X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי שהיה לו ספק מה עדיף למפלגה ציונית דתית, פריימריז או ועדת מינויים, ימצא את התשובה ביממה הקרובה משקעיה ומשקעי הפריימריז יישארו עוד זמן רב בתוך הציונות הדתית
▪  ▪  ▪
אורלב. נחשב למקפיד על אתיקה פרלמנטרית [צילום: פלאש 90]

הנה הסיפור המרכזי של היממה האחרונה (לא מה שקראתם!):
זבולון אורלב, הוא אדם קשה אומרים מתנגדיו. אבל ישר ופורמלי הוא ללא תקנה. אולי זו התקנה. אצל הח"כים והעיתונאים החילונים הוא נחשב לחבר הכנסת מהמקפידים ביותר על אתיקה פרלמנטרית ומהישרים ביותר שידעה כנסת ישראל. כולל פרסים ותעודות. לאורלב גם חשוב מעמד זה והוא האחרון שיסתכן בדבר שלא ייעשה.
ביממה האחרונה הוא מצא את עצמו עם כותרות לפיהם הוא "מודה בזיופים". אורלב הזייפן? משהו לא התאים לו ולי - לקונספט. גם האחידות בכותרות נגדו שהופיעו בכמה אתרים במעין "קופי" "פייסט", העידו שיד מכוונת פועלת פה בספין אדיר. תמיד יש אחד כזה ב-24 שעות האחרונות.
אחר כך נשלחו עשרות אלפי מסרונים הממחזרים את הכותרת הנגטיבית תוך ציטוט ערוץ 7 כמקור.
שאלות לאמנון שומרון
רציתי לדעת את הצד של אורלב שלא פורסם ופניתי לעיתונאי ועורך מקור ראשון לשעבר, אמנון שומרון. כיום משרד יחסי הצבור שלו מסייע למטה אורלב והוא שותף לקמפיין. הוא אמור לדעת מה קרה וענה לשאלותיי מפורטות.
אני: האם אומנם נעשה ניסיון לפעול בסתר ולהדביק זהות סמויה למודעה נגד בנט?
שומרון: "גם אם היינו רוצים לעשות זאת, איך נעשה דבר סמוי כשאותה מודעה פורסמה מטעמנו באופן גלוי בשבת האחרונה בעלוני השבת עם חתימת מטה אורלב?!"
מה היה במודעה? שומרון טוען שהיא כעת לא רלוונטית לגביו ומה שמעניין אותו זה הספין שעשו על הטעות עליה הוא רוצה לספר.
ובכל זאת?
שומרון: "היה בה ציטוט מתוך ראיון שקיים נפתלי בנט עם העיתונאי שלום ירושלמי. ראיון מהימים בהם התכוון בנט לרוץ ברשימה עצמאית לפני שהחליט להיכנס לפוליטיקה באמצעות הבית היהודי. באותו ראיון אמר בנט כי הוא כבר יודע מה תהיה סיסמת הבחירות שלו: ציפי לבני עדיפה על ביבי".
מה ה'גליק' הגדול בזה, שאלתי?
שומרון: "אורלב טוען הרבה זמן שיחסיו המעורערים של בנט עם נתניהו הם אבן נגף ביכולת הנהגתו של בנט להנהיג את הבית היהודי. רוב מצביעיו רוצים ישיבה בקואליציה עם הליכוד להבדיל, נניח, ממצביעי האיחוד הלאומי".
שומרון מספר שביום ראשון הוחלט על הפצת מסרונים בין מתפקדי המפקד במייל גלוי, באמצעות טכניקת תפוצת מיילים בין המתפקדים, שוועדת המפקד העמידה לרשות המתמודדים.
שומרון: "המודעה הועברה לאיש המחשבים של המטה וזה הפיץ אותה. הוא החליט להכתיר את מען השולח בשם 'ישראל שלי'. אינני יודע אם עשה זאת מתוך הכרות עם האתר ומפעיליו או סתם מתוך שעשוע והתחכמות מיותרת. לנו היה ברור שייכתב מטה אורלב - בדיוק כפי שהתפרסם בעלוני השבת. הרי רק טיפש יקח אתר אינטרנט שהקים בנט וישלח כאילו בשמה".
שומרון: "מאתמול פתאום תפסנו שעושים על הטעות ספין אדיר. דרמה מזויפת כאילו שעניין חתרני, זייפני, עומד מאחורי הדברים".
אמנון שומרון לא נרגע. חשוב לו להסביר לי שוב: "הרי ברור לך שאם היינו רוצים להסתתר לא היינו עושים זאת, אחרי שפירסמנו בשבת באופן גלוי את המסר בעשרות אלפי כרוזים ולא באמצעות המייל של ועדת המפקד".
שומרון מספר שברגע שנודע לאורלב על המייל, בחר אורלב בדרכו האופיינית ובניגוד למה שמקובל בעולם הקמפיינים להתעלם ולעבור הלאה. הוא הורה על הודעה לתקשורת.
שומרון: "במקום לקבל שבחים על טיפולו המהיר ועל הסתייגותו החד-משמעית, התקשורת המגדרית פרסמה "פרסום ראשון" ושלל קרדיטים מעולמה של 'עיתונות חוקרת' על כך שאורלב מודה בזיופים. במקביל החלו לצאת הודעות באלפי מסרונים על אורלב ש"הודה בזיוף" תוך ציטוט כמקור את ערוץ 7" .
שומרון: "כך הפך אורלב, שרבב פלילי לא דבק בו במשך 12 שנות פעילותו הציבורית והענפה, לזייפן!".
שומרון מוסיף עקיצה למתחריו: "אין ספק שבבחירות אלה משהו חדש התחיל בציניות הדתית".
"רבנים" חדשים במשרדי יחסי הציבור
דברי סיכום בערב הבחירות הפנימיות: אני עוקב בסקרנות אחרי הקמפיינים מפני שאני עצמי ניהלתי כאלה לא כלפי פנים, אלא החוצה - כלפי הפלשתינים ושותפיהם משמאל. לראשונה בתולדות ציונות הדתית מעורבים קמפיינרים ויועצים אסטרטגיים במאבק פנימי בתוך הציונות הדתית. וכך זה נראה!
מערכת הבחירות הנוכחית לראשות הבית היהודי התאפיינה בסטנדרטים שטרם הכרנו. עם דפוסי פעולה פתלתלים ובוטים והכל בפומביות. מה שהיה בעבר בצנעה בחדרי חדרים הפך לנחת הכלל, ללא בושה.
הם נכנסו אלינו דרך עלוני השבת לבתי הכנסת. לאולמות בתי המדרש - דרך הצעירים בני ה-17 שקיבלו את התפקיד "לתפוש פיקוד" ולכבוש את המפלגה מידי הח"כים שצריכים "לעוף מחיינו", כך בחלק גדול מהטוקבקים שהתבטאו בסגנון אחיד.
לציונות הדתית קמו "רבנים" חדשים היושבים במשרדי יחסי הצבור וקבעו - אל מול שתיקת הרבנים - שהלכות לשון הרע בטלים, שקרים מותרים, הכל כשר למען ה'דמוקרטיה' שבאה 'לרענן את המפלגה' ולהביא משהו חדש!
האם זו אותה מפלגה דתית שהוקמה על-ידי 66 רבנים באירופה לפני 110 שנה בראשות הרב ריינס?

תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפריימריז בבית היהודי - סיכום ביניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דליה הקר-אוריון
המאפיין את פועלו האמנותי של הפסל הנרי בצלאל צפיר הוא היכולת יוצאת הדופן להגות, לארגן וליצור פרויקטים חשובים    יכולת העשייה שלו המתאפיינת בשליטה בטכניקות שונות הנעות בין הנטורליסטי לבין האבסטרקטי עם וריאנטים שונים ביניהם, משתלבת עם מרץ בלתי נדלה, יכולת פתרון בעיות טכניות ויצירת קשרי עבודה קורקטיים ונעימים
הרדיו הבינלאומי של סין
בין אם אתה המארח ובין אם אתה אחד האורחים בסעודה, חשוב שתכיר את נימוסי השולחן הסיניים: אל תצביע בעזרת המקלות על אנשים אחרים; אל תחצוץ במקלות בשיניך כבקיסם שיניים ואל תעמיד מקלות בקערת האורז כי יש בכך מן העין הרעה
אורן פרסיקו
ספרה המקיף והחדשני של עדי מרקוזה-הס על ידיעות אחרונות ומשפחת מוזס משלב בין אפוס תככים משפחתי רחב היקף, המתפרס על פני כמה דורות, לבין טרגדיה קלאסית של חלוקת שלל
צביקה קליין
פקידי שלטון, סנאטור ויו"ר הסגל של הבית הלבן מתפללים בקהילות בבירה, ואולי יעזבו את העיר אם הנשיא יפסיד    בקהילה היהודית בבוקה-רטון, העיר שבה התקיים העימות השלישי והאחרון בין המתמודדים לנשיאות, עובדים שעות נוספות כדי שמועמד הרפובליקני יעלה לשלטון
ריקי רט
ד"ר אליהו שוסהיים, מייסד אגודת 'אפרת', דוחה את הטענות שלפיהן לחצים מצד מתנדבות האגודה גרמו לטרגדיה שבסופה נורה הצעיר רז אטיאס. "להפך", מגיב ד"ר שוסהיים, "לו היו נעזרים בנו זה לא היה קורה. הצעירים האלו לא רצו לעשות הפלה, וההורים הם שהפעילו לחץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il