X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מצרים. העם מתקומם [צילום: AP]
הרחוב הערבי - לאן?
התסיסה הגוברת באלג'יריה, בירדן ובמדינות המפרץ הפרסי והפיצול בסודן, בעירק, בתימן, בלוב ובסוריה, מעידים שצפויה התפרצות נוספת של הר הגעש ברחוב הערבי

ההערכה שנסיקת האיסלאם ברחוב הערבי מונהגת על-ידי כוחות מתונים ופרגמטיים מנותקת מהמציאות. ההנחה שהכוחות האיסלאמיים העולים ברחוב הערבי שואפים להימנע מאלימות, להרגיע את הרחוב הערבי, להתמקד בכלכלה יותר מאשר בהשלטת והפצת האיסלאם ולהגביר את שיתוף הפעולה עם המערב, מקריבה את המציאות על מזבח הרהורי-הלב.
התובנה ש"אביב ערבי" מאפיין את הרחוב הערבי, ומגבש חזית של צעירים מונחי-דמוקרטיה וגורמים איסלאמיים מפוכחים למיגור משטרי עריצות, מתרסקת יום-יום אל צוקי המציאות המזרח תיכונית.
עירק הופכת בהדרגה למדינת-חסות של אירן, אויבתה המרה ביותר של ארה"ב, למרות מאמץ הדמוקרטיזציה האמריקני, ובעקבות נסיגת הכוח האמריקני מעירק. משטר אל-מאליכי השיעי הפך לצינור האספקה הקריטי של נשק אירני למשטר אסד, ומשמרות המהפכה של אירן מעמיקים מעורבותם בעירק.
מצרים הופכת בהדרגה למדינת שריעה, והנשיא מורסי נתון להשפעת המנהיג הרוחני של "האחים", מוחמד בדיע, וחאיראת אל-שאטר, סגנו לשעבר של בדיע. החוקה החדשה תשדרג את השפעת ההנהגה הדתית על זכויות האזרח, תאפשר הקמת "משטרת מוסר" ותטיל עונשים בסגנון המאה השביעית על ניאוף וגניבה.
לוב מנתצת את תקוות המערב לניצני דמוקרטיה לאחר 42 שנות דיקטטורת קדאפי. רצח השגריר האמריקני ושלושת אנשי מחלקת המדינה בבנגזי, ומלחמת האזרחים חסרת-התקדים באכזריותה אינם דומים ל"מצעד הדמוקרטיה". פיצול אלים, שבטי, אתני, דתי ורעיוני - כגון טבח האפריקנים של העיר טוארגה על-ידי ערביי העיר מיסראתה - הפך את לוב לזירת קרב יומיומי בין מיליציות טרור מוסלמיות.
תימן לאחר 33 שנות דיקטטורת עלי עבדאללה סלאח הפכה לבסיס מתעצם של "אל-קאעידה" המשסה יותר מתאבדים נגד אישי ממשל, מנהיגי שבטים ומטוסים הממריאים לארה"ב. הטרור המוסלמי משכיל למנף את היריבות הבין-שבטית, אי-היציבות וחולשת השלטון המרכזי השורשיים בתימן.
בחריין - נמל הבית של הצי החמישי האמריקני - נאנקת תחת 22 חודשי ההתנערות של הרוב השיעי בן 70% הפועל, בסיוע אירן השיעית, להחלשת שלטון המיעוט הסוני.
לבנון, המתערערת עקב טרור החיזבאללה ומלחמת האזרחים בסוריה, מציגה ראש ממשלה, סגן ראש ממשלה, שרים לשעבר, יו"ר בית הנבחרים, צירי בית נבחרים והמופתי של טריפולי הנעדרים מארצם משיקולי ביטחון. פוליטיקאים בכירים נוספים מרותקים לבתיהם מחשש לביטחונם.
סוריה שכלה יותר מ-40,000 הרוגים, מאז מרס 2011, בקרבות בין אסד הנתמך על-ידי אירן, עירק ורוסיה לבין אופוזיציה דתית, אתנית, פוליטית ורעיונית הנתמכת על-ידי סעודיה וקטר.
שינויים מתחייבים במדיניות ישראל וארה"ב
התסיסה הגוברת באלג'יריה, בירדן ובמדינות המפרץ הפרסי והפיצול בסודן, בעירק, בתימן, בלוב ובסוריה, מעידים שצפויה התפרצות נוספת של הר הגעש ברחוב הערבי.
השינויים הדרמטיים במציאות המזרח תיכונית - ללא קשר לעניין הפלשתיני ומדיניות ישראל - מחייבים שינויים דרמטיים במדיניות ישראל וארה"ב.
ההחמרה הדרמטית של האלימות, אי-הוודאות, אי-היציבות, אי-האמינות והבוגדנות ברחוב הערבי - השופכת אור על שבריריות הסכמים ובריתות במזרח התיכון - מחייבת החמרה דרמטית של צרכי הביטחון של ישראל.
הקצנת השנאה לארה"ב ברחוב הערבי, נסיגת ארה"ב מעירק, הנסיגה הצפויה מאפגניסטן והקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון האמריקני מחייבים שדרוג דרמטי של שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני לתועלת שני הצדדים.

תאריך:  28/12/2012   |   עודכן:  28/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרחוב הערבי - לאן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומי הבא בתור? העם היהודי
סלאח שבתי  |  30/12/12 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
דרור אידר
פרופ' אפשין אליאן נולד באירן, נרדף ע"י משטר האייתוללות וקיבל מקלט בהולנד - שם הפך לפילוסוף ולמבקר חריף של האיסלאם    בראיון בביקור בישראל הוא מדבר על "הרפיון האירופי מול האיסלאם הקיצוני"    על המוטיבציה האירנית הוא אומר: "השנאה היא דלק לחיזוק הטוטליטריות"    ועל הפלשתינים: "הם לא חשובים בעיני מדינות ערב"    שיחה והתפכחות
נורית גרינגר
אין ספק שאומה מחולקת נופלת ואומה מאוחדת עומדת חזק ומנצחת. ארגון 'אחדות יהודית רפורמית'- יו-אר-ג'י פועל כדי לבטל את האחדות היהודית
יהונתן דחוח-הלוי
עורך עיתון ערבי בטורונטו קורא לפלשתינים להודות לאירן, לסוריה ולחיזבאללה על הנשק שהעבירו ושימש להפצצת ערים בישראל    מזהיר כי בעתיד הפלשתינים ייפרעו מישראל על כל "פשעיה"
מרדכי קידר
אם אכן נכונות הידיעות כי מתנגדי אסד משתלטים על הרי אנצאריה, עלולה זו להיות אחריתם הפיזית של העלאווים. לא ברור עד כמה העולם ייחלץ לסייע לעדה זו כאשר יגיעו מים עד נפש וסכינים עד צוואר    אולי האיסלאם בכל זאת אינו הפתרון?
איציק וולף
המשטר הסורי חויב בארה"ב ב-338 מיליון דולרים בפסק דין בגין אחריותו לחטיפת אזרחים על-ידי ה-PKK    המשטר סייע באימונים לארגון הכורדי    פסק הדין הוא בר מימוש מאחר שלמשטר הסורי נכסים וחשבונות בנק שונים בארצות הברית הניתנים לתפיסה
רשימות נוספות
חאלד משעל הגיע לרצועת עזה  /  איציק וולף
מורסי מזרז כינון חוקה חדשה  /  עופר וולפסון
ארדואן מתכנן לבקר בעזה  /  עופר וולפסון
ירדן - האתגרים המורכבים ומאזן ההרתעה  /  אודי דקל, אורית פרלוב
חוקה ומבולָקָה - מוקשי החוקה המצרית  /  מרדכי קידר
ה"אביב השבטי"  /  רואי בר שדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il