X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השופט ציון קאפח, מן המנוסים בשופטי המעצרים, מצביע על טעויות שעושים סניגורים ואשר מזיקות ללקוחותיהם את התופעה בה סניגורים דוחים דיוני מעצרים בשל יומן עמוס הוא רואה בחומרה
▪  ▪  ▪
קאפח. המציא את שיטת האוורור [צילום: בוצ'צ'ו]
לא רוצה להכלים
בתשובה לשאלת News1 אמר קאפח, כי כאשר סניגור מבקש לדחות דיון מעצרים בשל עומס ביומנו, הוא רואה זאת בשלילה. "אני לא רוצה להכלים אותו, ולכן אני קורא לו ולתובע המשטרתי ואומר בשקט שזה לא אתי ושאני לא רוצה לכתוב החלטה בנושא", אשר משמעותה תהיה הוראה על החלפת הייצוג.

"מי יידע צפונות סניגור עברי", אמר בית המשפט העליון. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קאפח, מכיר את משמעות הדברים מנסיונו היומיומי. "לפעמים אני רואה סניגור שמרוב רצון להשביע את רצון הלקוח והמשפחה, טוען בצורה שגורמת נזק ללקוח", אמר (יום ב', 3.12.12) בהרצאה במסגרת הסדרה "בדלתיים פתוחות" של ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, בראשותה של עו"ד אפרת רוזנבלט.
קאפח, המופקד על תיקי מעצר עד תום ההליכים, הדגים זאת. אדם נעצר על אלימות במשפחה ומוגש ערעור, ו"כאשר אני דוחה את הערר - כי באלימות במשפחה אין שום חשיבות להיעדר עבר פלילי - אני צריך להביע את דעתי על המסוכנות. ואז אני כותב ששירות המבחן צריך לבחון אם ניתן לאיין את המסוכנות, ושופטת השלום מאריכה את מעצרו משום שהיא מרגישה כבולה בתוואי שאני קבעתי - ואת זה גרם הערעור שנועד לרצות את המשפחה". קאפח מציע לסניגורים להתאזר בסבלנות במקרים כאלו ולא למהר לערער.
קאפח המשיך בדוגמה נוספת. אדם הואשם בסחיטה באיומים והפרת הוראה חוקית, כאשר אישום הסחיטה "דווקא מציג אותו כצדיק", כי מדובר היה במלווה שלא הצליח לגבות את החוב שהגיע לו ואיבד את עשתונותיו. האישום השלישי, אמר, היה קשקוש: הוא היה אסיר ברישיון ונעדר שבוע מההוסטל בו שהה. אלא שהוא התעקש לנהל את משפטו, ואז התברר שהוא לא היה אף רגע בהוסטל אלא ניהל בנק אפור ממכונית היוקרה שלו בחניון מגדלי אביב. כך נוצר מצב, בו התעקשות הסניגורים לבחון את הראיות יצרה תיק חמור בהרבה.
מדוע הסניגור אינו מאוכזב
יש מקרים, אמר קאפח, בהם סניגורים לאו-דווקא מאוכזבים כאשר לקוחותיהם נשלחים למעצר עד תום ההליכים. הסיבה היא, שכאשר הנאשם נמצא במעצר - הוא זה הלחוץ להגיע להסדר, בעוד שבמצב ההפוך אין עליו לחץ. בתשובה לשאלת News1 אמר קאפח, כי כאשר סניגור מבקש לדחות דיון מעצרים בשל עומס ביומנו, הוא רואה זאת בשלילה. "אני לא רוצה להכלים אותו, ולכן אני קורא לו ולתובע המשטרתי ואומר בשקט שזה לא אתי ושאני לא רוצה לכתוב החלטה בנושא", אשר משמעותה תהיה הוראה על החלפת הייצוג.
דוגמה נוספת לטיעונים מזיקים הביא קאפח ממקרה בו סניגור העלה שורה של טענות על מחדלי חקירה. "התובע המשטרתי, שלא כדרכו, ישב בשקט ורשם ורשם ורשם. ואז הוא ביקש שלושה ימים כדי להשיב, ובזמן הזה המשטרה ביצעה את כל הפעולות שעליהן הצביע הסניגור. התובע מותש, החדרים שלהם מלאים בקלסרים על קלסרים, ואם הסניגור לא היה מדבר - הוא לא היה שם לב. הסניגור אמר לו לעשות את זה ואת זה ואת זה, והתובע הוא בחור ממושמע - ואחרי שלושה ימים כל התמונה התהפכה".
"אנחנו לא חברה מתאבדת"
קאפח הדגיש: "מסוכנים במדינת ישראל לא משתחררים על פאול טכני של רשויות החקירה. אנחנו לא חברה מתאבדת. לא מתקבל על הדעת שאם שכחת לעשות הקראה בתוך 30 יום, נשחרר רוצח". עוד אמר קאפח, כי המסוכנות יכולה לבוא לידי ביטוי גם בהרגשתו הסובייקטיבית של הקורבן. הוא סיפר, כי בזמנו עצר עד תום ההליכים נאשם בעבירות מין שבוצעו שנים רבות קודם לכן, למרות שהיה ברור שלא יתקרב שוב לקורבן, וזאת "כדי שהיא תוכל לישון בשקט" - החלטה שקיבלה את אישורו של בית המשפט העליון.
קאפח סיפר, כי הוא אשר המציא את שיטת שעות האוורור בזמן מעצר בית, וזאת לאחר שהתארח אצל אדם כלשהו ושמע זעקות שבר מבית סמוך. בתשובה לשאלתו נאמר לו, כי מדובר בעצור במעצר בית "שהוא משתגע ואימא שלו משתגעת. אמרתי שאם יש חצר באבו כביר, גם למי שבמעצר בית מגיע לצאת. אחרי שנה באו אלי ואמרו לי שהורדתי בעשרות אחוזים את ההפרות, כי כבר לא צריך להפר". עם זאת, הדגיש, שהוא לא יאפשר התאווררות בשכונה מוכת אלימות, אלא "אנחנו מחפשים פתרונות פונקציונליים שמתחשבים בסביבה".

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציון קאפח
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
בית המשפט שלום שלח למאסר של 10 חודשים עובד חברת מיחשוב שפרץ למאגרים של מרשם האוכלוסין וסחר בהם באופן בלתי חוקי    זהו העונש הראשון והחמור ביותר שהוטל עד כה בתחום זה, לראשונה מאז החלה הרשות למשפט וטכנולוגיה לפעול    אך רשויות המדינה בחרו משום מה לא למצות את הדין עם הממונים על אבטחת המידע במרשם האוכלוסין שהתרשלו בתפקידם ואיפשרו להעתיק את המאגרים בצורה כ"כ קלה
פנינה שרביט-ברוך
ההכרה במדינה הפלשתינית על-ידי עצרת האו"ם לא תוביל לשינוי המציאות הקיימת בשטח. בראש ובראשונה מן ההיבט העובדתי, בשל המשך הימצאותו של צה"ל בשטח והמשך ההגבלות הקיימות על הרשות הפלשתינית
רונן מואס
מה משותף לצונאמי ביפן, רעידת האדמה הקטלנית בהאיטי, האולימפיאדה והבחירות האחרונות בארה"ב? כולן היו חדשות "חמות" וכולן נוצלו להתקפות סייבר. האם תוצאות החיפוש שלכם מורעלות? כך תדעו
אלעזר לוין
המבקר המליץ: "יתרת הרכוש שתיוותר בידי המדינה תיוחד רק לצורכי זכאי הדיור הציבורי"    אבל סגן החשבת הכללית ומנכ"ל רשות החברות קבעו: "המדינה תנהג בעודפים לפי שיקול דעתה"
עמוס גורן
המסע הבלתי ייאמן של דוד שטרן, המתואר ב"צופן בסיסי" - ספרו של אביחי שמידט כתב היד והלוחות נמצאים בידיים שונות בקצוות שונים של העולם, וצירופם יכול לתת בידו של המחזיק בהם במצורף צופן שיש בו כדי להאריך מאוד את חייהם של בני האדם ולשנות את גורלה של האנושות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il