X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לפני כמה שנים עלתה בבית צבי ההצגה "בורגנים" מאת מקסים גורקי. בהפקה הנוכחית קוראים לה "אוטופיה". אולי כי כאן טמון הרמז למשמעות המחזה הזה בכלל - על הבורגנים החיים כמו בבועה בפריפריה, ומשלים את עצמם שלו יעשו כך וכך כל גורלם ישתפר. אבל כמו שנאמר - "האופי הוא הגורל", וכל היתר - רק הזיות
▪  ▪  ▪
עידן סמדג'ה והמשרתת [צילום: יח"צ]
אביתר אברהם וילנה [צילום: יח"צ]

כל הקאסט [צילום: יח"צ]

ההפקה הנוכחית (עד רביעי הזה כולל) בבימויו של מיטקו בוזקוב פשוט מבריקה. עיצוב הבמה הכה מיוחד של סשה לישיאנסקי עם ערמת הרהיטים ופריטי האמנות העתיקים עליהם במרכז הבמה הזעירה של האולם, ממזערת אותו עוד יותר, ומדגישה עוד יותר את התחום המוגבל של הנפש הפרובינציאלית שבמחזה. המעצב מספר אחד בארץ יכול לחולל תמורה גם בבמה כה זעירה כזו. השחקנים הצעירים, שחלקם עוד יהפכו לידועים לכשייסימו את לימודיהם בקיץ, כולם עושים את המיטב שבהם תחת שרביטו של בוזקוב. זוהי הצגה שכמו נועדה ממש עבור תלמידים, הן בגלל מספרם הרב של השחקנים, והן בגלל החומר הקלאסי המרהיב הזה.
חיים עבשים ושמרנים
אך אין זו קלאסיקה יבשה ומשעממת כפי נדמה. להפך, יש במחזה רפליקות שנשמעות כאילו אומר אותן מי שחי כיום בתוכינו - על בעיות היחסים בין הורים לצאצאיהם, היאוש של הבת שאינה נשואה עדיין בגיל מבוגר יחסית ועלולה להפוך לבתולה זקנה ולעול על כתפי הוריה, על הפרזיטיות של הבן שנזרק מהאוניברסיטה, וחי על חשבון אביו הצייקן בלי לחשוב על המחר, ועוד.
הדמות הססגונית ביותר, בביצוע מאד משכנע ומרשים היא של טטרב (עידן סמג'ה, שאין גבול ליכולותיו). הודות לקולו היפה הוא מתפרנס כזמר חתונות ולוויות כאחת. והוא תמיד עסוק... האנרגיות שלו, הלהט, והוויזואליה המרשימה - עושים אותו לדמות המרתקת ביותר בהצגה. הוא עוגב על כולן, אומר ישר את מה שעל ליבו, ויכול לסובב לכולן את הראש. הדמות השניה שכה מאפיינת את התקופה והמצב היא של הבן, הסטודנט הנצחי פיוטר (אביתר אברהם הנוגע ללב, גם אם תפקידו קטן בתוך כל ההמולה). הוא מאוהב באלמנה ילנה, הגרה בשכירות בבנין של הוריו, ואהובה על גברים רבים, הפוקדים את ביתה מדי ערב (מעין קילצ'בסקי, הזכורה מ"כובע מלא גשם"). היא מהווה ניגוד למתכונת החיים העבשים והשמרנים של הבורגנות הכפרית ברוסיה אז. שלקבוצה זו יש לשייך את עובדת משק הבית פוליה, שאדווה אדרי ממלאה את התפקיד בעדינות כנועה לבעלי הבית ולכולם (מחליפה אותה בתפקיד- מורן לארי המקסימה אף היא).
בצד הבורגנות היבשה מצויים גם הורים - מתן מישורי ונופר בוקר, נואית קדם כטטיאנה, אחותו של פיוטר, ששברון לבה גורר אותה להתאבדות, וכן כאלה שמנסים לשנות את גורלם - כמו הבן המאומץ ניל - נדב כהן, אביב קורן בדמות ססגונית כרופא, ודמויות עסיסיות כמו סער שריפי כאיש תיאטרון המכניס גם הוא רוח עליצות לחיים הכה שגרתיים של הבורגנים, אורי זעירא כפרצ'יחין וכך כל היתר.
ההצגה מעניקה ניסיון טוב לשחקנים הצעירים, ומרתקת את הקהל עוד יותר מההפקה הקודמת.

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי בר / Zvi Bar
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
ילידי השבוע יהיו עסוקים מאוד בהיבט הכלכלי של חייכם    נראה שיש לכם צורך לשדרג את עצמכם מבחינה מקצועית, ולשם כך נדרשים משאבים כספיים
יובל ארליך
בקיטור, בפחם או בחשמל, היא צוברת מהירות ולא משאירה מקום לספק: הרכבת כאן כבר למעלה מ-300 שנה, ואין לה שום כוונה להיעלם. בעולם כבר מבינים את זה. ובישראל?
הודיה גלעדי
לקראת שיאו של החורף וצניחת הטמפרטורות, להלן מגוון טיפים שיעזרו לכם להיערך ליציאה לטיול חורפי    מדוע יש לשנות את התזונה וממה חשוב להיזהר?
בלפור חקק
הסופר משה גרנות מתמודד ברומן משפחתי סוחף עם החשבון של השואה והתקומה    בלפור חקק בוחן איך הרומן בונה את הזיכרון הקולקטיבי שלנו, ומה משמעות הדברים לנראטיב הציוני    הספר מרתק וגם זכה בפרס אקו"ם בעילום שם
עליס בליטנטל
להקת הפלמנקו הישראלית "קומפאס" מיסודה ובהנהלתה של מיכל נתן, משפרת ומשדרגת איכויות מעונה לעונה. הפעם הניב שיתוף הפעולה של מיכל נתן עם הרקדן הספרדי הפנומן ומנהל להקת הבלט על שמו - מיגואל אנחל - את הכוריאוגרפיות היפות והיצירתיות אי פעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il