X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מ"מ מנכ"ל התחבורה מגלה: הבחירות מעכבות הקמת רשות ארצית, על מוניות ספיישל ניתן יהיה לשלם בכרטיס אשראי, נבלמה ירידת הנוסעים בגוש-דן, בשבוע הקרוב - מכרז לקרונות הקו האדום
▪  ▪  ▪
עוזי יצחקי. לא כזה חזק [צילום: קובי קנטור]

ממלא-מקום מנכ"ל משרד התחבורה, עזי יצחקי, מודה לראשונה כי האופן בו ניהל המשרד בשנים האחרונות את תחום התחבורה הציבורית בישראל "לא היה כזה חזק", כלשונו.
בכינוס יום התחבורה הציבורית, שקיימה (יום ה', 1.11.12) עמותת תחבורה היום ומחר, תלה זאת יצחקי ב"הרבה חוסר של משאבים, ידע שברח החוצה ויכולות ארגון וניהול שיצאו מהמשרד".
"הדברים האלה הולכים להשתנות, ואני מתחייב שהם יבוצעו כבר בשנה הקרובה", הבטיח. יצחקי גם גילה כי מערכת הבחירות גורמת לעיכובים ובגללה קיימת אי-יכולת לפעול מבחינת תקציב ומבחינת הארגון, ואלמלא היא הייתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית כבר מוקמת.
"יש לנו הסכמים חתומים עם משרד האוצר, יש לנו הבנות עם נציבות שירות המדינה על תוספת של 40 משרות חדשות לטובת הקמת הרשות. בראש הרשות הארצית יעמוד בעל תפקיד ברמת מנכ"ל, והדברים האלה יביאו את הכוח חזרה למשרד התחבורה - את היכולת לשלוט ולנהל ולבצע את כל השיפורים ואת כל הפעילות", אמר יצחקי.
  • [הערת המערכת: ייתכן שמערכת הבחירות עיכבה את הקמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אך חשוב להזכיר כי העניין הזה נסחב כבר משנת 2007. למרות החלטת ממשלה הקובעת כי יש להפיץ תזכירי חוק להקמת רשות ארצית ורשויות מטרופוליניות עד 31 באפריל 2012, טרם עשו זאת משרדי האוצר והתחבורה.]
להשתפר בשקיפות
עניינים נוספים אלים התייחס כמקשה אחת מ"מ המנכ"ל הם השקיפות והטיפול בתלונות הציבור. "עלינו להשתפר בנושא השקיפות והמידע לציבור. פרסמנו מיוזמתנו את דוח התלונות, וזה היה דוח לא פשוט, ופרסמנו אותו דווקא בתקופה הזו. בשנת 2011 קיבלנו תלונות רבות כתוצאה מהרפורמה וחבלי הלידה של הרכבת הקלה בירושלים. הצגת את הבעיות והדרך לטפל בבעיות היא דרך לשפר את השירות", אמר.
  • [הערת המערכת: דוח תלונות הציבור לשנת 2010 אמור היה להתפרסם כבר בתחילת 2011. כאשר במשרד התחבורה נוכחו כי לא יעמדו במועד, החליטו לפרסם דוח דו-שנתי, ואף הבטיחו לפרסמו בתחילת 2012. גם הפעם לא עמדו בזמנים, והדוח פורסם רק לקראת סוף השנה (סוף אוקטובר 2012). כך למעשה אנחנו קיבל הציבור דוח שעוסק בבעיות ובליקויים ישנים, שחלקם הגדול לא טופל. הדוח נמנע מלעסוק בבעיות הליבה וחשף תופעה חמורה של צמצום תלונות באופן פיקטיבי. רוב התלונות (מעל 70%) בכלל עסקו במשרד הרישוי עליו היה מופקד יצחקי בתפקידו הקודם. בניגוד לנטען, דווקא בשנה של הרפורמה ותחילת פעילות הרכבת הקלה, פחת מספר התלונות על מינהל יבשה ותחבורה ציבורית מ-12% בשנת 2010 ל-9.8% ב-2011. עם זאת, דווקא נושא השקיפות ראוי לשבח - הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה נענתה בחיוב ל-90-87 אחוזים מהפניות.]
יצחקי התייחס גם לפעימה השנייה של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן (המכונה "הרפורמה"). עד היום מסרב משרד התחבורה להודות בכשלונה. השינוי בתמחור התעריפים אומנם הצליח, אך חלק ניכר מהשינוי שנעשה במסלולי הקווים בוטל והמצב חזר לקדמותו. משרד התחבורה הפיק דוחות פנימיים בעניין, אך מסרב לחשוף אותם למרות שבעבר הבטיח להציג נתונים היכן חל שיפור והיכן הייתה ירידה. דוחות סיכום שנעשו בחודשים הראשונים של הרפורמה על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת וארגונים הפועלים למען תחבורה ציבורית מצאו הרעה בשירות. בנאומו, נמנע יצחקי מלדבר על תוצאות הדוחות הפנימיים, אך ציין כי נבלמה מגמת הירידה במספר הנוסעים וכי בדיקות שביצעו סטודנטים בצפון תל אביב ובמרכזה מעידות על שיפור בשירות. לדבריו, יוודא כי בחודשים הקרובים יתבצע סקר בנושא.
להלן עניינים נוספים אליהם התייחס עוזי יצחקי בקצרה:
  • מוניות - ב-31.10.12 התקיימה ישיבה פורייה מאוד עם נציגי מוניות השירות. הוחלט כי בקרוב יתאפשר שימוש ברב-קו במוניות השירות, ויורחב השימוש בכרטיסי אשראי במוניות המיוחדות.
  • תחבורה ציבורית בשבת - "בדקנו את הנושא בלי להיכנס לעניינים פוליטיים. צריכים לשאול, עד כמה באמת נדרשת התחבורה הציבורית בסוף-שבוע ולא לפזר ססמאות. במקומות מסוימים שצעקו שצריך תחבורה ציבורית בשבת, כולל בהרצליה, אני לא בטוח עד כמה באמת צריך. אנחנו מתכוונים לבדוק את זה".
  • [הערת המערכת: יצחקי נגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אולם כדי אולי לשכך את חמתם של קהל שומעיו הוא סותר את עצמו (בדקנו/מתכוונים לבדוק). אבל משרד התחבורה לא באמת יכול לבדוק משום שכדי להפעיל בקרים מישהו שיבדוק את הנושא עליו לקבל היתרי עבודה בשבת ממשרד התמ"ת, ואלה לא יימסרו. יתרה מכך, גם אם יימצא שקיים צורך אמיתי בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מדובר בהפרה של הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה, דבר שעלול להביא לפירוק ממשלות. בינתיים הולך משרד התחבורה על חבל דק, ומפר בעדינות את הסטטוס-קוו. כפי שנחשף ב-News1 נתן משרד התחבורה לכמה מן החברות הסכמה שבשתיקה להפעיל בשבת עשרות קווים בניגוד להנחיות המפקח על התעבורה.]
  • הרכבת הקלה בירושלים - לקראת ינואר צפויה החלפת מערכת הכרטוס, ובימים אלה מתנהל מו"מ בעניין. בנוסף, הקווים יוארכו לנווה יעקב ולהדסה עין כרם.
  • הרכבת הקלה בגוש-דן - בשבוע הבא נפרסם מכרז לציוד הנייד ולקרונות בקו האדום. במכרז לתחנות ולחפירות קיבלנו הצעות טובות. בקו הירוק נחתמו הסכמים.
  • אוטובוסים רבי-קיבולת - העברנו ב-31.10.12 לחברת הבקרה שתבדוק את קווי ה-BRT הבאים: הקו האדום המקדים (על תוואי הרכבת התחתית) - אנו רוצים לצאת בקרוב עם מכרזים. הקו הכתום (נתניה) - אושר ונחתם הסכם; גם מכרז זה ייצא בקרוב לאחר אישור חברת הבקרה. גם הקו הוורוד (אזור השרון) יעבור בקרוב לאישור חברת הבקרה.
  • רכבת ישראל - בשבועות הקרובים תחל קליטת העובדים לצורך הקמת אגף בכיר לאסדרת פעילות רכבת ישראל, שיחל לפעול בשנה הקרובה. משרד התחבורה הוא שיקבע את המדיניות ברכבת ישראל ויראה שאכן היא מבוצעת.
  • [הערת המערכת: הדבר הזה אמור היה להתבצע מזמן. כניעתו של השר ישראל כ"ץ להסתדרות ולוועד העובדים הותירה את הטיפול בתחזוקה בידי עובדי הרכבת. בכל יום שעובר מרחפת סכנה לנוסעים כתוצאה מתחזוקה לא-ראויה של הצי הנייד. למרות התרעות מבקר המדינה בשנת 2006 ההתנהלות בנושא מקרטעת ועלולה לעלות בחיי אדם].
  • תקציב התחבורה הציבורית - לא רק שלא יהיו קיצוצים, אלא גם תהיינה תוספות תקציבים לטובת התחבורה הציבורית. נראה את זה בקרוב בהנחות ובסובסידיות.

תאריך:  03/11/2012   |   עודכן:  04/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחבורה הציבורית לא נוהלה כראוי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אנשים הזויים מקבלים כותרת ! ל"ת
אבי 89898  |  3/11/12 21:30
2
וכאילו שעכשיו מנוהלת כהלכה?!
שמיל44  |  3/11/12 21:45
3
שר כזה מושחת כל היום עוסק במתפ
אפללו 123  |  4/11/12 08:08
4
כשתככן משמש כמיניסטר
חבר מרכז הליכוד  |  4/11/12 19:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
TheMarker
ירידה ברווחי ישקר "בגלל חולשה בשווקים"    הערך המאזני של ברקשייר זינק ב-15%, אולם למרות עלייה של 72% ברווח החמיצה את התחזיות
יואב יצחק
בני הזוג שלום הינם מיליונרים. בדולרים    שווי המניות של ג'ודי שלום-ניר-מוזס בידיעות אחרונות נאמד בעשרות מיליוני דולרים    ברשותם רכוש נוסף    אם כך, מדוע מקוששים בני הזוג תרומות לפריימריז של השר שלום בליכוד ומדוע הסכימו לקבל תרומה מהעבריין יגאל זילכה?
יואב יצחק
כחלון ילמד במשך כשלושה חודשים במסגרת קורס AMP - ניהול מתקדם    כחלון נוטה שלא להתמודד לכנסת ה-19 במסגרת רשימה עצמאית    ביום ראשון ימסור החלטתו הסופית
אריאל כהנא
לפי תוכניתו של ראש הממשלה, בחמש השנים הקרובות יוקצו 2.5 מיליארד שקל להקמת בתי תרבות בתפוצות, להכשרת מורים להוראת עברית בחו"ל ולהקמת פרויקט 'תיקון עולם'    מזכיר הממשלה האוזר: "כל היהודים צריכים לעלות לישראל, אבל עד שכולם יגיעו לארץ עלינו לערוב להמשך קיומו של העם היהודי". מנכ"ל משרד הקליטה תוקף: "שום תקציב לא יעצור את קצב ההתבוללות. הדרך היחידה לשמור על זהות יהודית היא עלייה לארץ"
דוד חרמץ
חלום חייה של אחלאס אלערג'אן היה ללמוד משפטים, אבל היא התחתנה בגיל 16 והביאה לעולם ארבעה ילדים    לפני כמה שבועות היא קמה בבוקר ורצחה בדם קר שלושה מהם    בראיון בלעדי היא אומרת: "זה נורא מה שקרה; זה היה בגלל הלחץ, הדיכאון והכאבים"    בעלה, בראיון ראשון: "אני תומך בה ואוהב אותה; היא נפלה קורבן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il