X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אנשי ענף המגזינים בארה"ב אומרים: החלטת ניוזוויק להפסיק גרסת הדפוס שלו ל-כ-1.4 מיליון מנויים, אינה מהווה סימן לבעיות נרחבות יותר בתעשיה
▪  ▪  ▪
ניוזוויק. מקרה ייחודי?
תעשיית המגזינים האמריקנית
הכנסות שנתיות: 37 מיליארד דולר
צמיחה שנתית (2007-2012): 5.8%-
מספר מועסקים: 123,742
מספר עסקים בתחום: 4,915
50 החברות הגדולות ביותר גורפות 60% מההכנסות

עופר וולפסון
ניוזוויק מפסיק הדפוס; הגרדיאן בעקבותיו?

   רשימות קודמות
  פייסבוק: המתעשרים החדשים
  גוף פיננסי משמעותי
  גוף ריאלי משמעותי
  משק ריכוזי
  מבנה פירמידאלי

החלטתו של ניוזוויק להפסיק את פרסום המהדורה המודפסת שלו לאחר 80 שנים ולהמר לחלוטין על עתיד בעולם הדיגיטלי הינה יותר אמירה על בעיותיו של המגזין עצמו מאשר הצהרה מוחלטת על בריאות תעשיית המגזינים. כך טוענים בשוק העיתונות בארה"ב.
ההכנסות מפרסום בשוק המגזינים האמריקני צפויות לגדול ב-2.6 אחוזים ל-18.3 מיליארד דולר בשנה זו - כך נקבע בהתבסס על נתונים של חברת המחקר eMarketer. זו תהיה העלייה השלישית בשלוש שנים, המונעת בעיקר על-ידי עליות במכירות של מודעות דיגיטליות, על-אף שבהכנסות ממודעות דפוס צפוי קיפאון.
ההכנסות ממנויי מגזינים עלו ב-1.1 אחוזים במחצית הראשונה של השנה, על-פי נתוני מחלקת הביקורת של המפיצים, זאת למרות שנתונים המכירה הישירים של עותקים בדוכני העיתונים ירדו ב-9.6 אחוזים, במחזור כולל - שרובו הוא בדפוס - נרשמת יציבות בהשוואה לשנה שעברה.
למעשה, בתשעת החודשים הראשונים של השנה, 181 מגזינים חדשים נולדו בארה"ב ואילו רק כשליש ממספרם, 61, נסגרו, על-פי נתוני אתר MediaFinder.com.
לפי נתונים שונים, עסקי המגזינים התייצבו, אם כי ברמה נמוכה יותר, מאז סיומו של המיתון הגדול לפני שלוש שנים.
עבור אחדים, נתונים אלו מטילים צל על החלטתו של ניוזוויק לנטוש את הדפוס - החלטה שתשפיע על כמעט 1.4 מיליון מנויים שמקבלים את העותק המודפס שלהם בדואר בכל שבוע. לדבריהם, הסיבה נובעת מהקושי של המגזין לשמור על חיבור עם קוראיו.
לטענת סמיר חוסני, מנהל מרכז חדשנות המגזינים בבית הספר לעיתונות של אוניברסיטת מיסיסיפי, הנהלת ניוזוויק מנצלת את כלכלת מודעות הדפוס המצויה בקשיים כ"תירוץ" להחלטה להפסיק את הוצאת מהדורת הדפוס. חוסני מצביע על טינה בראון, העורכת הראשי של ניוזוויק - שתפסה את השליטה על המגזין כשהתמגז עם אתר החדשות "דיילי ביסט", לפני כשנתיים, כאחראית להחלטה זו. "טינה בראון לקחה ניוזוויק בכיוון הלא הנכון", אמר חוסני, "ניוזוויק לא מת, ניוזוויק התאבד".
רק כדי להיות הגונים, הבעיות היו חמורות עוד לפני שבראון לקחה על עצמה את ההובלה. תפוצתו של ניוזוויק צנחה מ-3.1 מיליון עותקים בשנת 2007 ל-1.8 מיליון בשנת 2010, כאשר חברת וושינגטון פוסט מכרה את המגזין ליצרנית אביזרי הסאונד סידני הרמן. הרמן הכניסה מאוחר יותר את ניוזוויק למיזם משותף של חברת IAC עם אתר דיילי ביסט במטרה לקצץ את ההפסדים של המגזין ולהרחיב את קהל היעד שלו באינטרנט.
השנה, התפוצה הכוללת עומדת על כ-1.5 מיליון עותקים, פחות ממחצית מזו שהייתה חמש שנים קודם לכן, אפילו אם לוקחים בחשבון את 29,000 המנויים הדיגיטליים.
בינתיים, היריב של ניוזוויק, מגזין טיים, ירד מתפוצה של 4 מיליון עותקים בשנת 2006, ל-3.3 מיליון השנה - ירידה של 19 אחוזים בלבד.
מגזיני חדשות כלליות התמודדו עם אתגר לא מוכר עם התחזקותה של קריאת החדשות באינטרנט, רובה בחינם. ניוזוויק הוא לא הראשון שנפטר ממוצר הדפוס שלו. US News & World Report הפסיק להדפיס את המהדורה השבועית שלו לפני שנים ומתמקד כעת באינטרנט ובהדפסת מהדורות מיוחדות בלבד, כמו המדריך לבתי הספר הטובים ביותר לתואר מתקדם. גם SmartMoney הודיע ​​ביוני שיהפוך לדיגיטלי בלבד.
לא כולם סובלים
עם זאת, מגזינים אחרים דווקא מצליחים. ה"אקונומיסט" כמעט הכפיל את תפוצתו ל-1.6 מיליון עותקים מ-844 אלף בשנה שעברה. The Week ("השבוע") עלה ל-541 אלף מ-525 אלף.
ושלא כמו צעדו הנועז של ניוזוויק, מו"לים רבים נוקטים בצעדים המוסיפים פורמטים דיגיטליים, תוך שמירה על המוצר המודפס, המהווה עדיין את עמוד התווך של העסק שלהם.
ניוזוויק מהמר על-כך שתהיה מספיק צמיחה במספר משתמשי מחשבי הלוח כדי לפצות על העובדה שהדפסתו תיפסק ב-31 בדצמבר בעיה, אז מנויים רבים יישארו בלא דרך דרך להשיג את המגזין.
המגזין צופה כי מספר משתמשי מחשב הלוח בארה"ב יעלה על 70 מיליון השנה, לעומת 13 מיליון רק לפני שנתיים בלבד.
"הגענו לנקודת מפנה בענף שבה אנו יכולים להגיע ביעילות מרבית לקוראים בפורמט דיגיטלי בלבד", אמר דובר העיתון.
אך בחירה זו אינה משקפת את בריאותו הכללית של הענף, לדברי מרי ברנר, נשיאת התאחדות כלי התקשורת המגזיניים.
לדבריה, היא לא מעוניינת שההחלטה של ​​הוצאה לאור אחת תהווה אינדיקציה לכך שהענף כולו עומד להיקבר.
"זה פשוט לא נכון", היא אמרה. "החוויה של קריאת גרסת המגזינים המודפסים עוד לא הולכת לשם".

תאריך:  19/10/2012   |   עודכן:  20/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ניוזוויק פשוט החליט להתאבד"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פועה לכי לעשות חמוצים ל"ת
במאה עשרים  |  19/10/12 22:59
2
בעידן הדיגיטלי אין מקום לדפוס! ל"ת
קורא בקפה  |  20/10/12 02:27
3
אין מה להצטער על ניוזוויק
מי שברך  |  20/10/12 06:53
4
עוד גוף שמאלני נסגר תודה לאל
66666666666666  |  20/10/12 13:27
5
זה הכל בגלל ביבי שגורם לסגירת ל"ת
מוזס  |  20/10/12 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לי-אור אברבך
כשברקע הבחירות ואיום מתמשך על העיתונות החופשית בישראל, מתקרבת אל חברת החדשות של ערוץ 2 עננה כבדה של משבר כלכלי חמור    "אנחנו הארזים, וגם בנו נפלה שלהבת", אומרת תמי רוה, שנערכת לקיצוץ מדאיג
סופיה רון-מוריה
יו"ר הקואליציה זאב אלקין הוא האיש שסיפק לנתניהו את ההישג שאותו ציין ראש הממשלה כשהודיע על הקדמת הבחירות: לראשונה מאז 1988 השלימה הממשלה קדנציה של ארבע שנים. ראיון ממוסקבה
עידן יוסף
יו"ר ועדת האתיקה ברשות השידור דוחה את הטענות לניסיון מחטף בניסוח קוד אתי חדש לרשות השידור    הקוד החדש מכיר בכך שבעיתונות המודרנית מגיש צריך להביע את דעתו בשידור, אך מציב סייגים
מיכאל טוכפלד
חברים בוועדת המל"ג שהמליצה לעצור את ההרשמה למחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן-גוריון דוחים את טענות נשיאת האוניברסיטה שלפיהן הפגמים המקצועיים שהתגלו במחלקה תוקנו    פרופ' משה מאור: "הם לא הרחיבו את הסגל כראוי, אף שקיבלו תקנים לשם כך. מה שהם עשו זה להכניס 'עוד מאותו דבר'. שוב גייסו אנשים מאותה אסכולה"
ראובן לייב
ההיסטוריון והפרשן גד נחשון, היושב במנהטן, שופך אור על ספרו החדש של ההיסטוריון והפובליציסט האמריקני ממוצא ערבי, פואד עג'מי, החושף לראשונה את שורשי המהומות והטבח בסוריה של אסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il