X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הסתפקתי אם להדפיס את המכתב הזה למרות שהוא נמצא אצלי כבר מאתמול בלילה. זה עוסק יותר מדי בי ואני לא אוהב זאת, אבל מה ששכנע אותי, אלו השורות, שלא אני יוצר את החדשות אלא זה שמדווח עליהן
▪  ▪  ▪
הרב שך. מה המורשת? [צילום: צביקה ישראלי, לע"מ]
רק קללות ונאצות
בואו נבדוק יחד את כל הפרויקטים של הרב שך, ונמצא רק שנאה ומחלוקת הרס וחורבן אלימות וטרור. שום כלום. איך נראית פוניבז'? איך נראה ההכשר "שארית ישראל"? איך היה נראה יתד לפני התיקון הגדול של הרב שטיינמן? כמה נוער שוליים יש מהאלימות והבריונות והטרור בעולם התורה? איזו מורשת בדיוק הנחיל לנו הרב שך? איזה דבר תורה מישהו יכול לחזור מהרב שך? מה נשאר לנו? רק קללות ונאצות מחבלים ושונאים ורשימה ארוכה את מי צריך לשנוא ולמי אסור לקרוא מרן

אודה על האמת, הסתפקתי אם להדפיס את המכתב הזה למרות שהוא נמצא אצלי כבר מאתמול בלילה. זה עוסק יותר מדי בי ואני לא אוהב זאת, אבל מה ששכנע אותי, אלו השורות, שלא אני יוצר את החדשות אלא זה שמדווח עליהן, הציבור לא רוצה להאמין שכך פני הדברים. וכך כותב בעל המכתב:
בסוכות בבית הכנסת הרוחות התלהטו. הנושא היה, איך לא, חיים שאולזון. ישנם מצדדים, ישנם שוללים ומקללים, אבל הצד השווה של כולם: אף אחד לא נשאר אדיש לתופעה החדשה/ישנה בעולם התקשורת החרדית ששמה חיים שאולזון. ישבתי ושתקתי, רציתי לדעת מה אומרים ואיך ההתייחסות, היה אחד שזרק משפט חכם, שהשתיק גם אחרון המקטרגים. "חיים שאולזון הוא לא הבעיה, שאולזון הוא המראה כיצד אנו נראים".
מורי ורבותי, ידידי משכבר הימים, שאולזון אִתגר את עולם התורה מזה 25 שנה כאשר הציב בפנינו בצורה חדה וברורה את דמותם של המחבלים ושל הרב שך ושאל שאלות קשות ונוקבות על דרך התנהגותו, על רמיסתו את כל ראשי הישיבות והרבנים, על הדרך הפלגנית שלו שלא הביאה שום תרומה ליהדות החרדית אלא להפך. היום כולנו משלמים את המחיר.
את הדברים ששאולזון כתב בגלוי בראש כל חוצות, אמרו כבר אז גדולי ראשי הישיבות, שראו לאיזה חורבן יביא הרב שך. וזה הגיע. אני יכול לומר מידיעה ודאית, שמרן הרב שטיינמן קרוע עשרות שנים מהמצב הנורא לשם הובילו את היהדות החרדית חבורת נוכלים ופושעים, שגם הלבישו על עצמם את התואר תלמידי ה"אבי עזרי". היום זה לא סוד שמועצת גדולי התורה ובראשם הרב שטיינמן ור' חיים פועלים בכל דרך לתקן את העיוותים הקשים והחמורים לשם הובילו אותנו הני בריוני, והכל באצטלה קנאית.
זה נכון שלא נעים לקרוא את הדברים של חיים שאולזון על הרב שך, בפרט לאלו שחיו במשך שנים על הגיגיו של נתי גרוסמן, אבל עם יד על הלב: האם הוא לא צודק? הרי על כך בדיוק נטושה המערכה של גדולי ישראל - לתקן את העיוותים של הכת המשחיתים, שלנגד עיניהם רק גאווה וכבוד ואלימות ובריונות.
בואו נבדוק יחד את כל הפרויקטים של הרב שך, ונמצא רק שנאה ומחלוקת, הרס וחורבן, אלימות וטרור. שום כלום. איך נראית פוניבז'? איך נראה ההכשר "שארית ישראל"? איך היה נראה יתד לפני התיקון הגדול של הרב שטיינמן? כמה נוער שוליים יש מהאלימות והבריונות והטרור בעולם התורה? איזו מורשת בדיוק הנחיל לנו הרב שך? איזה דבר-תורה מישהו יכול לחזור מהרב שך? מה נשאר לנו? רק קללות ונאצות, מחבלים ושונאים, ורשימה ארוכה את מי צריך לשנוא ולמי אסור לקרוא מרן. מה יצא לנו מכל המריבות של הרב שך עם גדולי ראשי הישיבות?
חיים שאולזון הוא המראה. והוא הסביר לנו במשך שנים עד כמה הרב שך יוביל אסון על עם ישראל. הרי כל מי שמוח בקודקודו, רואה היום כיצד מה ששאולזון הזהיר מתרחש. לצערי רוב ראשי הישיבות וחברי המועצה חשבו בדיוק כמו שאולזון, אך שלטון הטרור לא אִפשר להם לתקן את הדברים.
עולם התורה היה צריך להמציא את שאולזון אם הוא לא היה קיים.
אדרבה: אני קורא גם לחבורת ה"פסלניקים", לכתוב ולהגיב לדברים. תתמודדו עם האמת והמציאות בשטח, אל תנסו להכפיש את גדולי ישראל ולקלל את שאולזון. אני בטוח ששאולזון יתן לכם ביטוי כפי שנתן לתלמיד פוניבז' לכתוב, וכפי שהוא העיד כי מעולם לא צנזר ולו משפט אחד.
אין ספק ששאולזון הציב את המראה בתקופה מאוד לא קלה לעולם התורה, אבל אנו צריכים להתמודד עם המצב ולא עם מה כתב שאולזון ומה מדברים ברחוב, ואני מאמין שהחשיפה הזאת תביא לתיקון המצב ולהבראת עולם התורה מהמחלה האיומה בה היינו שקועים.

תאריך:  04/10/2012   |   עודכן:  05/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עולם התורה / Olam HaTorah
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עולם התורה היה צריך להמציא את שאולזון"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני משפשף את עיני
צפנת  |  5/10/12 14:16
2
את זה החילונים אומרים 64 שנים ל"ת
עובדי אלילים  |  7/10/12 19:07
3
שאולזון אתה נהנה בהיי עלמא
ישראל 99  |  25/11/12 07:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל ברינגר
גרסה של מתלוננת: זה מה שמספיק היום כדי להרשיע אדם בעברת מין. מושגים כמו חזקת חפות, ראיות תומכות או מאפייני עברה כבר יצאו מהלקסיקון של השופטים, והאצבע על הדק ההרשעות קלה מאי פעם. פרשת האלוף נעם תיבון התפוצצה, ובסנגוריה הציבורית מאשימים: התחום הפך לפוליטי. ארגוני הנשים מפעילים לחץ כדי להשיג הרשעות
דניאל שמיל
המשבר בתעשיית הרכב האירופית לא עצר את הנהירה לתערוכה בפאריס, אך הוא ניכר בדגמים הצנועים יחסית שנחשפו    גם מדיניות המיסוי והעניין של הצרכנים בטכנולוגיית מידע ובהתאמה אישית השפיעו על החידושים
אריה אבנרי
לצערי השחוק ולהפתעתי הלאה התברר לי כי מספרם של אלה שהתייצבו לימינה של פרקליטות המדינה שדומה היום למובלעת בודדה הינו בטל בשישים, בחמישים וארבעים והרבה פחות מכך. אפשר למנות אותם ביד וחצי ועוד יישאר עודף של אצבע אחת או שתיים
שיה מלכין
אישה מופלאה שלצד בעל אשר נאבק לרכוש אוויר שאנו נושמים, היא מעיין בלתי נדלה של יצירה ופעילות
חיים זוארץ
בינה עסקית (BI) הינה הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות    מערכות בינה עסקית מאפשרות זמינות ונגישות למידע הקיים בארגון וממקורות חיצוניים לו ומאפשרות להציג אותו באופן היעיל והנוח ביותר    באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il