותם היא מתחננת למכור במחירי מבצע, למי שרק מוכן להיענות להפצרותיה.
הידוק חגורה
אלה הן פניה החדשות והעגומות של בודפשט, השורצת מובטלים, קבצנים וסתם זרוקי-רחוב, שהם סממני המצוקה הכלכלית הפוקדת את הונגריה בעטיו של המיתון הכבד השורר בה בשנה האחרונה. גם אלה שעדיין מצליחים לעבוד, נאלצים להדק את חגורותיהם ולנהל רמת חיים נמוכה למדי. משטר הצנע נותן היטב את אותותיו בתושבים המקומיים, העטויים בבגדים בלויים, שאינם מרשים לעצמם בילויים כלשהם וגם מוותרים, כמובן, על רכישת מכונית, הנחשבת למותרות, ומסתפקים ברכיבה על אופניים למחוזות חפציהם.
המצוקה הכלכלית נותנת את אותותיה גם בקרב התיירים הרבים המזדמנים לבודפשט. מרכזי הקניות, שהציגו בעבר סחורה משובחת, הורידו רמה ומוכרים רק "בררה". חנויות של רשתות בינלאומיות, כמו "זארה", "אייץ' אנד אם", "פול אנד בר", "סלמנדר", או "סי.אנד איי". מציעות כולן סחורה בינונית ומטה, ומרחיקות בכך קונים פוטנציאליים מקרב תיירים מלרכוש אותה, גם אם כספם מצוי בידם.

תאריך:  30/09/2012   |   עודכן:  30/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פניה המצולקות של בודפשט
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
העוני היה קיים בבודפשט תמיד...
פרנץ יוזף  |  1/10/12 18:06
2
אכן כך המצב - אך
אא  |  1/10/12 18:48
3
כתבת הבל ושנאה, וממש לא הוגנת.
מדמוני אסף  |  1/10/12 20:21
 
- 3 ימים זה ממש ממש המון...
אלהבאה  |  2/10/12 08:28
 
- אין לי ויכוח עם קרוביך ואיתך,
מדמוני אסף   |  2/10/12 19:32
4
בודפשט מקסימה !!!!
ביני  |  2/10/12 11:35
5
בודפשט מקסימה !!!!
ביני  |  2/10/12 12:05
6
החלטת להגג קצת שטויות לחג?
עוז ג.  |  2/10/12 14:06
7
צודקים גם אלה וגם אלה
אחת שהיתה בהונגרי  |  3/10/12 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מדריך מקיף לשלל האירועים, האטרקציות, הפסטיבלים והטיולים שיתקיימו בחול המועד סוכות ברחבי הארץ. כל שנותר הוא לבחור מסלול, להכין תיק ולצאת לטייל ברחבי ישראל
אריאל הורוביץ
מחקר חדש על אודות הקשר המסתורי שבין המנהיג ההודי לאדריכל היהודי הרמן קלנבך חושף מערכת יחסים מרתקת, שכללה הערצה, הקרבה וגם החמצה ותסכול. כשגנדי התבקש לתמוך בציונות כבר היה מאוחר מדי
זאב שביידל
קשה לדבר על 'גזע' אבל מתברר שליהודים רצפים גנטיים ייחודיים. הכול נובע מהאיסור להתחתן עם גויים
פזית רבינא
מנאף טלאס, עריק הצבא הסורי הבכיר ביותר, כבר ממנף את עצמו כיורש של אסד שינהיג את המדינה לאחר מפלתו. בראיונות שהעניק סיפר כיצד ניסה לגשר בין הצדדים הניצים ומדוע החליט לעזוב את הבוס וחבר הילדות בשאר. ומה יקרה בסוריה אם ייכשל במשימה שהצרפתים מייעדים אותו אליה?
יאיר קראוס
פרט לחקלאות מתעסקים רבים מחברי קיבוץ יהל בתחום התיירות ומפעילים את כפר הנופש 'מעיין במדבר' שבו כ-40 יחידות אירוח. אין הרבה יישובים בקרבת קיבוץ יהל אבל אתרי טבע וטיולים דווקא אפשר למצוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il