X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוזי קגן יועצת פסיכולוגית אונ' בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שנה חדשה בפתח, ואיתה מגוון רחב של סטודנטים החוזרים לספסל הלימודים האקדמיים, או מתחילים את לימודיהם בפעם הראשונה איך מתמודדים עם התקופה הלחוצה והחששות הכבדים?
▪  ▪  ▪
לוקח זמן להסתגל [צילום: יח"צ]

בדרך כלל מדובר בחיילים משוחררים, כאלו שחזרו מטיול בחו"ל או פשוט נשארו לעבוד ולחסוך כסף לתקופת הלימודים. קבוצה נוספת המתחילה את לימודיה באוניברסיטאות ובמכללות מורכבת מאלו שפתאום באמצע החיים רוצים להעשיר את עולמם, להתקדם או להתמקצע דרך האקדמיה. רובם מגיעים עם חששות כבדים ליומם הראשון ללימודים. רק שכאן אין את ההורים שילוו לדלת וייפרדו בחיבוק ונשיקה. כאן הם מגיעים בגפם, ללא הרבה ידע וניסיון הקשורים למסגרת אקדמאית.
אז איך מתמודדים עם התקופה הלחוצה והחששות הכבדים?
  • המתח הרב בתחילת שנת הלימודים גורם לתחושות רבות בקרב צעירים רבים המדווחים על התרגשות עצומה בשבוע שלפני תחילת הלימודים. התחושות שונות ואינדיבידואליות אצל כל צעיר על-פי מצבו האישי. ישנם כאלו המוצפים בהרהורי חרטה אם בחרו נכונה במסגרת האקדמאית המתחילה בעוד שבוע שבועיים. ישנם המתמודדים עם שאלות רבות כגון: "איך אצליח לזכור את כל הנלמד?", "מה אם לא אבין?", "איך אתגבר על העומס?" ועוד.
  • תחום נוסף בו מתקשים הסטודנטים למצוא מנוח הוא המצב הכלכלי: מאחר שעבור רבים לא מתאפשרת עבודה מסודרת, ישנו חשש גדול הקשור וסובב את נושא ההישרדות הכלכלית. שני קצוות רגשות אלו (חששות והתרגשות), הינם נורמטיביים אך מקשים על מצבו הרגשי של הלומד העתידי, לכן אני ממליצה לדבר ולהרגיע את עצמכם במחשבות חיוביות כגון: בתחילה תמיד קשה וזר אבל לאחר מכאן הכל משתפר ונהיה מוכר. בנוסף מומלץ לדבר עם סטודנטים אחרים שיספרו מה הייתה הרגשתם לקראת השנה הראשונה שלהם, מתי חשו שיפור, שליטה וכ"ו. כמו-כן כדאי לדבר עם סטודנט אשר נמצא במצבכם, כלומר שגם הוא מתחיל את לימודיו בפעם הראשונה ולחלוק יחד את החששות והרגשות, זה תמיד מנחם ועוזר. לגבי המצב הכלכלי אני ממליצה לעשות סדר והקצבה ברורה לגבי השנה הקרובה, וכך להימנע ממצבי פתע שיכולים להכניס לחץ נוסף מלבד הלימודים.
  • לסטודנטים המתחילים בפעם הראשונה את הלימודים האקדמיים, אני ממליצה להגיע לפני היום הראשון למוסד הלימודים הנבחר. לימדו להתמצא במתחם, דברו עם אנשים שתפגשו בדרך, שבו על הדשא, היכנסו לקפיטריה, לחנות הספרים וכדומה וכך תקטינו ככל האפשר את תחושת המקום החדש ביום הלימודים הראשון עצמו.
  • הפיקו את המקסימום מהאינטרנט והרשתות החברתיות. הכנסו לפייסבוק ועשו לייק על עמוד האוניברסיטה או המכללה, חפשו פרצופים מוכרים בין הגולשים, קראו שאלות והמלצות והציעו חברות לסטודנטים שאולי תפגשו בכיתה.
  • סדר וארגון תורמים רבות להרגעת הלחץ והחרדה, לכן התארגנו עם ציוד, בהתאם לרשימות, כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים. אל תדחו לרגע האחרון וגם לא לשיעור הראשון. עדיף להתארגן מראש עם רוב הציוד ולעשות השלמות אחרי השיעור הראשון מאשר להמתין.
  • הכינו את גופכם לשנה החדשה, ריכוז והתעוררות מוקדם בבוקר הם חלק ניכר משגרת הלימודים, לכן התחילו מספר ימים לפני שנת הלימודים להרגיל את גופכם לשעות שינה סבירות. עוד ביתרת החופש שנשאר עד היום הראשון ללימודים, נסו להתעורר באותה שעה שתצטרכו להתעורר במשך הלימודים.
  • סכמו עם מקומות העבודה שלכם לוחות זמנים גמישים בהתאם למערכת החדשה, אותם רצוי שתסיימו להרכיב כמה ימים לפני פתיחת הלימודים.
  • במידה שקיבלתם רשימת ספרים, רכשו אותם ונסו לקרוא את הפרק הראשון מבעוד מועד. כמו-כן אפשר למצוא מידע מתומצת ומובן עוד יותר באינטרנט, כדי להגיע מוכנים כבר לשיעור הראשון ולהרגיש כבר "בתוך החומר" ביום הראשון.
  • צאו בזמן שיאפשר לכם הגעה בטוחה ורגועה. לימדו את דרכי ההגעה בתחבורה, או את מקומות החנייה כך שתהיה לכם נחיתה רכה ונעימה ביום הראשון.
  • זיכרו שממוצע ההסתגלות הינו חודש עד שישה שבועות, אז אל תחמירו עם עצמכם.

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך להתמודד עם תחילת השנה האקדמית?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גלוזמן
האם ארגון CAIR, המכונה בפי רבים "האיפא"ק המוסלמי", חצה את גבולות הדמוקרטיה האמריקנית? לפי מיטב חוקרי הטרור בארה"ב התשובה היא כן, אך הממסד האמריקני מהסס לאמץ את עמדתם
ראובן לייב
סיורים מרתקים לקהל הרחב ייערכו בסוף השבוע של ה-25 וה-27 באוקטובר בעיר הבירה, במסגרת פרויקט מיוחד שישפוך אור על הארכיטקטורה הירושלמית לדורותיה
חיים שאולזון
אלו המכונים "באבות" הם שקרנים ורמאים לא פחות מהפושעים הסובבים אותם. הם מנצלים את המציאות שנולדו למשפחה מיוחסת ומאמינים כי יש בידם כוחות עליונים
ד"ר נמרוד פרידמן
לצד הרצון להיראות טוב, נכנס השיקול הכלכלי ועימו מתקפת הקופונים המציפה את המייל מדי בוקר בשלל הצעות מפתות להנחות אטרקטיביות    הניסיון להוזיל את עלויות הטיפול, עלול לגרור נזק בריאותי בלתי הפיך או נזק אסתטי שתתחרטי עליו
יהלי שפהרד
חשוב למצוא את המניע האמיתי להתחלת הכושר    הציבו לעצמכם מטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך    המפתח לשמירה על כושר ועל אורח-חיים בריא, הוא התמדה    מומלץ להתחיל את האימונים בהדרגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il