X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שכמייה פרי יצירתו של כריסטובל בלנסיאגה, 1895 בקירוב [צילום: מוזיאון תל אביב לאמנות]
רב-אמן כריסטובל בלנסיאגה
גדול האופנאים בספרד ובצרפת - בתל אביב: תערוכת יצירותיו של האופנאי הספרדי כריסטובל בלנסיאגה המוצגת בימים אלו במוזיאון תל אביב לאמנות מביאה בפני מבקריה את עבודותיו המרהיבות של רב האמן הספרדי
שמלת ערב, אופנה עִלית סתיו-חורף 1967 [צילום: מוזיאון תל אביב לאמנות]

בולרו, אופנה עִלית סתיו-חורף 1958 [צילום: מוזיאון תל אביב לאמנות]

שכמייה נוספת פרי עיצובו [צילום: מוזיאון תל אביב לאמנות]

אוסף פרטי מיצירות כריסטובל בלנסיאגה (ובגדים מספרד שהיו ברשותו מן המאות ה-17 וה-19) היא אחת מן התערוכות המוצגות בימים אלה במוזיאון תל אביב. האגף החדש שנפתח לפני שנה עבור המבקרים הקבועים והחדשים, ובו מוצגת באחד האולמות תערוכה זו, מפתיע כל פעם מחדש: מבוך יפהפה, רחב-ידיים, מסקרן ומושך, יצירה מרתקת בפני עצמה.
בלנסיאגה, אופנאי ספרדי (1972-1895) שחי ועבד בפריס, מוצג למבקרי המוזיאון כמסמך מעניין של אופנאי מפורסם שמעולם כמעט לא התראיין ולעתים רחוקות הצטלם בעצמו. המגזינים החשובים של המאה ה-20 (עד סוף שנות ה-60) אהבו את עבודותיו וצילמו את היצירות בעונות הרלוונטיות. בלנסיאגה היה אגדה פריסאית ונחשב על-ידי מעצבי האופנה והלקוחות בעלי הממון, לאחד הגדולים מבין האופנאים שפעלו בין שנות ה-20 ועד סוף שנות ה-60 בספרד ובצרפת.
בלנסיאגה נולד בחבל הבאסקים בסוף המאה ה-19 לאם תופרת של החברה הגבוהה. הצעיר פתח את בית האופנה הראשון שלו בסן סבסטיאן, עיר תרבות והיסטוריה, רוחשת יופי וארכיטקטורה מדהימה - בצפון ספרד, ובהמשך פתח חנויות בברצלונה ובמדריד.
עם פרוץ מלחמת האזרחים בספרד (1937) עבר לחיות ולעבוד בפריס ככוכב אופנה עילית. קוקו שאנל וכריסטיאן דיור, כל אחד בעשור אחר של המאה הקודמת, ראו בבלנסיאגה מורה רוחני ומוביל הטעם הטוב, ההשראה ההיסטורית והטכניקות העיליות של יצירת תחרה, עיבוד משי, רקמות וגזרות מקצועית לעילא. שמו התחרז עם אלגנטיות ללא נוקשות, עם נשיות מודרנית לתקופה, קפדנות ללא גבולות בעבודות היד המושלמות של תפירה ורקמה.
על-אף ההשראה ששאב היוצר מאופנת ספרד במאה ה-17 וה-19, היה בלנסיאגה מהחדשנים מבין יוצרי החלק הראשון של המאה ה-20. מאז מותו בשנת 1972 נערכו במוזיאונים הגדולים בעולם תערוכות של אופנת בלנסיאגה עם דגש על "רב-אמן ספרדי".
התערוכה בתל אביב כוללת מעילים ושמלות, שמלות ערב וצעיפים בהשראה ספרדית מתקופות שונות, בדי משי ותחרה, רקמות עשירות, מעילים רבי-הוד, שמלות פיסוליות ושמלות קלאסיות מרשימות עם שלל קפלים, שובלים ו-וולנים בנוסח חצאיות פלמנקו, במראה מאופק המגדיר את המושג אלגנטיות. השראה של בגדי לוחמי השוורים הספרדים בולטת בדגמי המותניות הגזורות ותפורות היטב, בצעיפים, צווארוני תחרה ופרטי קישוט עם קישוטים שונים של סרטים, פאייטים ועוד.
על צורת הצגת התערוכה
התערוכה מוצגת בחלונות ראווה קטנים וסגורים, ופרטי אוסף מקופלים יחד עם רישומים מקוריים של היוצר, בתוך מגירות, באווירה של דוקומנטציה. אין בתערוכה אווירה של הידור (מלבד כל פריט לחוד אם מתבוננים בו לפרטי הפרטים). האור העמום שמאיר את הפריטים (רוב הבגדים הם בצבע שחור) לא מאפשר את ההתעלות שיכולים לחוש בתערוכה גדולה ומוארת. האור החלוש נקבע ככזה כדי לא לפגוע במקוריותו של הצבע השחור, לא לגרום לו לדהות ולשמר אותו לשנים הבאות.
בתערוכות גדולות של אופנה בחו"ל, מוצגים הבגדים בצורה מרשימה יותר. אבל עדיין כדאי לא להחמיץ תערוכה זו. לא כל יום מביאים לתל אביב את בלנסיאגה או דומיו.

מערכת לערב: מחוך, חצאית וחצאית תחתונה, אופנה עִלית, 1943 בקירוב [צילום: מוזיאון תל אביב לאמנות]
תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  11/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
האם הוא אנס או לא? והאם יש להגן עליו במשפט גם אם כן? לכאורה, זו השאלה בה פותח דייוויד מאמט את מחזהו "גזע", העולה בתיאטרון חיפה. אך התפתחות המחזה מעלה בעיות נוספות, כשהעיקרית בהן היא הדעה הקדומה בה לוקים לבנים ושחורים כאחד, והגורמת להם להחליט החלטות בניגוד לשכל הישר והרות אסון
חיים נוי
אין ספק ש"מראה מעל הגשר" הוא מחזה שלא נס לחו ועוצמתו הדרמטית עד לסוף הבלתי נמנע הם חלק מאבני היסוד של התיאטרון בשנים האחרונות וחוויה מענגת ומעניינת לצופים
אריה אבנרי
תיק החקירה נגד משפחת שרון המושחתת שהיה פתוח קרוב לעשר שנים נסגר השבוע על-ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שהפך את שלטון החוק לצחוק    בניו של אריאל שרון, גלעד ועמרי, לא יועמדו לדין על-אף מעללי המשפחה החמורים    להלן העובדות - לשיפוט הציבור
ראובן לייב
מבין המסעדות הבולגריות של יפו אין כמו "שרה" הוותיקה, המניפה זה שנים את דגל הקולינריה האיכותית של ארץ המוצא, ללא מתחרה
יהונתן דחוח-הלוי
נאומו של אבו מאזן ביום השנה לציון הקמת תנועת הפתח חושף את משנתו המדינית, המציבה את מימוש ה"חלומות" הפלשתינים לשיבת הפליטים כתוכנית פעולה מעשית. אבו מאזן נמנע מלדבר על פשרה היסטורית עם ישראל ובמקום זאת בחר להישבע ללכת בדרכיהם של חאג' אמין אל-חוסייני, השייח' אחמד יאסין ויאסר ערפאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il