החלטתו של ניוזוויק להפסיק את פרסום המהדורה המודפסת שלו לאחר 80 שנים ולהמר לחלוטין על עתיד בעולם הדיגיטלי הינה יותר אמירה על בעיותיו של המגזין עצמו מאשר הצהרה מוחלטת על בריאות תעשיית המגזינים. כך טוענים בשוק העיתונות בארה"ב.
ההכנסות מפרסום בשוק המגזינים האמריקני צפויות לגדול ב-2.6 אחוזים ל-18.3 מיליארד דולר בשנה זו - כך נקבע בהתבסס על נתונים של חברת המחקר eMarketer. זו תהיה העלייה השלישית בשלוש שנים, המונעת בעיקר על-ידי עליות במכירות של מודעות דיגיטליות, על-אף שבהכנסות ממודעות דפוס צפוי קיפאון.
ההכנסות ממנויי מגזינים עלו ב-1.1 אחוזים במחצית הראשונה של השנה, על-פי נתוני מחלקת הביקורת של המפיצים, זאת למרות שנתונים המכירה הישירים של עותקים בדוכני העיתונים ירדו ב-9.6 אחוזים, במחזור כולל - שרובו הוא בדפוס - נרשמת יציבות בהשוואה לשנה שעברה.
למעשה, בתשעת החודשים הראשונים של השנה, 181 מגזינים חדשים נולדו בארה"ב ואילו רק כשליש ממספרם, 61, נסגרו, על-פי נתוני אתר MediaFinder.com.
לפי נתונים שונים, עסקי המגזינים התייצבו, אם כי ברמה נמוכה יותר, מאז סיומו של המיתון הגדול לפני שלוש שנים.
עבור אחדים, נתונים אלו מטילים צל על החלטתו של ניוזוויק לנטוש את הדפוס - החלטה שתשפיע על כמעט 1.4 מיליון מנויים שמקבלים את העותק המודפס שלהם בדואר בכל שבוע. לדבריהם, הסיבה נובעת מהקושי של המגזין לשמור על חיבור עם קוראיו.
לטענת סמיר חוסני, מנהל מרכז חדשנות המגזינים בבית הספר לעיתונות של אוניברסיטת מיסיסיפי, הנהלת ניוזוויק מנצלת את כלכלת מודעות הדפוס המצויה בקשיים כ"תירוץ" להחלטה להפסיק את הוצאת מהדורת הדפוס. חוסני מצביע על טינה בראון, העורכת הראשי של ניוזוויק - שתפסה את השליטה על המגזין כשהתמגז עם אתר החדשות "דיילי ביסט", לפני כשנתיים, כאחראית להחלטה זו. "טינה בראון לקחה ניוזוויק בכיוון הלא הנכון", אמר חוסני, "ניוזוויק לא מת, ניוזוויק התאבד".
רק כדי להיות הגונים, הבעיות היו חמורות עוד לפני שבראון לקחה על עצמה את ההובלה. תפוצתו של ניוזוויק צנחה מ-3.1 מיליון עותקים בשנת 2007 ל-1.8 מיליון בשנת 2010, כאשר חברת וושינגטון פוסט מכרה את המגזין ליצרנית אביזרי הסאונד סידני הרמן. הרמן הכניסה מאוחר יותר את ניוזוויק למיזם משותף של חברת IAC עם אתר דיילי ביסט במטרה לקצץ את ההפסדים של המגזין ולהרחיב את קהל היעד שלו באינטרנט.
השנה, התפוצה הכוללת עומדת על כ-1.5 מיליון עותקים, פחות ממחצית מזו שהייתה חמש שנים קודם לכן, אפילו אם לוקחים בחשבון את 29,000 המנויים הדיגיטליים.
בינתיים, היריב של ניוזוויק, מגזין טיים, ירד מתפוצה של 4 מיליון עותקים בשנת 2006, ל-3.3 מיליון השנה - ירידה של 19 אחוזים בלבד.
מגזיני חדשות כלליות התמודדו עם אתגר לא מוכר עם התחזקותה של קריאת החדשות באינטרנט, רובה בחינם. ניוזוויק הוא לא הראשון שנפטר ממוצר הדפוס שלו. US News & World Report הפסיק להדפיס את המהדורה השבועית שלו לפני שנים ומתמקד כעת באינטרנט ובהדפסת מהדורות מיוחדות בלבד, כמו המדריך לבתי הספר הטובים ביותר לתואר מתקדם. גם SmartMoney הודיע ביוני שיהפוך לדיגיטלי בלבד.
לא כולם סובלים עם זאת, מגזינים אחרים דווקא מצליחים. ה"אקונומיסט" כמעט הכפיל את תפוצתו ל-1.6 מיליון עותקים מ-844 אלף בשנה שעברה. The Week ("השבוע") עלה ל-541 אלף מ-525 אלף.
ושלא כמו צעדו הנועז של ניוזוויק, מו"לים רבים נוקטים בצעדים המוסיפים פורמטים דיגיטליים, תוך שמירה על המוצר המודפס, המהווה עדיין את עמוד התווך של העסק שלהם.
ניוזוויק מהמר על-כך שתהיה מספיק צמיחה במספר משתמשי מחשבי הלוח כדי לפצות על העובדה שהדפסתו תיפסק ב-31 בדצמבר בעיה, אז מנויים רבים יישארו בלא דרך דרך להשיג את המגזין.
המגזין צופה כי מספר משתמשי מחשב הלוח בארה"ב יעלה על 70 מיליון השנה, לעומת 13 מיליון רק לפני שנתיים בלבד.
"הגענו לנקודת מפנה בענף שבה אנו יכולים להגיע ביעילות מרבית לקוראים בפורמט דיגיטלי בלבד", אמר דובר העיתון.
אך בחירה זו אינה משקפת את בריאותו הכללית של הענף, לדברי מרי ברנר, נשיאת התאחדות כלי התקשורת המגזיניים.
לדבריה, היא לא מעוניינת שההחלטה של הוצאה לאור אחת תהווה אינדיקציה לכך שהענף כולו עומד להיקבר.
"זה פשוט לא נכון", היא אמרה. "החוויה של קריאת גרסת המגזינים המודפסים עוד לא הולכת לשם".