X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ספרה החדש של טל ניצן, "שייקספיר לפני השינה", מכיל 14 סיפורים קצרים על-פי מחזותיו של אחד מגדולי המחזאים והמשוררים אי-פעם הספר מתאים לא רק לילדים שבינינו...
▪  ▪  ▪
ויליאם שייקספיר. מאז ועד ימינו אנו [צילום: AP]
כריכת הספר "שקספיר לפני השינה" / טל ניצן

את שייקספיר פגשתי, כמו כל מתבגר, בבית הספר התיכון. בתוכנית הלימודים של פעם למדו בשיעורי אנגלית קטעים מתוך יוליוס קיסר. באותו גיל ראינו גם את המחזה "חלום ליל קיץ" של שייקספיר באחת הגרסאות בעברית (גרסאות נפלאות בדרך כלל) שהתרבו ככל שעברו על פני העשורים בחיים.
את הספר "שייקספיר לפני השינה" - שיצא עכשיו בהוצאת אחוזת בית ושכתבה ניצן טל (שתירגמה 70 ספרים בשירה ופרוזה מאנגלית וספרדית וזכתה בפרס שר התרבות, בפרס ברנשטיין, בפרס אקו"ם, בפרס היצירה למתרגמים ובפרס ראש הממשלה לסופרים) - חיפשתי אז בילדותי המאוחרת. עכשיו הוא יצא לאור ואוכל לספר ממנו סיפורים לנכדיי.
14 סיפורים קצרים ע"פ מחזותיו
בספר 14 סיפורים קצרים על-פי מחזות של שייקספיר. ביניהם: המלט, רומיאו ויוליה, מקבת, ריצ'רד השלישי, חלום ליל קיץ ועוד.
המחברת, ניצן טל, בהקדמה לספר מספרת, כי בעבר הרחוק היה עולה שחקן על הבמה לפני תחילת ההצגה ומספר את התוכן. זה בוודאי היה חיוני, בפרט במחזות שייקספיר בהם הסיפורים מסתבכים, יש גיבורים וגיבורי משנה, טובים ורעים, עלילות של מוות, רצח, אהבות ענקיות, שנאה וקנאה, תאוות שלטון וכסף, נאמנות ובגידה, וכל דקויות היחסים בין בני אדם יצריים, שסיפור גורלם שנחרץ חולף על הבמה מול קהל משתאה כבר חמש-מאות שנה.
שייקספיר נולד בעיר הקטנה סטרטפורד אפון אייבון, צפונית ללונדון. בשנת 1564 נשא לאישה את אן האתאווי בהיותו בן 18. ככל הנראה היה שחקן בלהקת תיאטרון. בערך בשנת 1590 החל לכתוב מחזות ולשחק בהם. הוא כתב סך הכל 37 מחזות. במותו בגיל 52 (1616) אספו שני שחקנים מחבריו את כל כתביו לספר אחד.
לקרוא לפני השינה ולפני המחזה
ניצן טל והוצאת אחוזת בית היו מודעים לעובדה שלקרוא מחזה של שייקספיר היא פעולה לא סבירה לקורא רגיל (שאינו מעולם התיאטרון), מאידך-גיסא שייקספיר לא יורד מהבמות, בכל מדינה בעולם, כולל בתיאטראות הישראלים. סיפורי המחזות כסיפורים קצרים פורסמו בעבר בעברית ומופיעים בכל השפות. בין האחרים שכתבו בעברית סיפורים קצרים על-פי מחזות שייקספיר היה אהרן אמיר המנוח, סופר ומתרגם וזוכה פרס ישראל. בכל שפה ובמהלך התקופות יימצא לפחות ספר אחד של סיפורים קצרים לפי מחזות שייקספיר, המשמש מנהרה מוארת לנבכי היצירות המפורסמות ביותר בעולם, לפחות בתחום העלילה הסבוכה.
"שייקספיר לפני השינה" על 14 סיפורי המחזות שלו משובץ בציטטות מתוך המחזות, המתאימים לקריאה לפני השינה ולהקראה לפני הצעירים שבינינו גם אם הם יודעים לקרוא בעצמם. יש משהו חגיגי בקריאת סיפורי המחזות העתיקים האלה שמריצים לתיאטרון ולקולנוע מיליוני בני אדם זה דורות, מפתיעים כל דור מחדש בשנינות, בהומור, בראייה החדה של תכונות האנוש ובמעללי הגיבורים.
עכשיו, לפני שתלכו לתיאטרון, תוכלו לקרוא בספר זה את עלילת המחזה, תשחו בחומר, תרגישו מחוברים לעלילה ולגיבורים, ולא תצטרכו להסתמך רק על קריאה חפוזה בתוכנייה של המחזה.
  • אם ידקרו אותנו - לא נזוב דם?
    אם תדגדגו אותנו - לא נצחק?
    אם תרעילו אותנו - לא נמות?
    ואם תתעללו בנו - לא נתנקם?
    [הסוחר מוונציה, ויליאם שייקספיר]

תאריך:  08/02/2013   |   עודכן:  08/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שייקספיר לפני השינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם רבין ופרס יעלו חמאס נאצי ל"ת
הוא לא ירצח בנו?  |  10/02/13 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
השמש במזל שור צמודה לכרונוס בריבוע לזאוס בהורוסקופ של מדינת ישראל. מבנה זה, המסמל חוזק וכוח גדול, מסביר אולי את היכולת והכוח של המדינה להתמודד בתוך השכונה ה"נחמדה" והמאתגרת בה אנו חיים    תחזית אסטרולוגית לשבוע: 15.2.13-8.2.13
מכון ויצמן למדע
במחקר שהתפרסם באחרונה בכתב-העת המדעי Proceedings of the National Academy of Sciences, מציעים מדעני מכון ויצמן למדע פתרון אפשרי: לטפל בסרטן השד הטריפל-נגטיב באמצעות שני נוגדנים הבולמים את ה-EGFR, במקום אחד. שילוב של שני נוגדנים מסוימים מנע את צמיחתם ואת התפשטותם של גידולים אלה בעכברים
עמוס ידלין
השאלה האם על מדינת ישראל לפעול נגד התעצמות האויב ונגד איומים פוטנציאלים ולהנחית עליהם מכת מנע צבאית איננה טריוויאלית וקיימות גישות מנוגדות לנושא
מכון ויצמן למדע
במחקר חדש הצליח צוות מדענים בראשות ד"ר ערן אופק ממכון ויצמן למדע, לצפות בהתפוצצות שהתרחשה זמן קצר - חודש אחד בלבד - לפני סופרנובה של כוכב מאסיבי. הממצאים, שהתפרסמו בכתב-העת Nature, מסייעים להבהיר את שרשרת האירועים המובילים להתרחשותה של סופרנובה
דרור עמית
כמה שנים נוספות נצטרך ולהמתין עד שכשלון תוכנית התמ"א 38 מבחינה כמותית, התוצאות הדלות שהיא מספקת והזמן המתארך וההולך ואוזל עד שהנושא של הערכות ברמה של כלל מדינה יזכה לטיפול הולם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il