X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כ-800 ערבים עזבו את ישראל בעידודו הנמרץ של אריה קינג, מספר ארבע ברשימת עוצמה לישראל. אם ייכנס לכנסת, הוא ינסה להרחיב את הפרויקט לממדים לאומיים
▪  ▪  ▪
קינג. ככה לא פותרים בעיה דמוגרפית [צילום: פלאש 90]
ילד הכאפות
לפני זמן מה רכשה 'הקרן לאדמות ישראל' שייסד אריה קינג, חנות במזרח ירושלים. כשיתגלה הדבר לשכנים, יהיה עליהם לכעוס רק על עצמם. איש הקש של קינג שאפשר את הרכישה פעל ממניעי נקמה. הבחור היה ילד הכאפות של השכונה. שנים סבל מהתעללות, כשמשפחתו עומדת מהצד. כשגדל שמח על האפשרות לנקום

מכירת חיסול
דוד חרמץ
זה לא שהם הפסיקו להיות ציונים, וגם לא מדובר בתאוות בצע. אבל מצבם הכלכלי של רבים מהחקלאים בגליל קשה, וכשקול מסתורי בטלפון מציע להם 15 אלף דולר תמורת דונם אדמה ששווה בקושי 5,000 - קשה להם להגיד לא. גם אם לקול יש מבטא ערבי בולט, וגם אם ברור שההצעה שלו היא חלק מתוכנית מחושבת לנישול היהודים ממרחבי הצפון * תחקיר
לרשימה המלאה

עומר כרמון
"לעודד ערבים להגר מירושלים"

בעיצומו של המאבק על ראשות הבית היהודי פנו פעילים ירושלמים של נפתלי בנט לאריה קינג, מקים 'הקרן לאדמות ישראל', פעיל ימין מוכר בירושלים שמעודד הגירה ערבית מישראל. סגן ראש העיר מטעם המפד"ל, דוד הדרי, תמך בזבולון אורלב, ובמטה בנט חיפשו משקל נגד. תצטרף, הציעו לקינג, תתמוך בבנט ותתמודד לכנסת.
קינג התייעץ עם ידידים, כולל פוליטיקאים מהאיחוד הלאומי. הם אמרו לו, למה לא, לך על זה. קינג לא הלך. היום הוא מספר ארבע ברשימת עוצמה לישראל. מקום לא ריאלי, אבל לקינג יש כבר תוכניות והצעות חוק שהוא רוצה לקדם אם יתחולל נס אלקטורלי. הצעות שקשורות, איך לא, לפעילות שבה הוא עוסק יותר מעשר שנים.
עוצמה לישראל הרוויחה בקטן מהמהלך שממנו נפתלי בנט הרוויח בגדול. האיחוד בין נתניהו לליברמן פינה את הנישה של מפלגת ימין שאותה תפס ליברמן במשך שנים. לחלל שנוצר נכנסו שתי מפלגות, נפתלי בנט בגדול ואריה אלדד ומיכאל בן-ארי בקטן. קינג, כאמור, העדיף את הקבוצה הקטנה.
אריה קינג, בן 39, נשוי ואב לשישה, סיים תואר ראשון בלימודי האיסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית. הוא חדש ברשימה לכנסת אבל לא חדש בפוליטיקה. בעברו היה פעיל מולדת. ב-1999 מינה אותו גנדי ליו"ר סניף מולדת בירושלים. הסניף הירושלמי הפך למשרד קטן לענייני הגירה ערבית. קינג גייס תורמים ופתח בפעילות ענפה כשהוא מחפש למהגרים פוטנציאליים עבודה בחו"ל. הוא פרסם, לא בשמו כמובן, מודעות בעיתונים ערביים. "כאן אתה מרוויח 4,000 שקל", פנו המודעות לנהגים ערבים, "בחו"ל תרוויח 4,000 דולר".
אחרי הפיגוע במרכז הרב פנה לקינג ערבי ממזרח ירושלים, רופא מנתח, וביקש סיוע. מדוע אתה רוצה להגר, התפלא קינג, יש לך משרה וגם אשתך עובדת. הכול נכון, השיב הרופא, אבל אני גר במרחק של כמה בניינים מהמחבל שביצע את הפיגוע. בביתו עשו חאפלה. הבנתי שבמקום כזה אני לא רוצה לגדל ילדים. קינג מצא לו משרה בבית חולים בקנדה והמשפחה עזבה את הארץ.
"לא תמיד זה קל", הוא מסביר כאילו היה בעל חברה שמתמחה בחיפוש עבודה. "הבעיה היא שלמרבית הערבים שפונים אלינו חסרה הכשרה מקצועית ושליטה בשפות זרות. למי שיש לו, קל יותר למצוא סידור". בימים אלה למשל מטפל קינג בערבי צעיר מיו"ש בעל תואר ראשון במחשבים. הוא מסדר לו אשרת כניסה לאחת ממדינות אירופה, שם ילמד תואר שני וגם ישתקע. זה לא הטרנספר של בן-גוריון, זה טרנספר דה-לוקס.
לעיתים מצליח קינג לשלב בין שתי המשימות - רכישת אדמות במזרח ירושלים ועידוד הגירה ערבית. לפני זמן מה רכשה הקרן שייסד ב-2008, 'הקרן לאדמות ישראל', חנות במזרח ירושלים. השכנים הערבים טרם נחשפו לדבר הרכישה כי החנות סגורה ומרותכת, אבל כשיתגלה הדבר יהיה עליהם לכעוס רק על עצמם. איש הקש של קינג שאפשר את הרכישה פעל ממניעי נקמה. הבחור, היום בן 23, צנום ושקט, היה ילד הכאפות של השכונה. שנים סבל מהתעללות, כשמשפחתו עומדת מהצד. כשגדל שמח על האפשרות לנקום. בעסקת הרכישה שימש איש קש. כעת השתקע בדרום אמריקה, ורכש בזכות התמורה ששילמה הקרן חנות מחשבים קטנה.
לא מדובר באלפים, רק במאות. מ-1999 עד היום סייע קינג להגירתם של קרוב ל-800 ערבים ישראלים או תושבי יו"ש. ככה לא פותרים בעיה דמוגרפית.
לפתרון הכולל הוא רוצה לרתום את המדינה. הצעת חוק שהכין מאפשרת הענקת סל הגירה לכל אזרח ישראלי או תושב המדינה שלא חל עליו חוק השבות ושמעוניין לעזוב את הארץ. עולה מקבל סל קליטה, אומר קינג, ערבי יקבל סל הגירה. מאיפה הכסף? מהחיסכון בתשלומי הביטוח הלאומי. אם מדובר בגבר בן 30 - במקום שהמדינה תשלם לו ביטוח לאומי עד גיל 76 בממוצע, היא תשלם לו סל הגירה.
החוק שלך "לא בגיץ", אני מעירה. יגיע רוני מצפון תל אביב ויגיש עתירה, למה שהוא לא יהיה זכאי לסל הגירה, במיוחד אם מסדרים לך משרה בבית חולים בקנדה? גם חוק השבות לא בגיץ, משיב קינג. ההצעה היא השתקפות של חוק השבות.
אלא שהבעיה של קינג היא לא בג"ץ. המפלגה שלו עומדת היום בסקרי דעת קהל על בין שניים לשלושה מנדטים. רק שני סקרים הבטיחו לה ארבעה.
כשהורכבה הרשימה של עוצמה לישראל, נכנס קינג כנציג של 'התקווה', מפלגתו של אריה אלדד, לאחר שזכה במקום שני בפריימריז המאולתרים שנערכו במערת צדקיהו בירושלים. מכיוון שאלדד הוצב במקום הראשון, קיבלו בן-ארי ומרזל את המקומות השני והשלישי ברשימה. קינג שולב ברביעי.
מבחינה אלקטורלית, היה כדאי למפלגה להציב מועמד חדש בקדמת הבמה. היום זה באופנה. נפתלי בנט, יאיר לפיד, יאיר שמיר. אבל זה מה יש.
אני שואלת את קינג האם הוא מצטער שלא התמודד בבית היהודי. נוכח הזינוק המטאורי של המפלגה, היה לו סיכוי טוב למצוא את עצמו היום במקום ריאלי.
"לא", הוא אומר, "אני לא מצטער. חשבתי והחלטתי. המקום שלי כאן. אני לא מזדהה אידיאולוגית עם המצע של בנט, אני לא שואף לפתרון חלקי. וחוץ מזה, ברגע שהציבור ישתכנע שאנחנו עוברים את אחוז החסימה, אני מאמין שקצרה הדרך למנדט רביעי".
ככה זה שבועיים לפני הבחירות. כולם מאמינים. גם מתמודדים חילונים למהדרין מקדימה, התנועה או מרצ.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  06/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש לשכת ההגירה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, כן ירבו !!! ל"ת
אייל99  |  6/01/13 19:05
2
אחלה יהודי
דוד גבאי  |  6/01/13 19:14
3
אכן, אדם מדהים
שמוליק 22  |  6/01/13 20:41
4
למה שמרו אותו בסוד עד עכשיו
שוקי26  |  6/01/13 21:00
5
תשדיר בחירות בערבית
עוצמה לישראל  |  7/01/13 00:51
6
טעות לגבי הסקרים!
אחת שיודעת  |  7/01/13 01:03
7
אריה קינג לכנסת!!! נץ בקלפי.
יהודי גאה  |  7/01/13 02:00
8
מדיניות יצירתית=קוראים לזה בעב
קורןנאוה טבריה  |  7/01/13 04:48
9
שיהיה לו בהצלחה. ל"ת
רואה צאן  |  7/01/13 05:14
10
כל הכבוד, מקווה שהדגש על מוסלמ
מוטי1  |  7/01/13 10:57
11
כן ירבו
מוסיקאי  |  7/01/13 12:12
12
יש תומכים לחוק גם הליכוד ביתנו
ירון זכאי 1  |  7/01/13 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
סופיה רון-מוריה
שתי המועמדות הכמעט ודאיות להצטרפות לממשלת נתניהו הן שס ו'יש עתיד'. אחרי שיצורפו יתלבט נתניהו בין בנט ללבני או יחימוביץ'
סופיה רון-מוריה
שבועיים לפני הבחירות, הרושם הוא שמפלגת השלטון משותקת. אין התייעצויות, אין ישיבות סיעה, הח"כים ממודרים, ולא רק הם; השרים ישראל כ"ץ וסילבן שלום שומרים מרחק ומסתייגים בשיחות סגורות מראשי המטה, גדעון סער וגלעד ארדן. האם יצליח פינקלשטיין לעצור את הסחף השלילי בסקרים?
אריאל כהנא
על המשפט נגדו: "קודם כול קובעים שאתה אשם ואחר כך מסדרים הליך רשמי כדי להוכיח את זה"    על הירידה בסקרים: "שטויות במיץ עגבניות. לפי הסקרים שלנו אנחנו עומדים סביב 37-8 מנדטים"    על 'הבית היהודי': "מי שיקבע שם זה לא בנט אלא הרב מלמד והרב דב ליאור. החבר'ה אלה פוגעים לפעמים בהתיישבות יותר מהאויבים בשמאל"    על הדחת אילון: "יש הרבה דרכים לתרום ולא חייבים להיות ח"כים. לא קיבלתי את ההחלטה לבד"    שבועיים וחצי לפני הבחירות, שר החוץ לשעבר מדבר
גורי גרוסמן
לא נותר אלא להמתין להפעלתו של נשק יום הדין להפלת נתניהו, וזה יתרחש ממש ערב הבחירות, כאשר יראיינו לונדון את קירשנבאום בשיתופו של רביב דרוקר, את נשיא אירן אחמדינג'אד, שיבטיח לאזרחי ישראל, שאם יפילו את נתניהו - תבוטל תוכנית הגרעין שלו
אהרון שחר
מסתבר שנעלי גולדה גדולים עליה. שלי היא לא גולדה, טאצ'ר, מרקל או פיירברג. היא כנראה עיתונאית בדימוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il