X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השחקנים עומר קרן וגלעד סמק [צילום: יוסי צבקר]
"הנסיך הקטן" - בבית צבי
איזו מתנה יפה לילדים לחנוכה! הצגה שהיא כמו "קרם דה לה קרם" מכולן: גם הרפתקה ושיוט בעולמות אחרים, גם שפה יפהפייה, גם בימוי מדהים, וגם צוות שחקנים מפתיע באיכותו וביכולותיו. והדרך שבה המחזה מלמד ילדים להשתמש בדמיון שלהם...
אורי שילה [צילום: יוסי צבקר]

תיאטרון הוא כניסה לעולם קסום. בין אם זה למבוגרים, שנפתח להם פתח למחשבות הכמוסות של גיבורי דרמה, ובין אם זה לילדים, כשהוא לוקח אותם לעולמות בהם הדמיון שלהם פורח יחד עמו. והמחזור המסיים את בית צבי מעמיד צוות שחקנים כה מוכשרים, שכל אחד מילא בהצגה כמה תפקידים שונים, אך בזכות החלפת תלבושות זריזה, או פאות ואביזרים בעיצוב לירון מינקין - כל אחד זכה לאפיון כה שונה, עד שקשה היה להבחין בתוך התפקידים השונים מי ממלא אותם. את השפה היפהפייה תירגם ועיבד למחזה אורי אוריין, והבימוי המדהים - של עידו רוזנברג.
הסיפור של אנטואן סן אקזופרי, שהפך לאבן יסוד בספרות העולמית, הוא גם סיפורו של הסופר בעצמו. גם הוא היה טייס, וגם הוא נעלם באחת מטיסותיו ולא נמצא עד היום. את הסיפור מספר סבא (ישראל גולדרט המצוין לשבח, הזכור כ"תנרדייה" ב"עלובי החיים" בשנה שעברה) לנכדו (דור מנואל במשחק כנה) שיש לו בעיות בבית הספר, בגלל המורה המרשעת והקפדנית (טליה רווה המצוינת להפליא). בסיפורו - טייס (אורי שילה רב הקסם) נוחת נחיתת חירום באי מבודד. תוך כדי שהוא מנסה לתקן את המטוס הקל, הוא פוגש בנסיך קטן (קטן - כי הוא שולט על כוכב זעיר). עומר קרן הרגיש, נוכח בכל סצנה מכאן ואילך כגיבור הסיפור, ורק אלה עימם הוא נפגש משתנים.
מכאן מתחילה הרפתקה זוהרת בה עובר הנסיך מכוכב לכוכב, ופוגש יצורים שונים ומשונים, שכל סצנה במחזה הנפלא מעניקה נופך עשיר ושונה לאפשרויות הביטוי של כל שחקן/טיפוס בו. על במה יפהפייה שעיצבה מאי פלג, ובתאורה מגוונת שמדגישה יפה כל מה שיש להדגיש בכל סצנה, שעיצב דולב ציגל - מנווט עידו רוזנברג בשרביט הקסם של בימויו את השחקנים הצעירים הנפלאים.
המורה המרשעת במציאות, טליה רווה, הופכת לפרח יפהפה, שושנה, שהנסיך מתאהב בה, ומבטיח להשקותה כל יום. הוא נתקל גם בשרשרת טיפוסים שונים ומצחיקים, כמו הרברבן, או הנחש - שאותם, בין יתר תפקידיו, מלבב את העין ומרנין את הלב גלעד סמק בשפת-גוף עשירה, בגמישות חתולית, ובעושר הבעות.
את המלך הנותן לילדים פרק בהלכות שלטון נבון - כיצד לא לריב, לתת לנתינים את מה שהם רוצים, בתנאי שהוא זה שיפקוד עליהם לעשות את רצונם - ממלא בחן ובהומור גל שלום כהן. גל מופיע גם כאיש עסקים, הרוכש כוכבים/עולמות באותה מהירות כמו הטייקונים שלנו, או כגיאוגרף מלומד שלמעשה אינו יודע על מה הוא מדבר, כי "לא הייתי בשום מקום מאלה המוזכרים בהרצאותי"; והוא גם השועל הנפלא.
שימוש בדמיון
סוף הסיפור משאיר לילדים פתח לדמיון האישי שלהם, ובכך מממש את הרעיון העובר בכל המחזה כחוט השני, והוא: השתמשו בדמיון שלכם. כה חבל שסן אקזופרי עצמו נעלם עם מטוסו בשנות הארבעים, ואנו הפסדנו סופר כה גדול.
"ואת מי הכי אהבתם?” שאלו השחקנים אחרי ההצגה את גלעד ודניאל (נכדיי), ואלה ענו: "את כולם!!!”
ההצגה בבית צבי כה מושלמת, שראוי היה לרוכשה על-ידי משרד החינוך ולצרפה לתוכנית סל התרבות לכל בתי הספר בארץ, לאחר שהשחקנים יסיימו את לימודיהם בקיץ זה.

דור מנואל וישראל גולדרט [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  14/12/2012   |   עודכן:  14/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הנסיך הקטן" - בבית צבי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו את מספרת? כשנגמר-
הכבש של הנסיך  |  14/12/12 13:47
2
עכשיו את מספרת כשנגמר-
הכבשה של הנסיך  |  14/12/12 14:02
3
לכבש של הנסיך
alice  |  14/12/12 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
על-אף שגורמים שונים מנסים "להחיות" את הסכמי אוסלו, ההנשמה היא מלאכותית. הסכמי אוסלו אינם רלוונטיים עוד ואין להם עתיד    תחזית אסטרולוגית: 21.12.12-14.12.12
איתמר לוין
שני עורכי דין השתוללו באולמו של השופט מנחם קליין ואפילו עירבו הורים. כיצד הרגיע קליין את הרוחות, מהו האיום שתלה מעל ראשיהם ומהי העצה החריפה שנתן להם?
רונן מואס
האם יכול להיות שהסמארטפון שמונח אצלכם בכיס מפרנס האקרים או פושעי רשת אחרים? התשובה היא כן, ובמאמר הבא אנסה להסביר איך משתמשי אנדרואיד מסביב לעולם עלולים לפרנס את פושעי הרשת ללא ידיעתם
יואב יצחק
ראש הממשלה ושר התחבורה קיבלו החלטה נכונה כשנסוגו ממש ברגע האחרון מחתימה עם האיחוד האירופי על הסכם "השמיים הפתוחים"    ההסכם עלול היה למוטט את חברות התעופה הישראליות ולפגוע בעובדים
ד"ר רונן גלזינגר
עולם האסתטיקה גדוש כיום בטיפולים מהפכניים אשר מאפשרים לדחות את הניתוח למתיחת פנים לפחות בשנים מספר. המגמה היום היא ליצור מראה טבעי עם פחות כאב, וזמן החלמה קצר בהרבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il