X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מי שלא אוהב את מבנה האופרה ואווירת התיאטרון, בגדים ותכשיטים נפלאים, תסרוקות וכובעים ונשים יפות, צילומים נדירים ביופיים של אביב וחורף רוסי, את טולסטוי ובכלל סיפורים מרגשים, שלא ילך לראות את "אנה קרנינה" ומי שכן - שיילך ועוד איך
▪  ▪  ▪
השחקנית קירה נייטלי. רגישה ויפה [צילום: AP]

כמה מידידיי וגם כמה מבקרי קולנוע שאני מעריכה עיקמו את האף כתוצאה מצפייה בסרט החדש "אנה קרנינה" של הבמאי ג'ו רייט עם השחקנים קירה נייטלי וג'וד לאו. למרות הביקורת שאמרה "סרט ללא עומק רגשי"... ראוותני"... "שחקנים שלא מתאימים לתפקיד"... "בימוי לא שגרתי" (במובן השלילי) וכולי, לא נשענתי על הביקורת ורצתי לצפות בסרט.
ביום חורפי בתל אביב, כשאני כמהה לראות את סנט פטרבורג של שנות ה-70 במאה ה-19, את השלגים והקור, את הדרמה שמסתיימת בטרגדיה, את האהבה בין קרנינה וורונסקי, מבחינתי כל רגע בסרט בן השעתיים וחצי היה מרתק. הסרט "אנה קרנינה" בנוי כאופרה עם מוזיקה דרמטית מסחררת של דאריו מארינלי המובילה לסוף ידוע מראש, עם תשוקה נוסח לייב טולסטוי, עם קונפליקט מושלם של אהבה אסורה, של סבל ותשוקה עזה כמוות. כל זאת על-רקע החברה הגבוהה של סנט פטרבורג וערכיה לטוב ולרע.
דרמה שנבנית לטרגדיה
כמו באופרה, הדרמה נבנית מהתחלה מסביב לאולמות נשפים ותחנת הרכבת של העיר האלגנטית בה נפגשים בני אדם ונפרדים לגורלם. הרכבת הדוהרת ברחבי רוסיה המושלגת היא אחת מגיבורות הסיפור ובעלת עוצמה שטנית-מאיימת. הטרגדיה, כמו באופרות הגדולות, מלווה במוזיקה הנפלאה.
אנה, האם הנואפת, אשת איש שנישואיה היו מופת עד שנדלקה באש המאכלת, מקריבה את בנה סריוז'ה על מזבח אהבתה לורונסקי. הכללים החברתיים של מקורבי משפחת קרנין, החברה העשירה והחשובה של סנט פטרבורג, מנדים את אנה, בזים לה כמו לאחרונת הנקלות. הנשפים הזוהרים שמאחוריהם דרמות וחיי משפחה בלתי מושלמים, הפאסדה שמאחוריה משפחות לא מאושרות וכולי - הם האווירה בה מתנהל הסרט.
סיפור אנה קרנינה על-פי טולסטוי
אנה נשואה לקרנין בעל מעמד פוליטי חשוב בגוף השלטוני בסנט פטרבורג, חיה חיי תפנוקים ואהובה על-ידי בעלה, שמעריץ אותה ומכבד אותה, ואם לבן אהוב, מוקפת על-ידי בני משפחה וחברי המעמד העליון המועסקים בגדולתה של רוסיה, בנאפופי הגברים, בחיים הטובים והפטריוטיים, במעמדות העובדים ואלה השולטים, באמונה דתית נוצרית ובהתעסקות בהתלבטות בין עולם מודרני המגיע מאירופה ועולם שמרני-פרובינציאלי עם היומרות של רוסיה.
אהבה, התאהבות, נוחות וחיי "סידור", חיי משפחה ונאמנות משפחתית - הם הנושאים שבודק טולסטוי ביצירה שכתב לפני קרוב ל-150 שנה. אנה היפה וטובת הלב עוברת על כל הכללים: גם מתאהבת ברוזן ההולל, איש הצבא ורונסקי, גם לא מצליחה להסתיר את אהבתה בפני הציבור שם היא מוכרת, גם מספרת לבעלה המסור והתומך (ג'וד לאו) שמנסה להמשיך את החיים כאילו היה העניין משהו חולף, סוג של שפעת שתעבור. אנה גם נכנסת להריון ויולדת את בתו של ורונסקי בעוד קרנין בעלה מאמץ את התינוקת ואנה ממשיכה לגור בבית.
אין סליחה לאישה נואפת המפגינה את אהבתה בחברה שלא מוכנה לקבל את אנה, מבזה אותה ומתנכרת אליה. הטבעת מתהדקת סביב צווארה של אנה. הנאהבים עוברים לחיות ביחד ואנה מנותקת מבנה סריוז'ה ומן התינוקת. התשוקה של הנאהבים מורעלת על-ידי סבלה של אנה, הבגידות של ורונסקי והעלבונות שהיא סופגת מכל החברה הגבוהה של סנט פטרבורג.
תחנת הרכבת כמרכז דרמטי
העלבונות והסבל שסופג בעלה קרנין מחזירים את הצופים ואת אנה לתחנת הרכבת ששוב מככבת כמרכז חיים ומוות כראוי לטרגדיה. הרכבת הפולטת עשן, יללות צופרים, מכוסה קירות של שלג, גלגלי ענק של הקטר הדוחפים את המפלצת הלבנה. אנה בבגדי פאר מחכה לרכבת שתיכנס לתחנה...
מי שלא אוהב את מבנה האופרה ואווירת התיאטרון, בגדים ותכשיטים נפלאים, תסרוקות וכובעים ונשים יפות, צילומים נדירים ביופיים של אביב וחורף רוסי, של תשוקת בשרים, של הטרגדיה הנבנית מצילום לצילום, פניה היפים והרגישים של קירה נייטלי (אנה) ומשחק מעולה של ג'וד לאו כבעלה, את טולסטוי, ובכלל סיפורים מרגשים וחומר למחשבה, שלא ילך לראות את "אנה קרנינה". זה לא סרט לכל אחד.

תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנה קרנינה במיטבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סרט טוב אבל...
שמואל פישר  |  15/01/13 07:10
2
הסרט לא לכל אחד.
תגובה לש. פישר  |  15/01/13 20:06
3
נהניתי מכל רגע :) ל"ת
Meirav, t.a  |  18/01/13 08:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
מול מסך ענק נשאבתי לסרט הקולנוע המרהיב "אנה קרנינה" בכיכובם של קירה נייטלי וג'וד לאו. שווה צפייה    "ריצ'ארד השני" בקאמרי - רב-עוצמה, מורכב ואיכותי    וגם: ביקור בתערוכתו של המעצב הגרפי דויד טרטקובר, "ארזתי לבד"
עליס בליטנטל
אחת הפנינים של שיאי המחזאות האמריקנית במאה העשרים - "מראה מעל הגשר" שכתב ארתור מילר, ועולה ב"בית צבי", מעניקה לשחקנים הצעירים ניסיון בקלאסיקה מודרנית פאר אכסלאנס
דרור אידר
"כשל חמור בהפעלת שיקול דעת, אחריות וזהירות", קבעה ועדת וינוגרד על היציאה של אולמרט למלחמת לבנון ה-2    הפרת אמונים ב-4 פרשות, והרשעה בביהמ"ש    אז מה הוא עשה ב"אולפן שישי" בערוץ 2, המאכלס זן נכחד במפה הפוליטית?    עוד הייתה לו החוצפה לתקוף, להפחיד ולתת עצות
מרטין בוקסדורף
חושב להוסיף קצת צבע לבית? כדאי שתדע איזו אווירה משרה כל צבע, מדוע לא כדאי להשתמש בצבע הצהוב כצבע ראשי בקירות, ואיזה צבע יחנוק את האור
שרלי שטרית
כותבים עליהם כל הזמן, אך רבים אינם יודעים כיצד הם נראים. בפינת המיליונר השבועית אנחנו מציגים היום את ויקטור פינצ'וק. כמה מילים ותמונה מארכיון מראות אימג'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il