X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוטי פלד. חריש עמוק
איש הנדל"ן של השבוע
מוטי פלד יבנה 1,000 דירות בחריש
היזם בן ה-35 מארגן שתי עמותות גדולות, שיקנו מגרשים בחריש בונה מאות דירות בתל אביב, בפתח תקוה, בהוד השרון וברעננה מארגן קבוצות רכישה שיקנו מגרשים ברמת גן ובאלקנה "חריש - הזדמנות קנייה לכל מי שיש לו 200 אלף שקל" "הסיסמה שלי היא אחדות עם ישראל"
הדמיה של היישוב חריש. חצי שעה נסיעה מתל אביב ומחיפה

אלעזר לוין
נסים דהן בונה את חריש

חצי מהמתחרים על מגרשי חריש אינם חרדים
אלעזר לוין
שחר קבלני פיתוח, מינהל מגורים ישראל ושתי עמותות חילוניות לפחות נטלו חלק בסיור שאירגן המינהל על אדמות העיר החדשה * מתמודדים אחרים - עמותה של אולפנת בני עקיבא והתארגנות של חסידי ברסלב
לרשימה המלאה

הכלכלן מוטי פלד, 35, מארגן עם שותפו יאיר מורט שתי עמותות גדולות, שירכשו מגרשים ל-1,000 דירות בעיר החדשה, חריש. הכל תלוי, כמובן, בתוצאות המכרז, שיפורסמו בשבוע השני של נובמבר. "מינהל מגורים ישראל", חברתם של פלד ומורט, תהיה מוכנה: לפני עשרה ימים פתחו בהרשמה, וכבר עתה הצטרפו 300.
פלד, נשוי ואב לארבעה, עם ניסיון של עשר שנים, בטוח שרכישת דירה בחריש תהיה עסקה טובה: "נמכור דירות 4 חדרים ב-629 אלף שקל. היכן עוד אפשר למצוא דירה כזו, במקום מרכזי, חצי שעה נסיעה מתל אביב וחיפה, קרוב לישובים מרכזיים ולכבישים מודרניים?! כל מי שיקנה דירה בחריש, יכפיל או ישלש את כספו בשנים הבאות. אני אומר לכל קרוביי ומכריי: קנו דירה בחריש, עכשיו!"
כדי לצנן את התלהבותו המובנת של היזם הנמרץ, כדאי להעיר: עשרים עמותות וקבלנים, אולי יותר, יבנו בבת-אחת 4,600 דירות בעיר החדשה. בעתיד הקרוב, יבנו שם יזמים וקבלנים עוד אלפי דירות. ההיצע יהיה גדול, והוא ישפיע כמובן על מחירי המכירה ועל הסיכויים לרווחי הון. אבל, מי שמחפש מגורים למשפחתו, יוכל לרכוש בחריש דירה במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחיר דירה בפתח תקוה או בעיר דומה. הסיבה העיקרית: המינהל ימכור את רוב המגרשים כמעט-בחינם.

עשרות קבלנים, מחציתם לא חרדים

"עיר של כולם"
מוטי פלד: לפני ימים מספר השתתפתי בסיור קבלנים. הגיעו עשרות יזמים וחברות. כמחציתם חרדים, וכל האחרים הם קבלנים, יזמים ועמותות של דתיים-לאומיים או חילונים. חריש תהיה עיר של כולם

מה התוכניות שלכם?
פלד: אנחנו מרכיבים שתי עמותות, 1,000 איש סך הכל. הן יגשו למכרזים לרכישת מגרשים שאינם בעייתיים (בכמה מגרשים יש בעיות תכנון, טופוגרפיה ועוד - א.ל.). ננצל הקלה שעשה המינהל במכרזים אלו: בדרך כלל, כל משתתף צריך לתת ערבות בנקאית נפרדת לכל מגרש, וזה יקר. במכרזי חריש, אפשר לגשת עם ערבות אחת לכל המכרזים, ואם לא זכית במגרש אחד, תוכל לזכות בשני, וכן הלאה. יש לנו גם מתנה לקונים: על כל 200 קונים, נגריל דירה אחת בחינם.
האם חריש תהיה עיר לחרדים?
פלד: מה פתאום! לפני ימים מספר השתתפתי בסיור קבלנים. הגיעו עשרות יזמים וחברות. כמחציתם חרדים, וכל האחרים הם קבלנים, יזמים ועמותות של דתיים-לאומיים או חילונים. חריש תהיה עיר של כולם.
זה טוב?
פלד: מצוין! אני בעד כל מה שמביא לאחדות עם ישראל, כל היהודים באשר הם, חילונים, חרדים, דתיים-לאומיים. כל הפרויקטים של חברת "מינהל מגורים ישראל" נושאים את השם המסחרי "אחדות".

"דירות ב-400 אלף שקל פחות ממחירי השוק"

היכן עוד אתם בונים?
פלד: קבוצת רכישה שאירגנו זכתה במכרז של המינהל, וקנתה מגרש לבניית מגדל בן 34 קומות, 140 דירות, בהדר גנים, פתח תקוה, על מגרש שהיה של מושב נחלים. הדירות שווקו במחירים הנמוכים בכ-400 אלף שקל ממחירי השוק! הקבלן הוא אורתם-מליבו, של המהנדס אמיר נחום, חברת בנייה אמינה וטובה.
בדיקת News1 העלתה, כי הקבוצה שילמה בעד המגרש 25.2 מיליון שקל, ועוד 13.9 מיליון שקל הוצאות פיתוח, כולל מע"מ ומס רכישה. סך הכל, שילמה הקבוצה בעד המגרש כ-39 מיליון שקל, שהם כ-280 אלף שקל לקרקע לדירה. זהו מחיר נמוך יחסית, המאפשר לשווק את הדירות לחברי הקבוצה במחירים סבירים. בין ראשי הקבוצה נמצאים עו"ד דורון טאובמן וראש מינהל החינוך של עיריית פתח תקוה, רמי הופנברג.
יש גם פרויקטים אחרים?
פלד: חברתנו תבנה בניין בן 24 דירות-בוטיק ברחוב אלנבי, ליד שדרות רוטשילד, תל אביב. יאיר ואני, יחד עם ישראל שינפלד, נבנה גם 30 דירות בהוד השרון, המהוות 50 אחוז מפרויקט גדול יותר; המחצית השנייה היא של היזם ארז גולדשטיין. יש לנו גם פרויקט בן 24 דירות ברחוב חפץ חיים ברעננה, שדווקא ממנו איננו מתלהבים.
מדוע?
פלד: "מינהל מגורים ישראל" מתמחה בארגון עמותות וקבוצות לפרויקטים בינוניים וגדולים, 60 דירות ויותר. במקרה של רעננה, זהו פרויקט לפי תמ"א 38, בניין ישן בן 16 דירות, שאנחנו משפצים אותו, ומוסיפים 8 דירות חדשות. זה לא הסגנון העיקרי שלנו. רוב הדירות החדשות נמכרו למשקיעים יהודים-צרפתים, במחיר מציאה, 18,000 שקל למ"ר בנוי.

המכרז ברמת גן הוקפא

מהו הפרויקט הגדול הבא בדרך?
פלד: בחודשים האחרונים אירגנו קבוצה, שתשתתף במכרז מעניין של המינהל, למכירת מגרש ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, שעליו עומד כיום בניין משטרת רמת גן. המגרש מיועד לבניית 200 דירות יוקרה. הקבוצה שלנו כבר הייתה מאורגנת, והנה הודיע פתאום המינהל על הקפאת המכרז. שמעתי שההקפאה נובעת מכך, שהמשטרה עדיין לא הסכימה לעבור לבניין החילופי שהוצע לה, במקום אחר בעיר. אנשי המינהל הבטיחו לי, שהמכרז יפורסם עד סוף 2012.
מוטי פלד מוסיף ומספר, שחברתו נערכת לשני פרויקטים גדולים נוספים: האחד הוא ארגון קבוצת רכישה בת 283 חברים, שתתמודד על מכרז, שיפורסם בקרוב, לרכישת מגרשים באלקנה. פלד משוכנע שהקבוצה שחברתו מארגנת תזכה במכרז. בראיון הוא מסביר: "עשינו עבודת הכנה יסודית בשלשת החודשים האחרונים. אנחנו מכירים טוב מאוד את הפרויקט, האפשרויות והמחירים. אינני מציע לאף אחד להתמודד מולנו"...
הפרויקט השני של "מינהל מגורים" יהיה כנראה הגדול ביותר של החברה עד היום - שכונת פינוי-בינוי גדולה באשדוד, שבו יבנו מגדלים ובהם 2,000 דירות.
מצד שני, החברה לא זכתה בכמה מכרזים של מינהל מקרקעי ישראל, אליהם ניגשה בשנים האחרונות. לא תמיד אפשר לנצח.
עם מי אתה עובד?
פלד: קודם כל, עם שותפי לחברה יאיר מורט, לשעבר מראשי מינהל המגורים של צה"ל. הוא היה מבוני שכונות הקצינים ברעות וביבנה, ומביא לחברה ידע מקצועי ושיווקי חשוב. שותף נוסף הוא שלמה ונטורה, מי שהיה סגן ראש ענף הנדל"ן בבנק דיסקונט, וכיום הוא בעל חברת הניהול של הפרויקטים שלנו. אורתם-סהר היא הקבלן הראשי שלנו, אך לא הבלעדי. עורכי הדין שלנו הם משרד זהבי-בלאו, ויועצי המס הם משרד עורכי הדין שומן-לנדאו האדריכל העיקרי של החברה הוא משרד האדריכלים סיטי ביי.

"אחדות" זו גם צעדה מתל אביב לבני ברק

על-מנת לאחד
"'אחדות' הוא לא רק שם מסחרי, אלא גם אמונה בחזון ובדרך, איחוד כל היהודים באשר הם, ובניית בניינים ושכונות שבהם יתגוררו יחד משפחות עם השקפות שונות, מתוך הדגשת המאוחד"

איך הגעת לכל אלו?
פלד: למדתי כלכלה בבר-אילן. אחר ניהלתי מכללה בבאר טוביה, וגם חברה להפעלת חוגים. לפני עשר שנים נדבקתי בחיידק הנדל"ן, ומאז אני כאן.
"אחדות" היא רק שם מסחרי?
פלד: לא רק שם מסחרי, אלא גם אמונה בחזון ובדרך, איחוד כל היהודים באשר הם, ובניית בניינים ושכונות שבהם יתגוררו יחד משפחות עם השקפות שונות, מתוך הדגשת המאוחד. אני משתתף בשיעורי תורה, שבהם מרגישים הלכה למעשה את האחדות בין יהודים. גם התנדבתי לפעילויות המפגינות את אחדותו של עם ישראל. לפני חצי שנה, למשל, השתתפתי בהפגנה-צעדה משותפת של דתיים וחילוניים מתל אביב לבני ברק, התקבלנו בחיבוק חם ומרגש!

תאריך:  12/10/2012   |   עודכן:  13/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוטי פלד יבנה 1,000 דירות בחריש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם בחריש יש מועד לסיום הבניה? ל"ת
מקניית מגרש-לסיום  |  14/10/12 14:59
2
מקומות פרנסה באיזור
אהרון רצון  |  23/10/12 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אלעזר לוין
משרד השיכון יוציא בשבוע הבא, באמצעות המינהל, 29 מכרזים רגילים למכירת מגרשים בעיר החדשה, ממזרח לפרדס חנה    "תיקון שבס" יאפשר לבנות עד 5,100 דירות    מחיר המגרשים - כמעט אפס    הדירות תוכננו בעיקר לציבור דתי-חרדי    דובר משרד השיכון: "המכרזים יהיו פתוחים לכל, גם לחילוניים"
אלעזר לוין
המינהל פרסם אתמול מכרזים למכירת 29 מגרשים ל-4,634 דירות בחריש    12 מגרשים יינתנו בחינם, 17 אחרים יימכרו במחירים סמליים    עיקר התשלום - הוצאות הפיתוח, עד 80 אלף שקל לדירה    המשרד יסבסד ב-52-47 אלף שקל לדירה    50% מהדירות - במתחמים גדולים של 630-490 דירות    רק 10,500 מ"ר למסחר    הזכיות - ב-14 בנובמבר
אלעזר לוין
התחשיב של חברת צבי לנדאו מגלה את האמת: דירה "זולה" בחריש תעלה 670 עד 760 אלף שקל    אם מארגני העמותות מבטיחים לכם דירות זולות בהרבה, בידקו יפה את התחשיב, כי קרוב לוודאי שהם טועים ומטעים    יש החזרים של עד 115 אלף שקל, אך לא רק בחריש!
אלעזר לוין
המחיר,כולל רווח קבלני וינוע בין 650 ל-760 אלף שקל    זכאי משרד השיכון יקבלו החזר של 60 אלף שקל    המחיר הוא לחברי עמותה - קונים רגילים ישלמו יותר    עמותות הודיעו על מחירים נמוכים בהרבה, 450 עד 500 אלף שקל, כדי לפתות משפחות להצטרף לעמותה
אלעזר לוין
מחירי הדירות בקבוצת הרכישה שיוזמת החברה יהיו כמעט זהים לאלו של חברת צבי לנדאו    דירות 5 חדרים - 730-720 אלף שקל    "גם עמותות אחרות יקבעו מחירים דומים"    150 נרשמו לרכישת 300 דירות במכרז הגדול בחריש    סיור הקבלנים לא חידש
אלעזר לוין
"מינהל מגורים ישראל" מארגנת עמותות שיגשו למכרזי המינהל    דירות 4 חדרים מ-629 אלף שקל - כמו מתמודדים אחרים    החברה מבהירה: העמותות פתוחות לכולם, לאו-דווקא לחרדים    הקבלן - אורתם מליבו הבונה בעבור "מינהל מגורים" גם בפ"ת    "מינהל מגורים" בונה ב-4 ערים ומארגנת קבוצות רכישה
אלעזר לוין
רפאל פנחסי עומד בראש עמותת "ועד הדיור החרדי המאוחד", שתתמודד על רכישת מגרשים בעיר החדשה    גם דניה-סיבוס ואורתם סהר יגישו הצעות לרכישת מגרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il