X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איש הנדל"ן של השבוע

שבתאי קטש בונה לחסידי חב"ד

רכש מגרשים ל-220 דירות בלוד עמותה בראשותו קנתה גם מגרש בחריש ביקש לרכוש מגרש גם בקריית מלאכי, אך המכרז בוטל המדיניות: דירות לא-יקרות לזוגות צעירים
▪  ▪  ▪
עו"ד שבתאי קטש. בונה לחב"דניקים [צילום: יח"צ]
קבוצה דתית תרכוש מגרש גדול בלוד
אלעזר לוין
תשלם 28 מיליון שקל בעד מגרש בן 10.9 דונם ליד שכונת חב"ד - 30% יותר מהשומה * הקבוצה, שאורגנה בידי עו"ד שבתאי קטש, גברה על 17 מתחרים, בהם קבוצה של חב"ד * המכרז היה פתוח לכל * פרויקט שלישי של קטש
לרשימה המלאה

עו"ד שבתאי קטש (38) נשוי ואב לחמישה, חסיד חב"ד ותושב לוד, הוא אחד הכוכבים החדשים של ענף קבוצות הרכישה. בשקט-בשקט, רכשו קבוצות רכישה שאירגן מתחם בן 44 דונם ליד שכונת חב"ד בלוד. החזון שלו הוא להפוך את לוד לעיר יהודית. הוא פעיל גם בחריש ובמקומות אחרים. המדיניות שלו היא לבנות דירות לא-יקרות, בנות-השגה לזוגות צעירים בכלל, ולחסידי חב"ד בפרט.
העסקה האחרונה שלו בלוד נעשתה לפני כחודשיים: קבוצת רכישה שאירגן זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל, וקנתה מגרש ל-120 דירות בתוך המתחם האמור. היא שילמה 25.3 מיליון שקל, ועוד הוצאות פיתוח ב-26.5 מיליון שקל, סך הכל 28 מיליון שקל. המחיר ששילמה הקבוצה בעד המגרש גבוה ב-30% מהערכת השמאי.
למכרז הזה יש היסטוריה: המינהל הוציא את המגרש למכירה לפני כחצי שנה, וקבע כי הוא מיועד לאוכלוסיה דתית. היה מי שערער על כך בבית המשפט, והדבר דחה את סיום המכרז בכמה חודשים. המינהל תיקן את המכרז כך שיהיה פתוח לכל. הוגשו 18 הצעות, וזו של קטש זכתה.
זוהי העסקה השלישית שעושה קטש במתחם, המיועד לבניית 220 דירות. המגרש הגדול היה כאמור של המינהל. שני מגרשים אחרים, ל-100 דירות, היו בבעלות צבי גולדברג ויורשי צבי בלגה. קטש אירגן שתי קבוצות רכישה, שקנו את שני המגרשים, אחד מהם לפני כשלוש שנים, ואת השני אשתקד.

חזון השכונה החדשה של חב"ד

עכשיו יש לו חזון לשכונה דתית חדשה בעיר: "נבנה בניינים בני 4 עד 6 קומות, בכל בניין מעלית, שכמובן תותאם לשבת. נבנה דירות באיכות גבוהה". תודות למחיר הנמוך של הקרקע - 140 עד 200 אלף שקל לדירה – אפשר יהיה למכור דירות 4 חדרים ב-750 אלף שקל. זהו המחיר המקובל לדירות בעיר.
מינהל מקרקעי ישראל, שתיכנן את השכונה, דאג גם למרכז מסחרי בן 2,000 מ"ר, בשלוש קומות. בשבוע שעבר נמכר המגרש, לשלושה משקיעים פרטיים, ב-7.8 מיליון שקל, כמעט פי ארבעה מהערכת השמאי. היה ביקוש שיא, והוגשו 25 הצעות. גם קטש התמודד על רכישת המגרש, אך לא זכה. הוא הציע "רק" 3.65 מיליון שקל, לעומת שומה שקבעה כי שווי המגרש 2 מיליון שקל. הצעתו של קטש הגיעה למקום התשיעי.

"המרכז המסחרי מוכיח שמשהו טוב קורה בלוד"

לדברי קטש, המחיר הגבוה שהושג, ומספר השיא של משתתפים – ביניהם מתווכים ויזמים ידועים - מוכיח שמשהו טוב קורה בלוד בכלל ובשכונה בפרט.
מה קורה?
קטש: "המגרשים בשכונה החדשה נמכרו טוב, כי אין צורך לפנות דיירים, ואין ערבים באיזור. אנחנו פועלים כדי להגדיל את מספר היהודים בלוד ולשפר את איכות החיים. יש תזוזה; אנשים גילו שלוד היא העיר היחידה במרכז הארץ שבה מחירי הדירות נמוכים. בעבר הייתי חבר מועצת העירייה, ופעלתי גם שם בכיוון זה".
היום אין מועצה, ויש ועדה קרואה. אתה בעד?
קטש: "לא. חבל שמשרד הפנים פיזר את המועצה ומינה ועדה קרואה, בראשות איש הליכוד מאיר ניצן, לשעבר ראש עיריית ראשון לציון. הדוח האחרון של מבקר המדינה קובע שהוועדה הקרואה נכשלה".
מה יש לך נגד הוועדה הקרואה?
קטש: "העירייה עוצרת תוכניות. יש טענה, שהוועדה הקרואה אינה רוצה שבעיר יגורו דתיים וחרדים רבים. הדיון בתוכניות הבנייה נסחב במשך שנים".
הוועדה הקרואה מכחישה טענות אלו, ואומרת כי היא פועלת למען העיר וכל תושביה.
איך תתקדם הבנייה בלוד?
קטש: "אני מבין שהמינהל עומד להוציא מכרזים למכירת מגרשים נוספים. לצערי, יש לחשוש שהביקוש לא יהיה גדול כמו במכרזים של שכונת חב"ד. הסיבה היא שבמגרשים כאלו יש בעיות של פינויים, והם גם סמוכים לאיזורי מגורים של ערבים".
שבתאי קטש עבד בעבר כמתווך בלוד עיר מגוריו. במקביל, סיים לימודי משפטים, קיבל תואר עורך דין ועבד במקצוע. לפני שלוש שנים עבר מתיווך ליזמות. הוא גם צמצם את פעילותו כעורך דין.

יש לו מגרש גם בחריש

בראיון ל-News1 גילה קטש השבוע, שהוא פעיל גם בערים אחרות. הנה הפתעה: קטש הוא אחד מזוכי המכרזים בעיר שנמצאת בכותרות החדשות, חריש, לפני כחודשיים. הוא יזם את הקמתה של "העמותה למען דיור בר השגה" שזכתה במגרש לבניית 58 דירות. העמותה שילמה כמיליון שקלים בעד המגרש, ועוד כ-3.9 מיליון שקלים הוצאות פיתוח (כולל מע"מ). בסך-הכל, יעלה לה המגרש כ-5 מיליון שקל, שהם כ-86 אלף שקל לקרקע לדירה.
יש להניח, שהדירות של קטש בחריש יהיו בין הזולות, תודות למחיר הנמוך ששילם בעד הקרקע, וכן בשל ההתארגנות כעמותה, העשויה לחסוך בתשלום מיסים. דירות 4 חדרים יעלו, על-פי הערכה, כ-650 אלף שקל, כלומר 100 אלף שקל פחות מאשר בלוד. מה הפלא, שלא היה קשה לארגן את העמותה, שגם בה חסידי חב"ד.

מדוע בוטל מכרז גדול בקריית מלאכי

אתה פעיל בערים נוספות?
קטש: "אשתקד השתתפתי במכרז שהוציא המינהל, למכירת 12 מגרשים, לבניית כ-525 דירות בשכונת 'המחנה' בקריית מלאכי, אך לא זכיתי. זוהי עיר שבה ריכוז גדול של חסידי חב"ד".
מה קרה במכרז?
קטש: "מחיר המינימום היה כ-110 אלף שקל לקרקע לדירה, כולל פיתוח. המינהל דחה שלוש פעמים את מועד הגשת ההצעות. לבסוף הוגשו כמה הצעות, אבל המינהל החליט לבטל את המכרז כולו".
מדוע? תשובתו של קטש חושפת טפח מאחורי הקלעים של התנהלות המינהל: "המינהל קבע שהמגרשים יימכרו רק אם יוגשו הצעות לשבעה מגרשים לפחות. זאת כדי שיהיו די קונים כדי לכסות את הוצאות הפיתוח (שעמדו על כ-55 מיליון שקל, א.ל.) עם פתיחת תיבת המכרזים התברר, שהוגשו הצעות לחמישה מגרשים בלבד. לכן החליט המינהל לבטל את הפרויקט כולו".
מה יקרה עכשיו לפרויקט?
קטש: "שמעתי שבדעת המינהל להוציא מכרז חדש, עם מספר גדול יותר של מגרשים, אבל גם הפעם יהיה התנאי המקורי, שיש להגיש הצעות לפחות לחלק מהם".
אז מתי יבנו סוף-סוף את קריית מלאכי?
"אני מאמין שהבעיות ייפתרו בקרוב, ואפשר יהיה לקדם גם עיר זו! אני והקבוצות שנארגן מתכננים לבנות גם בערים נוספות, רוצים לבנות עוד ועוד דירות בישראל, במחירים שיהיו בני-השגה גם לזוגות צעירים!"

תאריך:  08/02/2013   |   עודכן:  08/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
ספרה החדש של טל ניצן, "שייקספיר לפני השינה", מכיל 14 סיפורים קצרים על-פי מחזותיו של אחד מגדולי המחזאים והמשוררים אי-פעם    הספר מתאים לא רק לילדים שבינינו...
טובה ספרא
השמש במזל שור צמודה לכרונוס בריבוע לזאוס בהורוסקופ של מדינת ישראל. מבנה זה, המסמל חוזק וכוח גדול, מסביר אולי את היכולת והכוח של המדינה להתמודד בתוך השכונה ה"נחמדה" והמאתגרת בה אנו חיים    תחזית אסטרולוגית לשבוע: 15.2.13-8.2.13
מכון ויצמן למדע
במחקר שהתפרסם באחרונה בכתב-העת המדעי Proceedings of the National Academy of Sciences, מציעים מדעני מכון ויצמן למדע פתרון אפשרי: לטפל בסרטן השד הטריפל-נגטיב באמצעות שני נוגדנים הבולמים את ה-EGFR, במקום אחד. שילוב של שני נוגדנים מסוימים מנע את צמיחתם ואת התפשטותם של גידולים אלה בעכברים
עמוס ידלין
השאלה האם על מדינת ישראל לפעול נגד התעצמות האויב ונגד איומים פוטנציאלים ולהנחית עליהם מכת מנע צבאית איננה טריוויאלית וקיימות גישות מנוגדות לנושא
מכון ויצמן למדע
במחקר חדש הצליח צוות מדענים בראשות ד"ר ערן אופק ממכון ויצמן למדע, לצפות בהתפוצצות שהתרחשה זמן קצר - חודש אחד בלבד - לפני סופרנובה של כוכב מאסיבי. הממצאים, שהתפרסמו בכתב-העת Nature, מסייעים להבהיר את שרשרת האירועים המובילים להתרחשותה של סופרנובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il