X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחזה רב עוצמה [צילום: יוסי צבקר]
"ילדים חורגים לאלוהים" - מרגש ועוצמתי
ילדים חורגים לאלוהים הוא מחזה צנוע, אך רב עוצמה ומרגש מאוד הלוקח את הצופים למקומות בלתי צפויים אך המעניקים חוויה מסוג מיוחד שלא במהרה תתפוגג

"ילדים חורגים לאלוהים" המועלה בבית צבי ברמת גן הוא מחזה מרגש, קסום ורב עוצמה. הבמאית אתי רזניק הצליחה להפיק בעזרת השחקנים המוכשרים מחזה שגורם לצופים להזדהות וליהנות מחוויה תיאטרלית ייחודית.
המחזה בנוי מתמונות השזורות זו בזו בתצורה מעניינת והגורמת לכך שההצגה היא קולחת, מרתקת ומעניינת.
ילדים חורגים לאלוהים חובר בידי מארק מדוף ועלה בברודווי בשנת 1980 שם גרף את פרס הטוני. המחזה תורגם לשפות שונות, הוצג ברחבי העולם ועובד ב-1986 לסרט מצליח שזכה באוסקר ופרסי קולנוע נוספים. המחזה הועלה בישראל מספר פעמים, בין היתר בהצגה בכיכוב יהורם גאון.
העלילה עוסקת ברומן בין מורה שומע בבית ספר לחירשים, לבין בוגרת מצטיינת של בית הספר שמסרבת להתערות בחברת השומעים ומשמשת מזה שבע שנים מנקה בבית הספר. המחזה עוקב אחר הניסיונות שלהם לבנות גשר בין שני העולמות.
שחקני ההצגה מדברים ביניהם גם בשפת הסימנים והיא תוצג מספר פעמים לפני ציבור שאינו שומע.
אורי שילה מגלם בהצלחה רבה ובכישרון רב את דמותו של המורה ג'יימס. אורי מצליח לשחק בצורה אמינה ומשחקו הוא כליל השלמות. אורי מנסה להתקרב אל שרה החרשת מלידה שאינה מעוניינת להשתמש בשפת הסימנים, מתאהב בה ומקים עימה בית על כל ההשלכות והמשברים הנובעים מהקשר הזוגי ביניהם. אורי הוא בעל פוטנציאל כביר ואין ספק שתפקידו הנוכחי הוא אחד משיאי תפקידיו המשובחים.
מעין קילצ'בסקי כנערה שרה נורמן משחקת באורח יוצא מן הכלל. היא שופעת ידע משחקי ומתחברת לדמות בצורה מרגשת מאוד. כל תנועותיה, ההעוויות שלה, צורת הגשת התפקיד וסגנון ההבעה שלה, הם מיוחדים ומעולים. מעין היא שחקנית מדהימה.
גל שלום כהן כאורין, תלמיד בבית הספר המניף את דגל השילוב של החרשים בעולם השומעים, משחק מצויין. הוא מזדהה עם התפקיד באורח אמין ויפה מאוד.
אלירן מועלם כמנהל בית הספר השמרני מגלם את התפקיד בהצלחה ובכישרון רב. הדמות כאילו תפורה עליו.
מאור גרינר כגברת נורמת, אימה של שרה, מגלמת את תפקידה בצורה נכונה, ראויה ושובת לב. משחקה הוא ללא דופי.
מאיה פלם כתלמידה לידיה המנסה לעגוב על המורה ולזכות בו מצטיינת בגילום התפקיד. מאיה היא מוכשרת ביותר והיא משתלבת להפליא בדמות של לידיה. כל סגנון דיבורה ומשחקה, הליכותיה והתבטאויותיה הם מוצלחים ביותר ומרתקים.
יסמין ניזרי היא עורכת הדין קליין המטפלת במאבק החרשים והיא משחקת בצורה יפה מאוד, מקצועית וראויה ביותר.
עידו ריקליס תרגם את המחזה לשפה קולחת , עכשווית ורהוטה. אביבה גר הדריכה נפלא את השחקנים בשפת הסימנים. דפנה פרץ עיצבה תפאורה יפה ופרקטית. אפרת מירב עיצבה את התלבושות הנאותות ובמיוחד את בגדיה של לידיה. פרננדו מאיחייקר עיצב את התאורה הנכונה ואפי שושני אחראי למוזיקה הנעימה המלווה את ההצגה.
ילדים חורגים לאלוהים הוא מחזה צנוע, אך רב עוצמה ומרגש מאוד הלוקח את הצופים למקומות בלתי צפויים אך המעניקים חוויה מסוג מיוחד שלא במהרה תתפוגג.

[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהורם גאון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ילדים חורגים לאלוהים" - מרגש ועוצמתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
כרגע נמצא סטורן במעלת התחנה ובכך מתחילה תקופה ארוכה של קשיים וחוסר ודאות לאנשים רבים אשר יאלצו להתמודד עם שינויים שונים בחייהם
ראובן לייב
העולם רועש, אומנם, משיווקו של בשר-סוסים באריזות-מזון שאמורות להכיל בשר-בקר, אבל על שולחנות-אוכל ברחבי הגלובוס לא נפקד, בעצם, מקומו כמזון שיגרתי, לצד בשר-חמורים, כלבים, צפרדעים, צבים, ארנבות ושפנים כמזון בסיסי מדי יום ביומו
עליס בליטנטל
Children of a lesser God היה שמו של הסרט זוכה פרס האוסקר ב 1986, בכיכובם של ויליאם הארט ומרלי מטלין. מארק מדוף כתב את המחזה שעידו ריקלין תרגם ועיבד עבור בית צבי, ואתי רזניק ביימה להפליא את צוות השחקנים המעולים
איתמר לוין
סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, מאחר לדיון ב-25 דקות. את הדיון עצמו הוא מנהל בצורה רגועה ועניינית, למרות שהצדדים מתבצרים בעמדותיהם והוא אינו מצליח להביא אותם לפשרה
איתמר לוין
שתי נקודות בפסק דינו של ביהמ"ש העליון בנושא אלי רייפמן משיקות למשפט אולמרט ולמשפט הולילנד. הראשונה היא תיאורטית, ואילו לשנייה עשויות להיות השלכות מעשיות ישירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il