X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פרקליט המדינה משה לדור קפץ והבהיר כי היועמ"ש הוא היחיד שמחליט בתיק ליברמן בדרך זו מבדל לדור את עצמו כדי שיובן: היועמ"ש הנרפה והחששן הוא שנמנע מהגשת כתב אישום נגד ליברמן
▪  ▪  ▪
לדור. היועמ"ש מחליט [צילום: פלאש 90]
ביניש. גיחכה את חריש [פלאש 90]

מזוז. הביא לשינוי [צילום: פלאש 90]

וינשטיין. נרפה, חששן [צילום: פלאש 90]

פעם, בימים סוערים לא פחות - כשבראש פרקליטות המדינה כיהנו דורית ביניש ועדנה ארבל, כל אחת בזמנה, הן הצליחו לכפות על היועץ המשפטי לממשלה להימנע מהחלטות מהותיות שאינן על דעתן. כך התנהלו העניינים כשכיהן יצחק זמיר, ולאחר מכן יוסף חריש, ולאחריו מיכאל בן-יאיר, שאותו החליף אליקים רובינשטיין.
עיקרון הפרדת הרשויות/התפקידים התעוות. הגיעו הדברים לכדי כך, שהיועצים הנ"ל לא העזו לקבל החלטות בנושאים הנוגעים לאישי ציבור, בלא הסכמתן המוקדמת של ביניש ו/או ארבל. כל אחת בזמנה, כאמור, פעלה ולחצה ואף תימרנה את היועמ"ש כדי לכפות את עמדתה. וכשמי-מהם "הרים ראש" - כמו חריש (בתיקי אריה דרעי ורפאל פנחסי), הגיעה ביניש בעצמה לבית המשפט העליון וטענה בעתירות שנדונו בפני חמישה שופטים. היא גיחכה את חריש ואת החלטותיו (חריש גונן על החלטת יצחק רבין שנמנע מהדחת דרעי מכהונת שר בממשלה ופנחסי מכהונת סגן שר על-אף כתבי האישום נגדם) - והצביעה שהיא נמצאת בעמדה "סימביוטית", כשהיא אומנם טוענת פורמלית כעמדת חריש, אך עמדתה, שהיא עמדת הפרקליטות, היא שאין מקום להגן על החלטת רבין-חריש.
מגמה זו הונצחה בגיבוי התקשורת, שניהלה קמפיינים גם נגד היועצים המשפטיים כדי לכפות דווקא את עמדתן של ביניש-ארבל, ששיתפו פעולה עם התקשורת. התוצאה: כמעט בכל החלטה שנגעה לאישי ציבור נאנס/התנדב היועמ"ש לכתוב כי ההחלטה התקבלה "על דעת פרקליטת המדינה".
מזוז העז והביא לשינוי
מני מזוז הוא שהביא לשינוי התפישה המעוותת. בפרשת האי היווני. הוא הזכיר לכל מי שמתעלם מהוראות החוק כי היועמ"ש הוא בעל התפקיד - והאחריות, והוא היחיד, כתובע מטעם המדינה, הרשאי לקבל החלטות בנוגע לאישי ציבור, חברי כנסת, שרים בממשלה ועוד. מכוח תפישה זו, ולאחר שהגיע למסקנה כי אין די ראיות להגשת כתב אישום נגד אריאל שרון, הוא "העז" לסגור את תיק האי היווני ש'בישלה' עדנה ארבל - שאגב נהגה כ"שבשבת" כשהחליטה קודם לכן - כן ולא, בדבר העמדת אריאל שרון לדין.
לדור קופץ ומבהיר
עכשיו מגיעה ההבהרה המגמתית מטעם פרקליט המדינה, משה לדור - לא בלי קשר ישיר לפרסומים על סגירה קרובה של תיק ליברמן על-ידי וינשטיין. כידוע, תיק ליברמן עומד להכרעה. סופית. והנה, קופץ לדור, מטעמים מובנים שנבהירם בהמשך, ואומר כפי שפורסם לראשונה ב-News1: יש רק אדם אחד שמחליט, והוא: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.
לדור לא עשה זאת, מן הסתם, כדי לגמד את מעמדו כפרקליט המדינה. ברי, כי השפעתו עצומה, וברור כי חלק ניכר מהמלצותיו התקבלו בעבר ובהווה על-ידי היועמ"ש. קודם לכן בתקופת מני מזוז (החשובות שבהן, בפרשות אהוד אולמרט), ועתה יהודה וינשטיין. אלא שלדור בוחר עכשיו לברוח מהכבוד ופועל מתוך מגמה ברורה: לבדל עצמו, כדי שיהיה ברור: לדור, הידוע כאיש מחמיר וכמי שפועל בנוקשות נגד אישי ציבור עבריינים, ממליץ ועומד על דעתו לפיה יש להגיש כתב אישום נגד אביגדור ליברמן; ולעומת זאת, הוא - היועמ"ש וינשטיין, הנרפה, החששן והבלתי מקצועי, עומד לסגור את התיק הגדוש בראיות.

תאריך:  01/12/2012   |   עודכן:  01/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא על דעת פרקליט המדינה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לא נרפה אלה מוכוון
טוב'לה  |  1/12/12 12:15
2
יואב יצחק מה אתה מקשקש???
מנקה ארובות  |  1/12/12 14:37
 
- מי ששם את היועץ לראש התביעה
רפרף  |  2/12/12 08:08
3
למה ציפית מהקונסלירי וינשטיין? ל"ת
א ל י  |  1/12/12 14:54
4
לדור התככן
חסר עקרונות  |  1/12/12 17:09
5
גם תיק שרובץ בפרקליטות 10 שנים
איש אחד  |  1/12/12 20:46
6
לדור את עצמו כדי שיובן: היועמ"
סוג של פושעים  |  2/12/12 01:24
7
1. המדינה מרושתת בפקידים בולשב
אסתי3  |  2/12/12 01:30
 
- אהרון ברק ובית המשפט!
שולי  |  2/12/12 08:54
8
מה ההבדל בין לדור למורסי ?.  ל"ת
אורי עמר   |  2/12/12 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
עופר וולפסון
מבקר המדינה בפורום למשפט וחברה: "אומרים שמערכת המשפט זה כוכב הצפון שלנו, אבל ייתכן שגם בתוכו יש פרקליטים שלא עושים עבודתם נאמנה"    "בסיס הביקורת אינו אכיפתי כי אם מהיותה של הביקורת בתוך המערכת השלטונית ומכוחה המוסרי"
איתמר לוין
"אסור שגוף הביקורת על הפרקליטות יפגע בביטחון העצמי של הפרקליטים"    "מסיבות העיתונאים של המשטרה - פסולות ומשבשות"    "הכותרת של ידיעות אחרונות על קורב - כאילו פרצה מלחמת עולם"    "חלק ניכר מהתיקים בפרקליטות מיסוי וכלכלה - בלתי אפשריים"
יואב יצחק
דנינו הופיע בשבתרבות בבאר שבע    הביע עמדתו לפיה לא אפקטיבי להעמיד לדין חשוד בגין עבירות שבוצעו לפני עשור שנים    דבריו נאמרים כמה ימים לפני הודעת היועמ"ש על הכרעתו בתיק ליברמן
איתמר לוין
ידיעות אחרונות מגלה שהיועץ המשפטי צפוי לסגור את תיק אביגדור ליברמן, בשל היעדר ראיות מספיקות    אם כך יהיה, הפרקליטות תצטרך להסביר מדוע נדרשו לה עשר שנים כדי לגלות שהעדים המרכזיים גרים בחו"ל וכיצד מריחת החקירה מצידה הפכה לעילה לסגירת התיק
איתמר לוין
הודיעה לבג"ץ שלפי הערכתם של וינשטיין ולדור, תתקבל ההחלטה עוד לפני הבחירות לכנסת    הפרקליטות לא עמדה בשורה של תאריכי יעד שהציבה בעבר בתיק ליברמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il