אז אילו טכניקות לכדו את הצייר, מעצב התפאורות וצלם הטלוויזיה יצחק חנית? לאחר שנים בהן הקדיש עצמו, ועדיין, לטלוויזיה, חזר איציק למכורתו - לציור אותו למד בביה"ס הגבוה לציור של מרגושילסקי, לימים "קלישר" וכיום חלק מהפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים. כבר אז, כשהיה עדיין סטודנט לאמנות, בלט כשרון הציור רב ההבעה אצלו, השימוש הבוטח במכחול, והצבעוניות המדהימה.
החיים מובילים אנשים לכיוונים שלא תמיד תכננו אותם, וכך היה לצלם טלוויזיה מצליח, שסדרות רבות וידועות הן פרי עבודתו. אך היצר הפנימי הביא אותו לפני שנים לסדנת ההדפס הוותיקה שבירכתי ביתן האמנים ברחוב אלחריזי בתל אביב, בהנהלת איליה וטינה בוגדנובסקי. שם, בסדנה המאפשרת לו לעבוד בה גם באופן אישי, הוא החל ליצור שילוב של כל הטכניקות הקלאסיות של תחריט, הדפס לינוליאום ומונופרינט כשלב מסיים. בהן הוא יוצר והציג כבר בכמה תערוכות קבוצתיות ואחרות באולם המוקדש לאמני הסדנה - גלריה A.P.
הפעם, במחווה בפעם השנייה לתרבות יפן, החליטה אוצרת התערוכה טינה בוגדנובסקי, להציג במקביל שני אמנים, האחד יפני, האקו מאקי, והשני ישראלי, יצחק חנית, כשהמשותף להם הוא הדרך והתוצאה המוקפדת. האקו מאקי (1924-2000) נחשב לאחד מגדולי המאסטרים של ההדפס היפני המודרני. בשמונת חיתוכי העץ שלו "פואמות" הוא משתמש בצורות קליגרפיות כרמזים לממצאים ארכיאולוגיים. היופי האצור בצורות, האיפוק ברמזים והמינימליזם שבהם - זה מה שעושה את הצפייה בהם לחוויה. עבודותיו של מאקי מוצגות מתוך אוסף של האספנית והאמנית רות זלינגר.
זרימה מהחוץ פנימה מולו, איציק חנית, מאופק גם הוא בתוך המסד של השימוש החוזר ונשנה אצלו בעיגול, מאלתר על-רקע העיגול גם רקע של מלבן או מרובע, גם רקע צבעוני עשיר, ותמיד קיימת זרימה מהחוץ פנימה, אל תוך המעגל, עם השפעות לוואי ויציקת תוכן נוסף בהתרחשות. כל זאת, תוך ניצול כל המיטב שבתחריט, כשעליו הוא מוסיף ועובד בהדפס לינוליאום, מעשיר בצבעים שונים את היצירות, שאין אחת זהה לרעותה, ומעביר רטט למחשבות שהיצירות מעוררות בדמיונו של הצופה, כתוצאה מהדפס המונופרינט על כל השכבות הקודמות - וזה מה שעושה כל יצירה לחד-פעמית. אין זה בשום אופן הדפס של מאס פרודאקשן מצוי. הארוטיות החוזרת ביצירותיו, מופיעה כאן באחת העבודות בה נראים חלקי גוף אישה. באחרות חוזר האלמנט של משהו הזוחל מהיקום לתוך כדור הארץ ומאיים על קיומו; שחוזר בצורות שונות ברוב העבודות, ומותיר לו חופש לאלתורים מעודנים רוטטים בתוך המתווה של המעגל או הרקע שלו.
לטעמי ולדעתי, את כל האנרגיה שהוא משקיע בעבודת הנמלים של שילוב כל ההדפסים ליצירה אחת שלמה - טוב היה לו היה משקיע בציורי צבע על בד או על נייר או על עץ, כפי שיבחר - אך תוך ניצול כישרונו והחופש שידו חשה בשימוש במכחול, שכה שונה מהאלמנט הגרפי המאלץ את האמן בהדפס לעבוד על קוויות, וממנה ליצור את הכתמיות. העושר המצוי כבר בהדפסיו החדשים, מוכיח את העתיד שהוא צופן לנו בתערוכותיו הבאות.
מומלץ ביותר. עד ה- 27.11.2012.