X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית, אשר היה ממקימי הליכוד והמתמודד על מקום ברשימת המפלגה בפריימריז, מעריך שהממשל האמריקני מבין שאסטרטגיית ההתנגשות עם נתניהו לא הביאה לתוצאות חיוביות "יחסי אובמה ונתניהו צפויים להיות טובים" טוען שהמסר המרכזי של הליכוד צריך לפנות לאנשי המרכז ולא לימין
▪  ▪  ▪
שובל. האם ייכנס לרשימת הליכוד? [צילום: יח"צ]
נתניהו ואובמה. מדיניות - לא על פי אהבות ושנאות [צילום: פלאש 90]

אם יתברג זלמן שובל ברשימת הליכוד לכנסת וייכנס פעם נוספת אל בית הנבחרים הוא צפוי להיות בקדנציה הבאה זקן חברי הכנסת. שובל בן ה-82, אשר נולד בשנת 1930, יתפוס את מקומו של זקן חברי הכנסת דהיום, בנימין בן-אליעזר, הצעיר ממנו בשש שנים. "אני שומע שגם רפי איתן מרשימת הגימלאים רוצה לרוץ, אז אני צעיר על ידו", אמר בבדיחות הדעת.
שובל, שכיהן בכנסות השביעית, השמינית, התשיעית והשתים-עשרה, ואשר לאחר מכן כיהן פעמיים כשגריר ישראל בארצות הברית, טוען כי יחסי העבודה בין הנשיא האמריקני ברק אובמה, אשר נבחר לאחרונה לכהונה שנייה, לבין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו צפויים להיות טובים בהרבה מן היחסים שהיו ביניהם עד היום. לדבריו, גם אובמה מבין שהתנצחויות עם נתניהו לא יביאו לתוצאות חיוביות מבחינתו.
"מדינה לא עושה מדיניות על-פי אהבות, או שנאות, או סימפטיות, או אנטיפטיות. לאמריקה ולישראל יש אינטרסים משותפים רבים, לא בכל דבר, אבל בדברים הבסיסיים, וכבר נכתבו מאמרים רבים באמריקה שמייעצים לנשיא האמריקני לא לחזור למסלול של התנצחויות ועימותים עם נתניהו. זה לא הביא בעבר לשום תוצאה חיובית, זה לא יביא בעתיד לתוצאה חיובית. בוודאי שמצד ישראל אין שום עניין לעימותים והתנצחויות כך שאני מאמין שבשני המקומות, גם בירושלים וגם בוושינגטון, עלינו על מסלול של שיתוף-פעולה ענייני בנושאים העיקריים גם אם יהיו חילוקי-דעות כפי שהיו תמיד מאז בן-גוריון וטרומן עד עצם היום הזה", אמר.

מעמדה של ישראל טוב מבעבר

לדברי שובל, העמדה שבה נקט ממשל אובמה ביחס למבצע 'עמוד ענן' שאליו יצאה ישראל בשבוע שעבר היא בהחלט מבורכת וראויה לכל שבח.
"הממשל נקט עמדה חד-משמעית בכך שהוא הטיל את האשמה להידרדרות על החמאס והוא גם השפיע על מדינות מערביות אחרות, באירופה בעיקר, לנקוט עמדה דומה. ככה שמעמדה של ישראל מבחינת היחסים הבינלאומיים ודעת הקהל ללא ספק הרבה יותר טוב מאשר בעבר. יש לי רושם שהממשל נוקט היום עמדה פרו-אקטיבית שבה הוא לוחץ על מצרים כדי שמצרים תרסן את החמאס. אנחנו עדיין לא רואים את התוצאות הסופיות, אבל רואים את המגמה שהיא חיובית", ציין.
עוד הוסיף כי העובדה שישראל איננה מעוניינת בפעולה למען פעולה, אלא מעוניינת לפעול כדי להשיג את המטרה - להפוך כל אפשרות של שביתת נשק או הפסקת אש בעזה לדבר ארוך-טווח - תסייע להגיע להבנה מתמשכת עם הממשל האמריקני, שגם הוא אינו מעוניין במצב מעורער ומתמשך במזרח התיכון.

הליכוד חייב לפנות למרכז

זלמן שובל, שהיה בין מקימי הליכוד, רואה את הסחף הימני במפלגה שאמורה לדבריו להיות מפלגת מרכז ליברלית ולאומית ומעריך שהצורך להביא בוחרים רבים ככל שניתן יכריע את הכף לטובת אנשי המרכז במפלגה.
"הליכוד הוקם בזמנו כמפלגת מרכז ליברלית ולאומית, עוד בתקופתו של בגין, ואני הייתי אחד ממקימיו של הליכוד המקורי. כמובן שיש אנשים שפונים יותר ימינה כפי שיש גם אנשים בתחום החברתי שפונים יותר שמאלה. אבל באופן בסיסי זו מפלגת מרכז-ימין ואין לי שום ספק שזה יהיה הקו גם בעתיד, מפני שאם אנחנו רוצים להמשיך ולהיות המפלגה הדומיננטית במדינת ישראל, אנחנו לא נוכל להתעלם וגם לא נרצה להתעלם מאותו חלק גדול של הציבור שהוא אולי הרוב שנמצא במרכז המפה הפוליטית, בין אם הוא קצת ימינה או קצת שמאלה", ציין.
גם כאן פונה שובל אל הדוגמה האמריקנית ומציין כי גם בקמפיין הבחירות של המפלגה הרפובליקנית נשמעו בתחילה קולותיהם של אנשי 'מסיבות התה' הימניות מאוד והבדלניות בחלקן. "בסופו של דבר רומני הלך למרכז כי הוא הבין שרוב הציבור האמריקני הוא בכל זאת במרכז", אמר.

דוח לוי - לא פוליטי

ביחס לדוח אדמונד לוי לבחינת מעמד המאחזים ביהודה ושומרון, אשר ממליץ לאשר את מרבית המאחזים רטרואקטיבית, מעיר שובל כי כלל לא מדובר בדוח פוליטי. "דוח אדמונד לוי הוא לא דוח ימני או שמאלי. הוא פשוט מציג ומייצג את הקונצנזוס שהיה קיים במדינת ישראל ושאולי עדיין קיים בימין המתון ובשמאל המתון - שהשאלה של מה שאנחנו עושים או לא עושים מעבר לקו הירוק אינה שאלה משפטית אלא של החלטה פוליטית או מדינית. שום מדינאי ישראלי לא ויתר אף פעם על זכותנו הפוליטית והמוסרית על שטחי יהודה ושומרון. יש כאלה שאולי רוצים לנצל את זה לעניינים פוליטיים אבל זה דוח משפטי אובייקטיבי", אמר.

נתניהו רצה שאתמודד

בבחירות המקדימות לכנסת השמונה-עשרה הוצב זלמן שובל במקום ה-49 ובשל כך לא נכנס שוב לבית המחוקקים. כעת, הוא מקווה להצליח להתברג במקום ריאלי - תקווה שתלויה רבות בתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו במועמדותו.
לדבריו, את תמיכת ראש הממשלה לקראת הבחירות המקדימות כבר קיבל ועל כן הוא בטוח במועמדותו. "לא רק שאני אקבל את תמיכתו של נתניהו בפריימריז אלא כבר קיבלתי. אני מתמודד במידה רבה לפי תמיכתו ורצונו שאני אתמודד", דברי שובל.

תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  19/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובל: מסלול של שיתוף פעולה עם ארה"ב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פועה לכי תעשי חמוצים ל"ת
חמוץ מתוק  |  19/11/12 11:42
2
שובל עבדת מספיק בעיניים על
רחובות   |  19/11/12 12:33
3
מרכז או מכרז ?
אולי נתפקח  |  19/11/12 13:35
4
מקוה להצליח להתברג?
הניה  |  19/11/12 14:35
5
וגם זקנתי ולא הצלחתי
נער הייתי  |  22/11/12 09:40
6
פרופגנדה לליכוד. סתם שעמום ל"ת
פרופגנדה  |  22/11/12 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ס. דויטש, ג. פישמן-פוסברי
לאור המצב הביטחוני בארץ בימים האחרונים, ראינו לנכון להזכיר את המידע החשוב הזה בנוגע להנקה    ההנקה היא הדרך הטובה ביותר להמשיך ולשמור על הבריאות הנפשית והפיזית של התינוק
ד"ר נמרוד פרידמן
כמה עשית? שאלה השגורה בפיהן של נשים שעשו או מעוניינות לעשות ניתוח הגדלת חזה - אך מתברר שאינה רלוונטית    האם הגודל הוא שקובע את התוצאה ואת המראה הסופי? מה הקשר בין בחירת השתלים והיכולת לטפל ברווח שבין שד לשד, ואיפה נמקם את השתל - מעל או מתחת לשריר?
סופיה רון-מוריה
גלעד ארדן הרגיש בבית במשרד להגנת הסביבה, אך הוא מצפה לתפקיד בכיר יותר בממשלה הבאה    על נאום בר-אילן: "לא הייתי שותף לו ואני לא תומך בו. עקרונותיו לא אושרו במרכז הליכוד"    על שאול מופז: אין לו דעות בכלל. הוא מתאים את עצמו לאופנה"    על יחימוביץ' ולפיד: "זה נשף תחפושות. הם מסתירים מהציבור את העמדות המדיניות שלהם"    על לבני ואולמרט: "הם לא מרכז, הם שמאל קיצוני". ראיון
שוש ערמון
שטיחים קטנים יותר מאפשרים להעמיד את הספה מחוץ לשטיח למניעת סימני רגליים על השטיח    בבחירת השטיח חשוב להתייחס לאביזרים המשלימים, דוגמת וילונות וכריות נוי
שלום ירושלמי
עמיר פרץ ועופר עיני היו יריבים. עד שפואד בן-אליעזר מצא להם אויבת משותפת: שלי יחימוביץ'. הברית החדשה שמבקשת את מפלתה של יחימוביץ' מודאגת שמא תצליח בבחירות הכלליות, ובינתיים מעבה את השורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il