X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לאה גוטליב, מייסדת מפעל בגדי הים "גוטקס", הלכה לעולמה (2012-1918) והותירה אחריה שובל מהמם של בגדי ים מעוצבים עד לא מזמן, על-אף גילה המופלג, עוד עיצבה גוטליב קולקציית בגדי ים תחת המותג "לאה" פרידה מהמעצבת הדגולה, האישה המסורה והאם העדינה
▪  ▪  ▪
מעצבת האופנה לאה גוטליב ז"ל (משמאל) עם הדוגמנית תמי בן-עמי ז"ל (16.6.1980) [צילום: סער יעקב/לע"מ]
תמי בן-עמי בבגד ים בעיצוב גוטקס [צילום: סער יעקב/לע"מ]

לאה גוטליב, (94), הלכה אתמול (שבת, 17.11.12) לעולמה, בביתה ברחוב אורי בתל אביב. היא הייתה מייסדת חברת האופנה גוטקס שהייתה משך שנים חברה בעלת מוניטין ענק בתחום בגדי ים ובעלת שם עולמי. חברת גוטקס נמכרה בשנת 1997 ללב לבייב ומאז החליפה בעלים וירדה ממעמדה. המעצבת האנרגטית, למרות גילה המופלג, המשיכה לעצב קולקציה קטנה של בגדי ים לגוטקס תחת המותג "לאה" כמעט עד הרגע האחרון.
גילוי נאות: הייתי עורכת האופנה של עיתון הארץ בין השנים 1974 ל-1991, והכרתי את לאה ובני משפחת גוטליב מקרוב לאורך כל השנים האלה. בימי הזוהר של גוטקס הייתה תצוגת האופנה השנתית בישראל אירוע אמנותי וחברתי מרהיב של צבעים, בדים, מוזיקה ודוגמניות יפהפיות. קניינים ועיתונאים מכל העולם פקדו את התצוגה הזו וגם את בית גוטקס במהלך השנים וללא הפסק. בתצוגות גוטקס נכחו בקהל נשות דיפלומטים ונשים "מקושרות" לפוליטיקה ולעסקים בישראל.
בשנת 1979 הוזמנתי כעיתונאית לנשף להענקת פרס ללאה גוטליב מטעם העיתונות הגרמנית. הנשף המפואר נערך בדיסלדורף בנוכחות תעשיינים גרמנים, קנייני אופנה מכל העולם והמדיה הגרמנית. הנשף כלל ארוחת ערב ותצוגת אופנה מפוארת שהכוכבת שלה הייתה תמי בן-עמי המנוחה, שהייתה הדוגמנית המועדפת על לאה גוטליב. זה היה אחד מחמישה פרסים שקיבלה גוטליב על יופי ואיכות באופנה. הפרסים האחרים ניתנו לה במילאנו, בדאלאס, בפריס ובלונדון.

משפחת גוטליב מייסדת את גוטקס
עובדות במפעל בגדי הים [צילום: סער יעקב/לע"מ]

לזכות בעלה
למרות ההצלחה הכלכלית של גוטקס ועל-אף הכבוד הרב שרחשו ללאה גוטליב אנשי מקצוע ולקוחות בכל העולם, היא נשארה אישה צנועה שתמיד דאגה לייחס את המחמאות שקיבלה לבעלה ארמן ולבנותיה מרים ויהודית

לאה גוטליב, ילידת הונגריה, עלתה לארץ עם בעלה ארמן בשנת 1949 והזוג עסק בייצור מעילי גשם במפעל קטן במרכז תל אביב. מעילי הגשם התגלו כלא רלוונטיים באקלים הישראלי והזוג אסף את כל התופרות המומחיות לתפירת מחוכים וחזיות (בעיקר עולות מהונגריה) והתחיל בייצור בגדי ים - האייטם הכי מתאים לישראל. גוטקס הלכה וגדלה ועשתה לה מוניטין בעולם. לבני הזוג גוטליב נולדו שתי בנות, מרים ויהודית, שהצטרפו משהתבגרו לעסקי המשפחה בתחום הניהול ובתחום העיצוב.
לאה גוטליב הייתה אישה עדינה ותרבותית שאהבה מוזיקה ובעיקר אופרה, נסעה מסביב לעולם ואהבה סרטים, מוזיאונים ותערוכות, ותיאטרון. היא הייתה אשת משפחה, מעריצה את בעלה ארמן ואימא וסבתא מסורה במיוחד. את ההשראה לבגדי הים, ולאופנת החוף שייצרה שנה אחר שנה - בכל פעם על-פי נושאים אחרים, בדים אחרים (שייצרו במיוחד בשבילה במפעל בקומו באיטליה), עם הברקות מפתיעות של יופי וטעם מעולה - שאבה, אכן, מאופרות, ממחזות זמר, מסרטים, מטיולים בעולם וכדומה.
למרות ההצלחה הכלכלית של גוטקס ועל-אף הכבוד הרב שרחשו ללאה גוטליב אנשי מקצוע ולקוחות בכל העולם, היא נשארה אישה צנועה שתמיד דאגה לייחס את המחמאות שקיבלה לבעלה ארמן ולבנותיה מרים ויהודית (יהודית נפטרה ב-2003). ביתה ברחוב אורי בתל אביב היה אלגנטי ורב-טעם כמו לאה גוטליב בעצמה והיה כמו אי של אירופה-של-פעם, בעיצוב ובאירוח.

אצה לה הדרך בקונקורד
בתמונה: תצוגת אופנה של גוטקס בבית שגריר ארה"ב בהרצליה ב-1979
▪  ▪  ▪

לאה גוטליב טסה ללא הרף מסביב לעולם לפגישות עסקיות ולגיחות לבתי אופרה ותערוכות אמנות. בימים ההיסטוריים של מטוס הקונקורד, הייתה המעצבת ובעלת גוטקס טסה בקביעות מפריס לניו-יורק בקונקורד טיסה של שעתיים וחצי כל כיוון. "קונקורד?", אמרה לי באחת מהפגישות שלנו, "מתיישבים, וכל הזמן מגישים לך אוכל ומשקאות. עד שאתה גומר את הקפה, כבר הגעת לניו-יורק. זה מצוין".
לאה גוטליב נפטרה שבעת-חיים ויצירה, אישה צנועה יחסית לממדיה בתחום העיצוב, הייצור והעידון המקצועי שלה. מאז גוטקס, לא קמה בישראל שום חברת אופנה בעלת שם עולמי, והיום, בגרסה החדשה שלה, גוטקס היא חברה אחת מני רבות בעולם בגדי הים.

גוטליב בפעולה, עם תמי בן-עמי [צילום: סער יעקב/לע"מ]
תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גברת גוטקס ז"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מבינה שגטקס באידיש זה
נאוה מטבריה  |  19/11/12 07:22
 
- גוטקס היא חברת בגדי ים
תשובה לנאוה  |  19/11/12 13:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיר רפפורט
הפתרון האולטימטיבי לטילים מעזה הוא ריסוק שלטונות חמאס, השתלטות על ציר פילדלפי וסלילת הדרך לשובה של הרשות הפלשתינית לרצועת עזה. הסבירות שזה יקרה נמוכה
ד"ר ראול רודריגז
ניתן לתמוך במערכת החיסונית באמצעות מזונות וצמחים מסויימים    יש להרבות באכילת ירקות מבושלים או מוקפצים    מומלץ להרבות במזונות כתומים    מומלץ להוסיף למזון שום המסייע לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף
אסף גבור
המפקד הבכיר בצבא המורדים מודה לישראל על שפגעה בצבא אסד, מספר על תנאי הלחימה הקשים, ואומר שהשתלטות אפשרית של קיצוני אל-קאעידה מטרידה אותו יותר מהצורך לנצח את המשטר. "הסעודים והקטרים מזרימים נשק להפלת אסד, אבל רק לקיצונים האיסלאמים. אנחנו זקוקים לפעולה מאזנת של המערב וישראל"
ד"ר יוני ירום
תזונה פונקציונלית שיש בה תועלת בריאותית מעבר למזון הרגיל    מהן סוגי המחלות בהן לתזונה הייעודית חשיבות רבה לייצוב המחלה? כיצד מונעים ומייצבים מחלות כרוניות באמצעות מזון על?
מרגלית מולנר גויטיין
"הפריזאית היא האופנה עצמה", טוענים יודעי דבר    אישה פריזאית לא תעז לצאת ולהיראות בפומבי בלי כל האביזרים הנלווים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il