X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
קרן מור ומנשה נוי מביאים ל"המאהב" משחק משובח ושנינות על-אף היות "ג'אנגו ללא מעצורים" סרט שנוי במחלוקת, מדובר בסרט נהדר וגם: ערבי ספרות מיוחדים במינם בקפה "קלמנטיין" בת"א
▪  ▪  ▪
השחקנית קרן מור. מאופקת קמעה [צילום: פלאש 90]

"המאהב", מחזה וירטואוזי של הרולד פינטר, מועלה בתיאטרון הקאמרי בהשתתפות זוג השחקנים (גם בחיים), קרן מור ומנשה נוי. תרגום ובימוי: שמעון לוי. השניים מביאים אל המחזה שנינות ומשחק משובח. קרן מעט מאופקת לטעמי, בעוד שמנשה מפגין ביטוי בימתי חם ושופע, לעיתים קר ולעיתים מתפרץ. שניהם ביחד מביאים יכולות מדויקות, מתאימים לטקסט המשובח, הנוגע בשאלות בסיסיות ומתגרות ביחס לחיי הנישואין, לנושאים הנצחיים של קנאה, אהבה, שחיקה, שעמום, שגרה ופנטזיה על הזוגיות.
מדובר במחזה על זוג נשוי, אמיד, המנהלים חיי נישואין פתוחים. כל אחד מהם מנהל באופן פרטי ואישי פרשת אהבים ומין גלויים לגמרי לבן הזוג. לכאורה הם מאזנים את הפראות היצרית שלהם, תוך כדי שמירה על מעמדיות בורגנית אנוכית לגמרי. הבעל יוצא בכל בוקר לעבודה כשהוא שואל אשתו אם המאהב שלה בא היום. והיא שואלת אותו בערבו של יום כשהוא חוזר הביתה, אם היו לו הנאה וסיפוק מהחברה שלו. כך הם מנהלים חיי נישואין נורמליים לחלוטין לטעמם, כשלכל אחד מהם עיסוק וחיים כפולים.
ההסדר הזה מבוסס על "פתיחות והסכמה הדדית" כביכול, עד שיום אחד כשמגיע הבעל מעבודתו הוא נשבר, ואז מתחיל הקרב על החיים הזוגיים האמיתיים. באמירות של דו-קרב, בין גבר לאישה, מתנהלת דרמה אמיתית של קנאה, של חוסר פשרה, של עמידה על הטוהר והאמת בחיי הנפש והגוף. שני בני הזוג הנאורים במשך עשר השנים, שאיפשרו זה לזו חיי אהבה ומין, נלחמים על זהותם האישית והאנושית. הבעל לא מוותר יותר לאשתו, ומודיע לה באופן אולטימטיבי על אי-יכולתה להביא עוד את המאהב לאחר-הצהריים לביתם המשותף. גם היא בדרכה שלה מתנגדת ליחסי המין של בעלה מחוץ למסגרת הנישואין. השילוש הקדוש מתפרק והשניים מממשים את זוגיותם בתפקידי משנה של משחק המאהבים של שניהם.

ג'אנגו ללא מעצורים

סרטו החדש של קוונטין טרנטינו, "ג'אנגו ללא מעצורים", הוא סרט נפלא למרות היותו שנוי במחלוקת, בשל שפע הדם היזע והדמעות שבו. בראיון אחד שאלו את הבמאי מדוע הוא משתמש באכזריות ובאלימות כזאת בסרטיו, כתשובה טרנטינו כמעט שהיכה את המראיין על שאלתו ה"טיפשית" ואז קם ועזב את האולפן באופן הפגנתי למדי.
מעבר לאכזריות בסרט, מצליח הבמאי המוכשר להעביר אותנו לראשית המאה ה-19 אל הדרום הפנאטי אכול השנאה לשחורים, ולמעמדם הקוטבי של לבנים, אדוני האחוזות הגדולות מול עבדיהם. עבדים שאינם נחשבים בני אדם בעלי רגשות או צרכים אנושיים כלשהם, כי אם רכוש שניתן לעשות בו כרצון האדון. התקופה היא ערב מלחמת האזרחים בארצות הברית. חירות וחופש מהדהדים באוויר, ובהתאם לכך מותאם גם פס הקול הנפלא, בו נשמעים שירי חופש וחירות. שירים משנות ה-70, וודסטוק ועד לראפ המקפיץ של ימינו.
טרנטינו עושה בסרטו החדש מעשה של מחווה לבמאי סרג'ו לאונה, אותו הוא מעריץ ואף למד ממנו דבר או שניים, בסרטי ז'אנר המערב הפרוע, כמו למשל "הטוב הרע והמכוער" ובסרט "היו זמנים במערב". בסרטים הללו צולמו גברים מזוקנים, גברתניים, ג'נטלמנים מול עלמות חן, אך אכזריים ונוקמים מול נבלים חסרי מצפון. גם צילומי נופי המדבר האינסופיים על צמחייתם המיוחדת, מהממים ביופיים בסרט זה ובסרטים אחרים.
בסרט מדובר על צייד ראשים ממוצא גרמני (כריסטופר וולף), אשר בדרכו נתקל בקבוצת עבדים מובלת בשלשלאות ברזל בידי אדוניהם הלבנים האכזריים. צייד הראשים משחרר עבד אחד מהחבורה (ג'יימי פוקס), אכזרי וגאה לו הוא מציע, שיעזור לו לתפוס קבוצת לבנים, פושעים, אחים, אכזרית ביותר. הוא מנסח זאת במשפט טעון מאוד המשקף את הבעייתיות החמורה בין שחורים ללבנים: "גופות לבנים תמורת כסף". הצייד הלבן חובר אל העבד השחור, מלביש אותו בבגדים מהודרים ואף מעלה אותו על סוס, דבר שהיה אסור באותם ימים. עבד שחור לא הורשה לרכוב על סוס.
בתמורה לעזרתו של העבד המשוחרר מבטיח לו הצייד הלבן לעזור לו במציאת אשתו. וכך רוכבים השניים עד להגעתם לאחוזת מטעים ענקית והמאוכלסת בעשרות עבדים העושים במלאכת הבית והחוץ. בעל האחוזה הוא לאונרדו דיקפריו, נבל, שליט סדיסט הנהנה מקרבות בין כושים, המביאים עד לרצח המפסיד. הוא שולט בכושים בזכות אחוזת המטעים הענקית שלו - "קאנדילנד", אותה ירש מאביו. שם עובדים המסכנים השחורים, הזקוקים לאוכל ולמחסה. מסתבר ששם גם נמצאת אשתו של העבד המשוחרר, המחפש אותה ימים רבים. ייחודה הוא ביופייה הרב ובשפה השגורה בפיה - הגרמנית.
סוף הסיפור יוצא לטובת האנדרדוג המושפל והנרדף, חסר הזכויות המעז להרים ראש כנגד כל הסיכויים, הוא מצליח לשחרר את אשתו ברומהילדה ובסופו של דבר אף לשרוף את האחוזה על כל נבליה.

"קלמנטיין" מארח את בימת "עכשיו"

בקפה "קלמנטיין" הנמצא בשדרות בן-גוריון בבניין חנה, תל אביב, באווירה מיוחדת, פסטורלית ונוסטלגית, החלה בימת "עכשיו" להפיק ערבי ספרות מיוחדים במינם. וכל זאת סביב כתב העת הוותיק והידוע ועורכו פרופסור גבריאל מוקד. הערב הראשון בסדרה הוקדש למשורר דויד אבידן. משורר מיתי, עתידני, שנולד בשנות ה-30, התעניין בחידושי הטכנולוגיה והמדע הבדיוני, ושלא כיוצרים אחרים, ניתן לקרוא לשירתו שירה עתידנית:
  • קצת תוכניות לעתיד
    הניחו לי להיות מומיה העירו אותי
    אחת לאלף שנה בזריקת אדרנלין מרוכזת ואז
    אשרוף מחדש את רומא. אדווח מחדש על האירוע
    בפנים חורים ובלב נפעם אסרס מראש
    את כל הלוחמים הברברים שיעלו עליה אבעל
    את נשותיהם הצעירות כדי שיהיה
    מה לשרוף ומה לסרס כעבור
    אלף שנים נוספות יש לי סבלנות
    למשימות ארוכוטוח.
שיריו מאופיינים בשפה מיוחדת אותה יצר, שפה אבידנית, בה אין חוקים וכללים לחוקי הדקדוק המקובלים. זוהי שפה חדשנית, מרופדת ברעיונות מדעיים, בדיוניים ועתידנים. במרכז היקום מעמיד אבידן את האני החמוש ברעיונות ובתובנות מודרניות. לשונו היא לשון עברית מודרנית מתוחכמת העומדת מול סכנת השמדה גרעינית מצד אחד, ומהצד האחר מול סיכוי גדול של הארכת חיים גנטית. בשני הספרים - "תשדורת מלווין ריגול" ו"ספר האפשרויות" - מובעים רוב רעיונותיו אלה.
בשנת 1965 כתב אבידן מחזה בשם "קארמבול". ואחר-כך כתב אותו גם כתסריט. הוא עוסק בשלושה אנשים אחרונים הנשארים ביקום לאחר השמדת המין האנושי. יש אומרים שעיסוקו בעתיד נבע מהפחד מהזיקנה ומהמוות. הוא טען שהוא בא מן העתיד ושהייתו בהווה היא זמנית בלבד. הוא זוכר קדימה, נע קדימה, והאפשרויות הנובעות מן העתיד הן שמכתיבות לו את ההווה. אבידן טען שהוא בא כחייזר מכוכב לכת אחר שנקרא אבידנקו ולשם הוא עתיד לשוב.
המשורר עסק רבות גם בסיאנסים והעלה דמויות מן העבר. כמו זיגמונד פרויד, היטלר, ולהבדיל אלפי הבדלות גם את חיים נחמן ביאליק ואת שלונסקי, כדי שיעידו על שונותו וגדולתו מן המשוררים האחרים בני דורו.

תאריך:  27/01/2013   |   עודכן:  27/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יומן תרבות (4)
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יומן בעל רמה
עובר ושב  |  28/01/13 15:27
2
יומן תרבותי מכובד
בועז ב   |  28/01/13 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הליך הגשת כתב האישום נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר מתעכב    גורמי האכיפה והחקירה מתקשים לבצע השלמות חקירה ולהשיג היתרים לביצוע חיקורי דין בחו"ל
יואב יצחק
רשות השידור מבקשת לפרסם מכרז לבחירת יועץ משפטי חדש לרשות השידור במקום חנה מצקביץ' המסיימת תפקידה ביולי 2013    עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שטייח תלונות שהוגשו נגד מצקביץ', הוא שמתבקש לאשר פרסום המרכז
יואב יצחק
נתניהו מוכן להקמת ממשלה רחבה בשותפות בכירה של הליכוד-ביתנו עם יש עתיד (לפיד) אך לא בכל מחיר    נתניהו זוכר היטב מי מכשכש ומי הזנב וחושד היכן בדיוק משתבץ יריבו האישי ארנון מוזס    בפועל: מי שהצביע לפיד, קיבל את נוני בממשלה כאשר ברקע מאיים אהוד אולמרט
אלכס לוין
מהיכן צץ החג הזה ט"ו בשבט, הוא הרי לא מופיע בשום מקום בספרי התורה או התנ"ך, אז מהיכן נולד החג הזה?
שמוליק שלח
מה הביא את סיסקו לשלם 475 מיליון דולר על סטארט-אפ מרעננה שהוקם לפני 4 שנים?    הדרך שעברו רני וולינגשטיין ועידו סוסן תוך ארבע שנים מהרגע שבו הקימו את אינטוסל ועד שהגיעו לאחד האקזיטים המרשימים בשנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il