X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השופטת עינת רון מבית משפט השלום בפתח תקוה מפגינה ערנות ובקיאות בפרטים, ויודעת להתמודד גם עם תקלות וטענות בלתי צפויות
▪  ▪  ▪
עינת רון. יעילות ומזג שיפוטי נוח [צילום: בוצ'צ'ו]

השופטת: עינת רון, בית משפט השלום בפתח תקוה
המועד: יום חמישי, 27.9.12, שעה 08:30
הנושא: תיקים פליליים
כמו שופטים רבים אחרים הדנים בענייני פלילים, עינת רון היא "בת ערובה" של יחידת נחשון בשב"ס ונאלצת להמתין חצי שעה עד שהעצורים והאסירים יוכנסו לאולמה. עד מהרה מתברר שבאחד התיקים הנאשם כלל לא הובא, ורון מבקשת שאחד מאנשי השב"ס יבוא לאולמה ויסביר. נקדים את המאוחר ונספר, שמקור התקלה ביזארי לחלוטין: בכתב האישום נרשם מספר תעודת זהות שונה בתכלית מזה של הנאשם, ולכן אין פלא שלא מצאו אותו. עוד נחזור לתיק הזה.
את הדיון בתיק הראשון שלפניה דוחה רון ל-25.10.12, לבקשת הסניגורית שטרם הצליחה לקבוע פגישה עם הפרקליטות. התובעת מסכימה לדחייה אחת, אך רון מעירה לה בצדק: "אולי קודם תיפגש איתה ואז תסכימו לדחייה אחת. כל עוד לא נפגשים, קשה להתנות".
"אז תופיעו!"
התיק הבא יוצר התנגשות חריפה, ובמבט מן הצד בלתי מובנת, בין התובע לבין רון. הסניגורית מבקשת לצרף את התיק לתיקים אחרים של אותו נאשם, הנדונים בפני השופטת ניצה מימון-שעשוע באולם סמוך. המתמחה מטעם המדינה לא מסכימה, בנימוק ששם מדובר בתיקים של תביעות משטרה, והפרקליטות אינה מוסמכת לייצג בהם את המדינה. רון מגיבה: "מה יקרה אם היא [הסניגורית] תיכנס לשופטת שעשוע ותאמר שיש עוד תיק כאן והיא רוצה לצרף? מה תעשו? אני לא יכולה לאסור עליה לצרף תיק".
התובע מוזעק לעזרה: "גבירתי יודעת שזה forum shopping". רון: "יכול להיות, אבל אתם לא יכולים למנוע את זה מבחינה מעשית". התובע: "הנחיית פרקליט המדינה לא מאפשרת לנו לצרף תיקי פרקליטות ותביעות [משטרה]". רון: "למה?". התובע: "אנחנו לא מוסמכים להופיע בתיקי תביעות". רון: "אז תופיעו!". התובע: "מה זאת אומרת 'תופיעו'?". הסניגורית מצטרפת למריבה, ורון מוסיפה: "וה-forum shopping שלכם הוא לא forum shopping? ההתעקשות מיותרת".
כאן התובע עובר את הגבול: "גבירתי מטילה אימה? גבירתי מפחידה?". רון שומרת על שלוותה ועל כבודה בעת ובעונה אחת: "עו"ד ארליך, תתנסח כפי שצריך להתנסח. לנאשם מותר לעשות הרבה דברים שלתביעה אסור". התובע אינו מבין את הרמז, ורון מכתיבה החלטה במהירות וברהיטות:
"זכותו של כל נאשם לצרף כל תיק בעניינו ולנקות שולחן. נוהג ידוע הוא, שאינו קבוע בחוק כלשהו, שלא אחת נאשם בוחר היכן הוא מצרף את התיקים. יטען הטוען, ואף יימצא צודק, כי זהו תהליך הנעשה על-פי בחירתו של הנאשם ועל-פי שיקוליו. לעיתים אלו שיקולים שאינם ענייניים לטעמה של התביעה, אך אין בכך כדי למנוע את הנאשם לנהוג כך. גם התעקשותה של התביעה שהתיקים יסתיימו דווקא בפני מותב זה, היא אותה טענה שהיא מעלה כלפי הנאשם". רון מתירה את הצירוף ומסיימת: "אם הדבר מחייב שנציגי פרקליטות המחוז יופיעו בהליך זה - כך יהיה". התובע, שהספיק להירגע, מתנצל על דבריו. רון משיבה: "אני לא מטילה אימה, ואם ארצה להטיל אימה - תרגישו את זה. זו זכותו של נאשם".
"אני לא יודעת; עובדה"
זוכרים את הנאשם שלא הגיע? אחרי שמתברר טיב התקלה, רון חושבת לרגע ואומרת: "אז נביא אותו בימים הקרובים. נקבע מועד דחוף, הכי קרוב שאפשר". הסניגור אומר שהיה מבקש לשחרר את מרשו, אך מאחר שהגיע להסדר טיעון הכולל מאסר בפועל - אין זה מעשי. "נכון", משיבה רון וקובעת דיון ל-9.10.12. היא מכתיבה החלטה המפרטת את השתלשלות העניינים, ומקפידה לכלול בה את מספר תעודת הזהות הנכון של הנאשם. התובעת עודנה תוהה בקול כיצד זה קרה, ורון משיבה: "אני לא יודעת; עובדה".
התיק הבא הוא הקראת גזר דין למי שהורשע בפריצה לרכב ובאיומים על שוטר. רון מקריאה אותו במהירות, מדלגת על כמה מעובדות כתב האישום, מפרטת את טיעוני הצדדים ועומדת על עברו הפלילי של הנאשם. תוך כדי, היא מפגינה ערנות רבה כאשר היא עולה על טעויות הקלדה קלות ומתקנת את הקלדנית בו במקום. לבסוף גוזרת רון על הנאשם 17 חודשי מאסר ומפעילה במצטבר שמונה חודשי מאסר על תנאי.
השורה התחתונה:
שופטת ערנית ויעילה, הבקיאה בפרטים ושמה לב אליהם. למדור לא הזדמן לראות את רון מנהלת דיון של ממש, אך ניתן להניח שהיא עושה זאת בצורה דומה. הייתה יכולה לקטוע קצת קודם את הוויכוח סביב צירוף התיקים.
יעילות: 8.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  12/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניצה מימון-שעשוע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם ארצה להטיל אימה - תרגישו את זה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה פרסומת ליורדים בגדול?
דובי1112  |  13/11/12 10:08
 
- לא, פרסומת לטיפשים בקטן
שאול א.  |  13/11/12 12:10
2
וואלה יש לי מחליף לסרטי ג'ורג'
ג'ובקה  |  14/11/12 10:25
3
ברור למה הציבור מאבד את.......
זיגמונד פרויד  |  15/11/12 08:15
4
נוהג ידוע הוא, שאינו קבוע בחוק
כלשהו  |  15/11/12 09:22
5
שופטת מדהימה!! חכמה, חדה!!
עו״ד-אחת שיודעת  |  17/11/12 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יורם עברון
היוזמה הסינית - התוכנית בת ארבעת השלבים ליישוב המשבר בסוריה - אומנם אינה צפויה לקדם את יישוב המשבר בסוריה אך אין לבטל את חשיבותה, שכן יעדיה חורגים מהמשבר הסורי לבדו
עליס בליטנטל
אנטון צ'כוב (1904-1860) כה אהוב על הקהל, עד כי הוא ממלא אולמות לשבים לראות שוב ושוב את מחזותיו הגדולים    הרופא הכפרי היטיב הרבה יותר לתאר בעטו דרמות מסעירות ומרתקות דווקא בסיפוריו הקצרים    כך נחשב המחזה "הנזיר השחור" לאחד משיאי יצירתו    בהצגה המועלית בתיאטרון "מלנקי" עוד שודרג המחזה הכה מיוחד של צ'כוב בזכות כמה גורמים שווים: הבימוי, המשחק, התפאורה והתאורה    אלה עשוהו לחוויה ממש בלתי רגילה
ראובן לייב
אחרי חמישה עשורים של מסעדנות מיתולוגית מוצלחת מאבדת מסעדת הבשרים על האש מהקסם המיתולוגי שהיה לה בעבר, וחבל
ד"ר שירי דניאלס
בעקבות התחממות המצב הביטחוני בדרום ובצפון קווים מנחים להתמודדות רגשית של הורים בעקבות מצב חירום וחרדה
עידן יוסף
עמותת חדו"ש אומרת כי העלמת עין מצד הרשות השנייה בכל הקשור לשידור החי של עצרת הבחירות של שס ברדיו קול ברמה מהווה הפרה של שורת סעיפים ותקדימים בחוק
רשימות נוספות
במעמד צד אחד  /  איתמר לוין
הפנים מביעות חוסר שביעות רצון  /  איתמר לוין
לא מזלזל בקטנות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il