X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אורי שילה ומעין קילצ'בסקי. חוויה מרטיטה [צילום: יוסי צבקר]
'ילדים חורגים לאלוהים': חוויה בלתי רגילה
Children of a lesser God היה שמו של הסרט זוכה פרס האוסקר ב 1986, בכיכובם של ויליאם הארט ומרלי מטלין. מארק מדוף כתב את המחזה שעידו ריקלין תרגם ועיבד עבור בית צבי, ואתי רזניק ביימה להפליא את צוות השחקנים המעולים

השם של המחזה באנגלית מאתגר יותר משמו בעברית, כי משמעותו - ילדים לאל-פחות. כאילו האל שבראם - היה מדרגה פחותה. מדוע? כי היצורים הללו בהם דן המחזה המכמיר הזה, הם יצורים לא מושלמים, חרשים או כבדי שמיעה. וגם אם הנושא אינו כה אטרקטיבי לכאורה, הרי העלילה שיצר מדוף, ומשחקם המזהיר של שני הגיבורים בהצגה - עושים את הצפיה בה לחוויה מרטיטה.
אורי שילה, שנכנס לנעלי ויליאם הארט, נחון בקסם לא פחות מהמקור האמריקני. הוא הגיע למוסד לנערים חרשים או כבדי שמיעה, בו הוא צריך ללמדם להשתמש בקולם, גם אם אינם שומעים אותו, כדי להיות מסוגלים ליצור קשר עם סביבתם. אביבה גר הצליחה ללמד את כל צוות השחקנים את המיצלול הנכון, והגייתם את הדיבור נשמעת ממש אמיתית, בדיוק כמו שחרשים מדברים.
מעין קילצ'בסקי, שכבר הוכיחה את כשרונה בהצגות קודמות כמו ב"כובע מלא גשם", גם שם מול אורי שילה, היא אשה צעירה בת 26, חרשת מלידה, שלא הייתה מוכנה ללמוד לדבר מסיבה נעלמה, ומשמשת כעובדת נקיון במוסד לילדים החרשים. האשה היפה הצעירה מהווה אתגר לא פשוט למורה החדש. הוא עמל קשות לחדור לצפונות נפשה, כדי לעמוד על הסיבה שאינה מדברת כלל, ואינה קוראת את שפתי הדוברים אליה. פשוט מנותקת מהמציאות. רק את שפת הסימנים היא יודעת. וכך הם מתחילים לתקשר.
הפגישות של ג'יימס, המורה, עם אמה של שרה, החרשת, (דנה ידלין עם העיניים הענקיות, והבעות הפנים העשירות, מקסימה אף היא), מהוות אתנחתות בין השיחות של תנועות הסימנים והדיבורים עם החרשים. כמו גם שיחותיו עם מנהל הפנימיה, אלירן מועלם, או שיחותיו עם החניך אורין כבד השמיעה אך המדבר בהגייה מדויקת של חרשים (עומר קרן המצוין). אתנחתות קלילות אחרות מספקת החניכה הלהוטה אחרי המורה, לידיה (ספיר ילינביץ' העסיסית והחיננית).
הרומן המתפתח בין ג'יימס ושרה גורם להם לגור יחדיו, בגלל היצריות שבה, המחפה על כל קשר מסוג אחר שאינה יכולה ליצור. הרומן בסרט עבר בזמנו גם למציאות, כשהארט ומטלין היו במשך שנים לזוג. ואילו על בימת בית צבי - אורי שילה מלא רגש, שלוכד את תשומת לב הקהל באיכות משחקו הממוקד, ומעין קילצ'בסקי בעוצמות הרגשיות שלה, המתפרצות בסצינה האחרונה - ומביאה את המחזה לשיאו, ואת התרגשות הקהל לשיאה - שני אלה, עם צוות השחקנים הכה מתוזמר היטב ע"י הבימאית אתי רזניק - מעמידים הצגה בקנה מידה של תיאטרון רפרטוארי. שגם בשדות אלה, נדיר לראות כאלו פנינים.
עיצוב התפאורה של דפנה פרץ לא מתחלף, ע"מ לא ליצור הסחות דעת, ומשאיר את הבמה להתרשמות טוטאלית מהמשחק, ומהדרמה המתחוללת עליה. עיצוב התלבושות הנאה הוא של אפרת מירב, והמוזיקה בעריכת אפי שושני.
לסיכום: עבודה מזהירה של כל היוצרים והשחקנים, ולקהל מזומנת חוויה בלתי רגילה, שונה ממה שמוגש לו מעל כל הבמות בכל קנה מידה.

מעין קילצ'בסקי ועומר קרן [צילום: יוסי צבקר]
אורי שילה ומעין קילצ'בסקי [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'ילדים חורגים לאלוהים': חוויה בלתי רגילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה דקה ורגישה
עובר אורח  |  13/02/13 00:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, מאחר לדיון ב-25 דקות. את הדיון עצמו הוא מנהל בצורה רגועה ועניינית, למרות שהצדדים מתבצרים בעמדותיהם והוא אינו מצליח להביא אותם לפשרה
איתמר לוין
שתי נקודות בפסק דינו של ביהמ"ש העליון בנושא אלי רייפמן משיקות למשפט אולמרט ולמשפט הולילנד. הראשונה היא תיאורטית, ואילו לשנייה עשויות להיות השלכות מעשיות ישירות
אלעזר לוין
חברת הביטוח הוותיקה נתנה היום שיעור בחינוך פיננסי, על-ידי הנפקת תוכנית ביטוח חדשה    אבל אפשר להשיג אותה תוצאה, על-ידי חיסכון לטווח ארוך של כספי קרן ההשתלמות    ומה יהיה אם האוצר יטיל מס על הקרן?
ראובן לייב
היא מיועדת לנשים בלבד, הנוהגות להתאסף במרתונים ובסמינרים, שבהם הן חוות "הארה שמיימית", הפוקדת אותן תוך כדי ריקוד
שרלי שטרית
פעם פיסלו אותם בברונזה ואבן נצחיים, אך כיום חומרי הפיסול הם בני-חלוף: כל מי שהוא משהו במאה ה-21 הופך לפסל שעווה או קרח, או מטביע יד במרצפות הוליווד    ויש גם מפורסמים שפוסלו בשוקולד    כתבת תמונות מארכיון מראות אימג'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il