X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דרוש יריב בדחיפות, בינתיים הוא לא בהישג יד. הכינוס של הליכוד ביתנו בנצרת עילית [צילום: פלאש 90]
פאניקה בליכוד-ביתנו
שבועיים לפני הבחירות, הרושם הוא שמפלגת השלטון משותקת. אין התייעצויות, אין ישיבות סיעה, הח"כים ממודרים, ולא רק הם; השרים ישראל כ"ץ וסילבן שלום שומרים מרחק ומסתייגים בשיחות סגורות מראשי המטה, גדעון סער וגלעד ארדן. האם יצליח פינקלשטיין לעצור את הסחף השלילי בסקרים?
איפה הכסף
ביום שני התכנסה ועדת הכספים של הליכוד. יאיר לפיד טרם הצטרף לקואליציה, אבל חברי הוועדה כבר ביקשו לדעת איפה הכסף. כוונתם הייתה ל-14.5 מיליון שקלים שכבר הוצאו במהלך הקמפיין. הקמפיין לא הורגש בשטח, אך הכסף הלך. התשובות היו מגומגמות והטונים בישיבה עלו. הישיבה התפוצצה. התקציב לא אושר

בארבעה ביוני התכנסה סיעת הליכוד להצבעה חפוזה ומפתיעה. חברי הסיעה גילו שראש הממשלה פעל ביד אחת לפזר את הכנסת ובשנייה חתם על הסכם קואליציוני עם יו"ר האופוזיציה דאז שאול מופז. סיעת הליכוד התבקשה לאשר את ההסכם.
חברי הסיעה, המומים רובם ככולם, הצביעו בעד. דני דנון היה היחיד שהלך עם הראש בקיר והתנגד. זה בגלל שאתה מתנגד לנתניהו, אמרו לו. דנון ניהל אז מאבק נגד ראש הממשלה בוועידת הליכוד כשהוא מנסה להתמודד על נשיאות הוועידה, ובין היתר כפה כמה ימים קודם לכן החלטה לבחור בנשיא בהצבעה חשאית, החלטה שקדמה לה מהומה רבה.
לא, השיב דנון. עכשיו יש לנו 35 מנדטים בסקרים. מי יודע מה יקרה אם נדחה את הבחירות?
אין ספק שדנון לא ידע באותו לילה עד כמה צדק. היום 35 מנדטים מצלצלים בליכוד כהערכה אופטימית, אלא שמדובר ב-35 מנדטים של שתי מפלגות גם יחד - הליכוד וישראל ביתנו.
שבועיים לפני הבחירות הרושם הוא שמפלגת השלטון משותקת. אין התייעצויות, אין ישיבות סיעה, הח"כים ממודרים, ולא רק הח"כים. כולם מותחים ביקורת על כולם. חלק מהח"כים דווקא לא מותחים ביקורת על ראשי המטה, גדעון סער וגלעד ארדן, ומציינים שגם השניים מתקשים לפעול ושארתור פינקלשטיין לא סיפק הפעם את הסחורה; השרים סילבן שלום וישראל כ"ץ מביעים מורת רוח בשיחות עם פעילי שטח. השניים לא שותפו במטה למרות אחיזתם בשטח, והדבר מגביר את המתח ביניהם לבין סער וארדן.
בשבוע שעבר הבטיחו בליכוד שינוי. מתחילת השבוע, השינויים המתרחשים הם רק לרעת המפלגה. ביום ראשון התבזה הליכוד בכנס בחירות בנצרת-עילית. המארגנים שכרו אולם שיכול להכיל 1,000 איש והוא התמלא רק בחציו, וזאת בעיר שהיא מעוז של שתי המפלגות, הליכוד וישראל ביתנו. נתניהו דיבר חמש דקות ועזב. בהמשך בוטלו עוד שני כנסים, בחולון וברמלה.
ביום שני התכנסה ועדת הכספים של הליכוד. יאיר לפיד טרם הצטרף לקואליציה, אבל חברי הוועדה כבר ביקשו לדעת איפה הכסף. כוונתם הייתה ל-14.5 מיליון שקלים שכבר הוצאו במהלך הקמפיין. הקמפיין לא הורגש בשטח, אך הכסף הלך. התשובות היו מגומגמות והטונים בישיבה עלו. הישיבה התפוצצה. התקציב לא אושר.
באותן שעות התחוללה סערה בחוץ. עוד סבב במערכה בין הליכוד לבית היהודי הסתיים בניצחון בנט. אתר 'ליכודניק' פרסם מודעה מסיתה נגד בנט. הליכוד פנה לוועדת הבחירות בבקשה שלא ישתמשו בשמו - אין למפלגה קשר למודעה - ואף פעל לסלק מהמפלגה את הפעיל הוותיק שיזם אותה, הירושלמי משה איפרגן. אבל כשנמצאים במסלול ירידה, כל דבר קטן דוחף אותך למטה.
ביום שלישי ארגנה תנועת 'נשים בירוק' כנס מרשים בבית וגן בירושלים. כ-700 איש הגיעו לדיון תיאורטי שעסק בהחלת ריבונות ישראלית ביו"ש. בין אם בכוונה ובין אם לאו, המארגנות נתנו העדפה מתקנת למפלגת השלטון. ארבעת נציגיה נשאו דברים מעל הבמה - השר אדלשטיין, זאב אלקין, יריב לוין והח"כ העתידי משה פייגלין. הארבעה, כל אחד וגרסתו, תמכו בסיפוח חלקי או מלא של יישובי יו"ש והתקבלו בהתלהבות. השאלה היא מה היו התוצאות לו הוצבה באולם קלפי.
למחרת זכה שר החינוך גדעון סער לזריקת עידוד משמעותית באריאל, שם חנך את האוניברסיטה. השאלה היא, שוב, האם תתורגם הכרת הטובה שהופגנה באריאל לתוצאות בקלפי.
נכון שהוויכוח, ולא לראשונה, הוא בין פעילי שטח לקמפיינרים - לאן להפנות משאבים, לפעילות שטח או למדיה. קיימת גם תחרות על חלוקת המשאבים בשטח. פעילים פנו לאחרונה לישראל כ"ץ והתלוננו שלא שולבו בקמפיין. לדבריהם גדעון סער ממנה את האנשים שלו לתפקידים במטה. כ"ץ ענה שאין לו זיקה למתרחש במטה שהרי לא שולב בעבודתו. הוא מתרכז בראיונות בתקשורת ומנסה להציג את ההישגים.
כרמל שאמה-הכהן, מקום 32 ברשימה, כעס לאחר הכנס בבית וגן על המתמודדים ששברו ימינה. בליכוד אין משמעת, איש הישר בעיניו יגיד. אבל במטה לא באו בטענות אף שהארבעה הביעו לכאורה עמדה המנוגדת לעמדתו הרשמית של ראש הממשלה, שלא התנער מנאום בר-אילן. זאת משום שקולות שברחו מהליכוד נמצאים בימין. הרוב אצל בנט, מנדט בשס, ואולי כחצי מנדט ב'עוצמה לישראל'.
במטה מסבירים שהבעיה של הליכוד היא דווקא בכוחו. בתוך הגוש סבורים שנתניהו ניצח ועל כן אפשר להתפנק ולהצביע למפלגות כבקשתך. סוג של הצבעה בשני פתקים, כשפתק אחד כבר הונח במעטפה. הפתרון הוא לנסות להפחיד את הבוחר הימני באפשרות שלפיה יחימוביץ', לבני ולפיד יקימו אחרי הבחירות גוש שיהיה גדול יותר מהליכוד-ביתנו. דרוש יריב ובדחיפות, אך בינתיים הוא לא בהישג יד.
בכיר בליכוד מעריך שהשבוע הקרוב הוא קריטי ושבמהלכו עוד אפשר לתקן נזקים. לדבריו, מלבד העדר היריב, הסיבה שגרמה נזק לרשימה המשותפת הייתה החקירה נגד מספר שתיים ברשימה. ונכון, הוא אומר, פינקלשטיין פתח בקמפיין מאוחר מדי. טעות בשיקול דעת - הוא סבר שיש לדחות את הקמפיין לחודש האחרון ועד אז להתנהל כמפלגת שלטון שלא משתתפת במאבק.

פורסם במקור: יומן מקור ראשון
תאריך:  06/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פאניקה בליכוד-ביתנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השכר לפילקטשיין-מקרן לישראל
מדמוני אסף  |  6/01/13 18:07
2
ביבי ממשיך במורשת רבין הממאירה ל"ת
לכן אצביע בנט.  |  7/01/13 07:58
3
בעיית הליכוד-פזילה למרכז .
ישמעאל  |  8/01/13 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אריאל כהנא
על המשפט נגדו: "קודם כול קובעים שאתה אשם ואחר כך מסדרים הליך רשמי כדי להוכיח את זה"    על הירידה בסקרים: "שטויות במיץ עגבניות. לפי הסקרים שלנו אנחנו עומדים סביב 37-8 מנדטים"    על 'הבית היהודי': "מי שיקבע שם זה לא בנט אלא הרב מלמד והרב דב ליאור. החבר'ה אלה פוגעים לפעמים בהתיישבות יותר מהאויבים בשמאל"    על הדחת אילון: "יש הרבה דרכים לתרום ולא חייבים להיות ח"כים. לא קיבלתי את ההחלטה לבד"    שבועיים וחצי לפני הבחירות, שר החוץ לשעבר מדבר
גורי גרוסמן
לא נותר אלא להמתין להפעלתו של נשק יום הדין להפלת נתניהו, וזה יתרחש ממש ערב הבחירות, כאשר יראיינו לונדון את קירשנבאום בשיתופו של רביב דרוקר, את נשיא אירן אחמדינג'אד, שיבטיח לאזרחי ישראל, שאם יפילו את נתניהו - תבוטל תוכנית הגרעין שלו
אהרון שחר
מסתבר שנעלי גולדה גדולים עליה. שלי היא לא גולדה, טאצ'ר, מרקל או פיירברג. היא כנראה עיתונאית בדימוס
יהודה דרורי
לפני מספר חודשים ניתן לשלי יחימוביץ' קרדיט על ריאליות והגיון בריא וגם אומץ לומר דברים כהווייתם כגון : זהו בזבוז של חיי מפלגה לשבת באופוזיציה. במקום זאת בחרה שלי להתרכז בנושאי חברה וכלכלה. אלא, שכל זה נמחק במעשה ידיה שלה וגם ע"י השמאל שסובב אותה. לכן, ללא ספק היא תביא שוב את המפלגה הזאת לתחתיות
דרור אידר
זאת השיטה הישנה של ידיעות אחרונות - להחדיר לשיח הציבורי רעיונות של קסטה מצומצמת במסווה של ראייה כלל עולמית    ידיעות אחרונות חיממו איטריות קרות. בסוף ייגמרו מאגרי התחמושת במוזסיה
רשימות נוספות
בכירים בליכוד: פרס - 'זקן תככן'  /  איציק וולף
המסיבה הסודית שארגן נוני ליאיר  /  מחלקה ראשונה
נתניהו: השמאל מנסה להתאחד ולהפיל אותי  /  איציק וולף
שלי יחימוביץ', את בדרך הנכונה!  /  אריה גל
המלך העירום  /  יניב אקרמן
ממשלת מה-שמה   /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il